Cerwin vega som PA anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega som PA anlegg?

Hei, eg har sett litt på forsjellige PA anlegg, eg har funne ut at eg skal kjøpe Cerwin-Vega -- PRO AUDIO og Cerwin-Vega -- PRO AUDIO - SUB 15
    Effektforsterker: samson s-1000 (2x500watt RMS)
    mixebord: behringer UB 1204 FX Pro fx-pro
    4 speakon kabel (2X1m og 2x 10m)
    2 mic: shure pg58 (+kabel)
    Div andre kabler: Minijack > phono > mixebord og Phono > mixebord og nokon Linekabler..

Sum total: 20500,-
    Anlegge skal brukest hjemme, fester osv. så det må også vere lette og dra med seg (det vil sei: at dei toler ein støyt, lette, ikkje alt for store, handtak) Lure på om det er nokon som har erfaring med dette, eller kan finne eit anna anlegg til samme pris som er bedre. det skal vere lett og dra med seg håper på litt respons om anlegget ..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dorlig me svar da :P Va det så dorlig tråd :P

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tjaaa..

Ser du skriver at det skal brukes hjemme også...og da hadde jeg ikke vurdert PA i det hele tatt... CLS serien til CV, greit... den er ikke så vakker den heller, men spiller dypere og finere enn den PA'en du nevner, og kanskje høyt nok for deg og så.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    tjaaa..

Ser du skriver at det skal brukes hjemme også...og da hadde jeg ikke vurdert PA i det hele tatt... CLS serien til CV, greit... den er ikke så vakker den heller, men spiller dypere og finere enn den PA'en du nevner, og kanskje høyt nok for deg og så.....
    Tjaa, eg har vudert det. men eg har latt meg overtale om at Cv ikkje funker spessielt bra som "hjemmekino anlegg" da hadde eg heller kommet til å velge eit annet stereoanlegg, men eg har jo eit psb 5.1 anlegg.. så dette er liksom meir til fest og moro :P

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Veitch
    Tjaa, eg har vudert det. men eg har latt meg overtale om at Cv ikkje funker spessielt bra som "hjemmekino anlegg" da hadde eg heller kommet til å velge eit annet stereoanlegg, men eg har jo eit psb 5.1 anlegg.. så dette er liksom meir til fest og moro :P
    CV til hjemmekino å stereo er jo veldig morro Fungerer sinnsykt bra!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det kan bli veldig bra jeg, hvis du har kraftige forsterkere.. hvis planen var 2 topper og 2 subber.. hvis det er kun til fest og morro og du ønsker å flytte rundt på det hadde jeg også selv vurdert pa fremfor for.eks cls serien til cv. Hvertfall hvis du skal ha deg et annet hjemmekino anlegg.

Høyttalerne fungerer nok greit nok de, men det er egentlig mer interessant å se hvordan forsterkere du skal bruke til. Hva med Cv forsterkere også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke opp siden om høytalerne du har tenkt til å kjøpe, siden det er PA høytalere regner jeg med at de benytter XLR eller speakon, her kan du altså ikke benytte deg av cv forsterkerne siden de har fjernet speakon utgangene. Personlig kjøpte jeg versjonen som ikke er modifisert av HFK og Cerwin vega (Master Audio DX-2000, www.master-audio.com).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjelper å vite hvilke høytalere det er snakk om då... (linken funka ikkje)

Turbosound har jo tålig bra PA. Det største problemet eg ser med å bruka hus høytalere som PA er at de ikke mest sansynlig ikke tåler effekten over tid.

Det blir litt spekulasjon ang effektåligheten. men eg vil tippe det er derfor CV ikkje bruker samme elementene i en hus som i en PA høytaler....

Kjøp en QSC forsterker. de er veldig bra i forhold til mye anna eg har hørt i samme prisklassen....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudia AB. Webbutiken

Ljudia AB. Webbutiken

Vet ikkej hva du skal bruka til å spille musikken med, men eg villa no montert disse ie en liten rack, sånn at det ikkej var så mye å dra på... litt greit å ha flere kanaler på et mixebord....(ikkje kjøp behringer, men får du et brukt pioneer bord billig, så slå til

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89
    Jeg fikk ikke opp siden om høytalerne du har tenkt til å kjøpe, siden det er PA høytalere regner jeg med at de benytter XLR eller speakon, her kan du altså ikke benytte deg av cv forsterkerne siden de har fjernet speakon utgangene. Personlig kjøpte jeg versjonen som ikke er modifisert av HFK og Cerwin vega (Master Audio DX-2000, www.master-audio.com).
    Det med kabler er jo null problem da.. det er jo bare å kjøpe en speakon kabel og klippe av i den ene enden.. så har man en som går i høyttalerne og en som går i forsterkeren. Det er ikke kablene som setter begrensningene når det kommer til anlegg. Man får alltid koblet sammen utsyr, på en skikkelig måte også!

Men den forsterkeren du nevner er sikkert også bra den altså, men ville bare få det frem til trådstarter at det ikke blir noe problem. CV fortsterkerne er tross alt veldig lett tilgjengelig!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kubikken
    hjelper å vite hvilke høytalere det er snakk om då... (linken funka ikkje)

Turbosound har jo tålig bra PA. Det største problemet eg ser med å bruka hus høytalere som PA er at de ikke mest sansynlig ikke tåler effekten over tid.

Det blir litt spekulasjon ang effektåligheten. men eg vil tippe det er derfor CV ikkje bruker samme elementene i en hus som i en PA høytaler....

Kjøp en QSC forsterker. de er veldig bra i forhold til mye anna eg har hørt i samme prisklassen....
    Jeg ville aldri dratt inn turbosound inn i huset.. kassene er så sykt store.. Da passer cv mye bedre inn i huset(til å være pa)

Ellers er jeg enig i at med qsc får man mye for pengene.. Uansett her burde man slå til på bruktmarkedet. Lab finnes det en god del av, og de fleste vet jo hva de duger til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vore å høyrt på anlegge no, låter ikkje spessielt bra da.Men et var greitt nok til PA synnst eg, var ein sikklig PA feeling når me rigga det opp uten nokon vegg bak og stod ca. 5 m i fra kassene og det tok sikklig tak i eit stram olabukse og fekk alt til å riste enormt trøkk reiser og kjøper dei i helga som kommer no gleeeda meg :P (forsterkeren er berre ein rein Effektforsterker) 2x500 watt RMS og me ikkje snakker om meir.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det med kabler er jo null problem da.. det er jo bare å kjøpe en speakon kabel og klippe av i den ene enden.. så har man en som går i høyttalerne og en som går i forsterkeren. Det er ikke kablene som setter begrensningene når det kommer til anlegg. Man får alltid koblet sammen utsyr, på en skikkelig måte også!

Men den forsterkeren du nevner er sikkert også bra den altså, men ville bare få det frem til trådstarter at det ikke blir noe problem. CV fortsterkerne er tross alt veldig lett tilgjengelig!
    Ok, dette var jeg ikke klar over! Da vet jeg det også, må informere kompisen min om dette da vi ble temmelig skuffet når vi skulle teste forsterkeren hans på en kar sine bunnkasser, men nå skal vi nok få det til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei No har eg oppdatert første post No er alle namn på produkter kommen inn

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også et par clsc-215 vil fungere bedre som en allround høyttaler. Er jo ikke værre enn å kjøpe 8 hjørne beskyttere til vær høyttaler fra ELTEK AS så tåler de en del håndtering de også.

Til hjemmekino er jo CV skikkelig morro.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tror også et par clsc-215 vil fungere bedre som en allround høyttaler. Er jo ikke værre enn å kjøpe 8 hjørne beskyttere til vær høyttaler fra ELTEK AS så tåler de en del håndtering de også.

Til hjemmekino er jo CV skikkelig morro.
    Lette å ta med seg er de jo også

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ble PA lett å bære? Poenget her er vel at anlegget han har sett seg ut duger til veldig mindre diskotek og det er omtrent ubrukelig til å "høre på musikk" Til film er det enda verre med en nedre frekvens på 32Hz.

Skal ikke mye jobb til for å feste et par trinser på baksia av kassene.
    trinser

Hjørnebeskyttere koster 5,- pr stk
    http://www.mamut.com/controls/shop/s...id=125&gid=119

Prismessig tviler jeg på at forskjellen er så stor også. Får fint et par CLSC-215 til 6000,- pent brukt. Legg på 5000,- senere og han har et par sub'er som har nedre frekvens ved 25Hz istedet og i tillegg er de aktive så han kan bruke forsterkeren fullt ut på full tone kassene istedet for å dele effekt mellom topp og bunn kasser.

Edit : Eller hva med par HP-215 Finn Torget - cerwin vega hp 215 Stygt men veldig høyt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for en idiot som sier at CV ikke funker som hjemmekino? Han tar i hvertfall skammelig feil.Ikke noe er gøyere enn CV .Det vet jeg for jeg har hatt det i over 15 år nå. Så kan heller andre hi end freaker sitte der med skjegget fullt av postkasser når de skal prøve og spille med skikkelig kinofølelse....he he

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Når ble PA lett å bære? Poenget her er vel at anlegget han har sett seg ut duger til veldig mindre diskotek og det er omtrent ubrukelig til å "høre på musikk" Til film er det enda verre med en nedre frekvens på 32Hz.

Skal ikke mye jobb til for å feste et par trinser på baksia av kassene.
    trinser

Hjørnebeskyttere koster 5,- pr stk
    http://www.mamut.com/controls/shop/s...id=125&gid=119

Prismessig tviler jeg på at forskjellen er så stor også. Får fint et par CLSC-215 til 6000,- pent brukt. Legg på 5000,- senere og han har et par sub'er som har nedre frekvens ved 25Hz istedet og i tillegg er de aktive så han kan bruke forsterkeren fullt ut på full tone kassene istedet for å dele effekt mellom topp og bunn kasser.

Edit : Eller hva med par HP-215 Finn Torget - cerwin vega hp 215 Stygt men veldig høyt
    Kan annbefale HP-215 på det varmeste hvis det er snakk om skikkelig høy spilling over lengre tid Disse høyttalerne spiller grisehøyt, og det UTEN at diskantsikringa ryker!
    Kjører du på med en kvalitets PA forsterker så klarer du fint å fylle et greit lokal med MYE dB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •