Trenger input fra dere der ute...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger input fra dere der ute...

Har tittet litt rundt etter sub og må si at mulighetene er mange og valget vanskelig. Håper med denne tråden å få litt hjelp av dere der ute som deler lyd interessen.

Prisklassen jeg ser i er opp til 7000-8000. Suben må ikke koste mest mulig opp mot 8000. Det er som er viktigst for meg er å finne en sub som kan integreres og spille bra sammen oppsettet mitt..

To kandidater som for øyeblikket ligger på topp er:

SVS SB12-Plus og Yamaha YSTSW 1500, begge i ganske likt prissjikte.
    Har hørt yamahaen men ikke SVS`en.
    Noen som har noen erfaringer å dele eventuelt kjenner til modellen?

Er også åpen for andre sub forslag, da jeg ikke har hørt på alt som finnes der ute. Suben må kunne fungere godt til film med godt med punch, og også klare seg godt til musikk uten å bli "slapp".

Setter stor pris på alle kommentarer og hjelp...
    :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først 2 stk XTZ 99W12 og gikk deretter over til 1 stk. SVS PB12 Plus/2. Kommer aldri til å gå tilbake på dette. Den leverer alt den skal og litt til. Jeg ville gått for en SVS. Da kan du ikke bli skuffa. Husk at plassering er alfa omega.
    Det store monsteret spiller veldig godt på musikk i tillegg til at den er et kraftverk på film.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at denne har lukket kabinett og at SVS SB12-NDS er med bassrefleks? Er det stor forskjell på disse to? Ser at prisforskjellen er liten. Hvor stort rom bil du si SVS SB12-Plus dekker? Ble mye spøsrmål på en gang det her... he he. :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Stemmer det at denne har lukket kabinett og at SVS SB12-NDS er med bassrefleks? Er det stor forskjell på disse to? Ser at prisforskjellen er liten. Hvor stort rom bil du si SVS SB12-Plus dekker? Ble mye spøsrmål på en gang det her... he he. :-D
    PB12-NSD er bassrefleks med port i front, SB12-Plus er lukket kasse mens PB12-Plus og PB12-Plus/2 er bassrefleks med nedovervendte elementer.

PB12-NSD - +/- 3 dB 18 Hz-120 Hz eller bedre (ekkofritt)
    SB12-Plus - +/- 3 dB 22 Hz-150 Hz eller bedre (ekkofritt)
    PB12-Plus - Valgfri 20Hz, 16Hz or 12Hz grensefrekvens (20Hz standard)
    PB12-Plus/2 - 16Hz, 20Hz or 25Hz med port plugger som medfølger

Dersom du skal ha en sub med virkelig dypbass på film, så er PB12-Plus den råeste. Dersom du vil ha en sub som tar liten plass, så tar du SB12-Plus. Dersom du skal ha sinnsyk bass tar du PB12-Plus/2:-D
    Akto har testet PB12-Plus i siste utgave av Hjemmekino og ble overrasket over denne "lille" tassen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar. PB12 blir litt i dyreste laget for meg... Hvordan blir SVS SB12-Plus mot yamahaen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •