Valg av bakhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av bakhøyttalere

Heisann!
    Lider litt valgets kval. Skal investere i nye bakhøyttalere. Hva jeg har foran er egentlig uvesentlig - fordi: Jeg etter hvert skal kjøpe nye fronthøyttalere også. Så jeg tenker mer på at bakhøyttalerne skal matche et framtidig kjøp av B&W (da blir det enten B&W 602.5 S3 eller B&W 602 S3).

Som dere kanskje skjønner er jeg litt blendet av B&W. Vet ikke helt hvorfor, men det gir seg også utslag når jeg nå vurderer følgende bakhøyttalere:

Enten B&W 600S3 eller B&W LM1.

Jeg tror nok førstnevnte er en bedre høyttaler, og at den matcher bedre høyttalerne jeg vurderer foran. Når jeg vurderer LM1, er det fordi jeg tror det kan ha fordeler å kunne vri høyttaleren litt unna der jeg sitter. Har to stoler som vil bli stående forholdsvis nært bakveggen. Høyttalerne blir riktignok hengende ca 180cm opp på veggen, dog er jeg redd at man skal få for mye føling med bakhøyttaleren som er nærmest den stolen man eventuelt måtte sitte i... I tillegg innbiller jeg meg at LM1 vil framstå mer diskret montert på veggen, enn den særs firkantende 600S3 =

Er det noen som erfaringer med høyttalerne? Noen som har gjort de samme vurderingene av dem som bakhøyttalere, eller som har noen kloke ord å komme med før jeg går til innkjøp? Vil LM1 gi en lydkarakter som ikke matcher 600-serien, eller går det greit å kombinere? Er det en fordel å kunne vri noe på bakhøyttalerne, i forhold til 600S3, som hos meg vil bli hengende flatt på veggene og peke rett mot lerrettet?

Anyone?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyone?
    Investeringen gjøres forhåpentlig førstkommende fredag, så det hadde vært kjekt om noen kunne tenkte litt høyt rundt de vesentligste forskjellene mellom B&W 600S3 og B&W LM-1...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig flott om noen kunne hjelpe mannen med dette, ellers ser jeg for meg følgende scenario:
    - han klarer ikke å bestemme seg - han kjøper ingenting - han surner resten av trondheimsturen - reisefølget (meg) brenner inne med en furtefant som ikke skal ha øl likevel når kvelden nærmer seg - blir bare surr....
    På forhånd takk!

Newcomer Tweety sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Ds6 S3

Vil på det varmeste anbefale disse. Koster noe mer enn dine alternativer, men disse burde bli perfekte til rommet ditt. Monteres på sideveggene og sprer lyden så bra at du ikke hører hvor høyttaleren er plassert.

Har forøvrig 600S3 selv som bakhøyttalere i et 7.1-oppsett. Det er GODE høyttalere!

B&W DS6 S3 Bakhøyttalere

hilsen eksiltrønder:cry:

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg ville helt klart og uten tvil gått for B&W DS6 S3.

Om en liten stund kommer jeg til å kjøpe disse selv.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    han surner resten av trondheimsturen - reisefølget (meg) brenner inne med en furtefant som ikke skal ha øl likevel når kvelden nærmer seg - blir bare surr....
    Surr blir det uansett, så det...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tweety
    Vil på det varmeste anbefale disse. Koster noe mer enn dine alternativer, men disse burde bli perfekte til rommet ditt. Monteres på sideveggene og sprer lyden så bra at du ikke hører hvor høyttaleren er plassert.

Har forøvrig 600S3 selv som bakhøyttalere i et 7.1-oppsett. Det er GODE høyttalere!

B&W DS6 S3 Bakhøyttalere

hilsen eksiltrønder:cry:
    Takk for respons. Jeg har vel siklet mine liter over nettopp DS6 S3. Er strålesikker på at de er suverene høyttalere, men de har en litt vond pris, etter dagens situasjon i lommeboka. Derfor de to andre alternativene.

Et annet moment som teller litt, er at jeg har lagt opp skjultanlegg til alle høyttalerkabler. De to til bakhøyttalere stikker ut på bakvegg, og ikke sidevegg. En plassering på sidevegg, vil medføre et lite kabelstrekk, som jeg helst vil unngå, all den tid all annen kabling er usynlig for det blotte øye...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert SA Talent? 500 kr billigere enn B&W DS6 S3. Hvis det er vondt om penger så kan du kjøpe mine gamle Yamaha-høyttalere til 300 kr.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Har du vurdert SA Talent? 500 kr billigere enn B&W DS6 S3. Hvis det er vondt om penger så kan du kjøpe mine gamle Yamaha-høyttalere til 300 kr.
    ) vondt med penger er det vel ikke... men prismessig er det et aldri så lite sprang fra 600S3 til DS6 S3... Har forsåvidt B&W som mest aktuelt, fordi jeg med tid og stunder også kommer til å bytte ut de tre i front, og da er jeg temmelig overbevist om at det blir B&W i 600-serien...=

For øvrig: DS6 S3 - gir de best lyd plassert på sidevegg, eller gjør de jobben like bra plassert på bakvegg?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I manualen er det anbefalt å plassere disse på sidevegg i et 5.1-oppsett.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    I manualen er det anbefalt å plassere disse på sidevegg i et 5.1-oppsett.
    ok
    Da blir det vel sånn... når jeg en gang får råd til dem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •