Please hjelp - høyttalere+reciever til 40 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Please hjelp - høyttalere+reciever til 40 000

Hei!

Håper dere kan hjelpe meg litt her. Fikk en telefon i dag fra en fyr som trengte hjelp til kjøp av høyttalere (front, senter, bak, subwoofer), receiver og kabler for til sammen maks 40 000.

Han har allerede dvd spiller, lerret og Hitachi HD LCD PJ-TX300. Holder på å gjøre klart et rom på ca 16 kvadrat som skal brukes kun til hjemmekino.

Anlegget vil hovedsakelig brukes til film, det er derfor første prioritet. Hvis han først hørte på musikk gikk det i U2, Coldplay og den stilen. Altså lett pop/rock.

Han har hørt på lite selv, kun vært innom hifiklubben. Håper dere kan komme med forslag til hva han bør prøvelytte

Har ikke hørt på allverdens selv, så jeg vil ikke gi han råd helt ut i tomme luften. Har tenkt litt på SVS sub, og muligens Patos Lyric/Basic høyttalere. Jeg kan få svært god pris på Patos. Dette kan han få hørt hos meg.

Hadde satt stor pris på litt hjelp til alternativer!!! Dreier seg enkelt og greit om en reciever og høyttalere til fullstendig 5.1 oppsett.

Mvh
    Ivan

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det primært til film kan jeg på det varmeste anbefale dette oppsettet:

SVS SBS 01
    + en ekstra SB-10 eller 12 sub.
    Denon AVR-3806
    + kabler.
    Spesielt til film spiller dette anlegget sinnsykt. Det spiller også godt til musikk, men i en kanskje mindre skala. Rock passer meget bra på dette oppsettet.
    Dette er også godt innenfor budsjett.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Er det primært til film kan jeg på det varmeste anbefale dette oppsettet:

SVS SBS 01
    + en ekstra SB-10 eller 12 sub.
    Denon AVR-3806
    + kabler.
    Spesielt til film spiller dette anlegget sinnsykt. Det spiller også godt til musikk, men i en kanskje mindre skala. Rock passer meget bra på dette oppsettet.
    Dette er også godt innenfor budsjett.
    Jeg må si meg enig med denne karen, og jeg har en god del av disse komponentene selv og det virker kjempe bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke så dum ide. Skal sjekke det ut. Takk for gode forslag!

Enda flere alternativer mottas fremdeles med takk!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at mengden musikk som blir spilt i heimen påvirkes av kvaliteten på gjengivelsen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kan det være at mengden musikk som blir spilt i heimen påvirkes av kvaliteten på gjengivelsen?
    Skal ikke se bort i fra det, men jeg vet ikke hva han hører på nå... Regner med det nevnte systemet over skulle duge til musikk også.

Har sett litt nøyere på det, og han får faktisk et 7.2 system godt innenfor prisen han satt til maks.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at han (vi) går for 5.2 system fra SVS med to 12" og Denon 3806. Har virkelig tro på dette.

Noen forslag til kabler? Jeg har foreslått 2.5 kvadrat fra Clas Ohlson. Kan ikke tro 4 kvadrat skulle være nødvendig til små høyttalere som ikke skal spille noe under 80 hz...? Forslaget må i tilfelle være RIMELIG for det dreier seg om mellom 30-40 meter.

Hjertelig takk for hjelpa!!!

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Da ser det ut til at han (vi) går for 5.2 system fra SVS med to 12" og Denon 3806. Har virkelig tro på dette.

Noen forslag til kabler? Jeg har foreslått 2.5 kvadrat fra Clas Ohlson. Kan ikke tro 4 kvadrat skulle være nødvendig til små høyttalere som ikke skal spille noe under 80 hz...? Forslaget må i tilfelle være RIMELIG for det dreier seg om mellom 30-40 meter.

Hjertelig takk for hjelpa!!!
    2,5 kvadrat er mer enn nok. Ikkeno problem!

Mange vil nok si at kvaliteten på disse kablene ikke er all verden, men bruker de selv på et par høyttalere og kan ikke si jeg hører store forskjellen på disse og kabler til 50x kostnaden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •