Audiovector Mi3 Super - vanskelig å drive? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener jeg drev Audiovector Mi3 Super med en Marantz SR-5400 OSE en gang i tiden (90W/kanal), og det gikk uproblematisk. Tviler på at Arcam AVR-300 vil ha noen problemer med å drive disse heller, med sin trafo på 1200VA.

Dette er høyttalere med dyp og fyldig avstemt bass, så har du problemer med at den låter tamt eller spinkelt, så tipper jeg at det er plassering og integrering med rommet de står i som er problemet. Det slo meg aldri at de skulle være spesielt tungdrevne. Hva slags høyttalere sammenligner man med, og hva slags musikk spilles under evalueringen av høyttalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    ... på hvilket tidspunkt mente jeg at man burde kjøpe den største? jikes... de ICE-baserte blokkene leverer effekten høyttalerne trenger selv når det er litt stygge fasevinkler og sånt, som vanlige lineære forsterkere gjerne ikke liker... derfor jeg mente de kunne passe. 300W-utgaven av enten embla eller oberon burde jo passe greit, ellers kan man jo handle 600W-utgaven da den ikke er så mye dyrere, så har man effekt nok til å drive de slitne AL1000'ene kompisen din har på fest senere
    Kan en leve med diskanten fra noen ICE saker så er det sikkert ikke feil valg for deg men det finnes mye annet på markedet i samme prisklasse. Husk at diskanten skal være silkemyk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Kan en leve med diskanten fra noen ICE saker så er det sikkert ikke feil valg for deg men det finnes mye annet på markedet i samme prisklasse. Husk at diskanten skal være silkemyk.
    Har aldri opplevd at diskanten på ICEpower er noe annet enn temmelig korrekt. Men akkurat diskanten er vel det området der ICEpower er mest følsom for matching. De gangene jeg har hørt matcher med ICEpower som avviker fra det nøytrale her, så er det tendenser mot det myke og avrundede.

Når det er sagt, så trenger man altså ikke 600W ICEpower for å få god lyd fra Audiovector. Men det er alltid greit å gå for noe som har en strømforsyning som er spesifisert til å kunne drive mer enn en kanal av gangen ved den oppgitte effekten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har aldri opplevd at diskanten på ICEpower er noe annet enn temmelig korrekt. Men akkurat diskanten er vel det området der ICEpower er mest følsom for matching. De gangene jeg har hørt matcher med ICEpower som avviker fra det nøytrale her, så er det tendenser mot det myke og avrundede.

Når det er sagt, så trenger man altså ikke 600W ICEpower for å få god lyd fra Audiovector. Men det er alltid greit å gå for noe som har en strømforsyning som er spesifisert til å kunne drive mer enn en kanal av gangen ved den oppgitte effekten.
    Har ikke sagt noe annet enn deg jeg så hvis du tror kommentaren om diskanten i ICE så tar du feil. Har opplevd i mitt egentlig at diskanten er litt grovkornet.
    Diskantene som den fikk prøve seg på er Scan-Speak Scan-Speak R2904-700000 som er temmelig avslørende og ICE ble for meg oppfattet som grovkornet.
    Intrykket mitt totalt at det er i bassen den har sine store kvaliteter mens den oppover i registeret ikke utmerker seg på noen som helst område.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringradiatoren: OK, da forstår jeg deg bedre. Jeg forsto deg slik at du mente at diskant skulle være silkemyk, og at ICEpower ikke er det. Siden motsetningen til myk er hard, så leste jeg mellom linjene at du mente at diskanten i ICEpower er hard. Og hard diskant er for meg en skrikende og ubehagelig diskant, noe jeg overhodet ikke forbinder med ICEpower.
    Jeg oppfatter det nå som at det du snakker om er detaljering, og det skal jeg ikke ta så voldsomt stilling til, annet enn at ICEpower-teknologien må matches, den også, slik alle andre forsterkere må. Noen høyttalere låter mindre bra enn andre på en gitt forsterker, og slik er det også med ICEpower.
    Jeg opplever imidlertid at på vanlige, dynamiske elementer og bånddiskanter uten spesielle impedansutfordringer så låter ICEpower som regel godt (så lenge klangbalansen i høyttaleren ikke krever en viss egenklang i forsterkeren for å yte godt).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei folkens!!

bruker ikke audiovector perlees elementer?

i så fall vet jeg at perlees elementer vanligvis krever mye efekt
    har hørt audiovector på et hegel oppset og det låt jo bare helt rått
    var ikke mye mangel på bass der nei:-D

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakim_e
    Har du dokumentasjon på at audiovector bruker Peerless-elementer? Jeg ville tro at selv om Audiovector ganske sikkert bruker OEM-leverandører, så tipper jeg de får elementene produsert til egne spesifikasjoner.

Når det gjelder Peerless generelt, så er det ingenting som skulle tilsi at navnet betyr at elementene krever mye effekt. Det kommer (som alltid) an på det konkrete elementets egenskaper (spesifikasjoner) og høyttaleren det inngår i. Fint om du kan gi en god grunn for at Peerless-elementer krever mer effekt enn andre elementer med tilsvarende bruksområde.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakim_e
    hei folkens!!

har hørt audiovector på et hegel oppset og det låt jo bare helt rått
    var ikke mye mangel på bass der nei:-D

Hei jokke!

Les svaret fra Audiovector selv, så ser du at de IKKE er tungdrevne.

Eller tar produsenten feil?

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig fikk jeg svaret..

Jeg hadde parkert et par audiovector MI3 signature i garasjen, fordi jeg synes det låt tamt og dårlig med HK avr 7000. Jeg gikk til investering av en Marantz SR 8500, og dro inn i stua igjen. Nå låter det som en drøm. Fyldig rent og klart.. Jeg ga disse høytalerne mye "pepper" som var helt utfortjent. Det var HK som hadde skyla for at det låt kjiipt.

Marantz + audiovector = GODLYD!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at du får aldri nok krefter!
    Har selv Audiovector M3 super som jeg har tested Arcam A90, Hegel H200 og Nad M3 på. Alle disse komboene låt meget bra, men Hegel H200 trakk klart det lengste strået spesiellt i basskontroll.
    Hadde h200 ca et år før jeg bestemte meg for å oppgradere.
    Vurderte nye høyttalere, men kom over et par med Musical Fidelity 750k effektforsterkere(750w/8ohm RMS).
    Audiovectorene ble vekket til live som aldri før!
    Maken til attack i bass og mellomtone trodde jeg ikke disse høyttalerene kunne produsere!! Kan legge til at vokaler også kom mye bedre fram på dette oppsettet og bredden i lyden ble myye bedre.
    Selvføgelig er det litt overkill med denne matchen, men alikevel. Det sier jo litt om hvor mye krefter har å si.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd ikke soundgarden fører Audiovector lengre, hadde vært gøy å høre de nye modellene sammen med elektronikken til Hegel og Primare.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Synd ikke soundgarden fører Audiovector lengre, hadde vært gøy å høre de nye modellene sammen med elektronikken til Hegel og Primare.
    Hei du,

Vet ikke hvor du bor, men i Stavanger har både Resonans og Apis Audiovector. Resonans har også Hegel, men ikke Primare dessverre.
    Anbefaler deg å ta en tur der, men det kan fort bli dyrt, de har mye "snop"

Har selv hatt Audiovector og Primare i mange år og har vært kjempefornøyd, selv om jeg for øyeblikket holder på å skifte til Gemme Audio høytalere og sansynligvis Parasound til å drive dem med..

Della

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •