Dynavoice F6 vs M-65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F6 vs M-65

Hei.
    Har fått en Yamaha 657 forsterker og driver å kikker etter høytalere til denne.
    Prisklassen jeg kikker i er der Dynavoice M-65 befinner seg. Tenkte å hente hele settet fra Sverige. Men lurer litt på om jeg skal velge F6 istedenfor M-65 på grunn av prisen og at jeg slipper å vente til februar med å hente de. Vet ikke hvor stor forskjell det er på disse. Hadde tenkt å kjøpe en XTZ W10.16 sub også.

Så er det noen som har noen anbefalninger på hvem av dem jeg burde velge?

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest denne før (?) Husker fyren fikk tips om å kjøpe f-6 ettersom recieveren ikke var så sterk. Jeg ville heller anbefale deg å kjøpe m65. da får kan du bruke de to ekstra utgangene dine (dersom du skal kjøre 5.1) til i biampe frontene. Sist jeg sjekket så hadde ikke f-6 biwire mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med biamp mener du å koble 2 feks Front A og B på en høytaler? Prøvd å søke litt rundt på dette men har ikke funnet så mye om det. Men leste et sted på minhembia at 657 ikke støttet biamping. Biwire er noe annet en biamping?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumpedibump

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kthyholdt
    Med biamp mener du å koble 2 feks Front A og B på en høytaler? Prøvd å søke litt rundt på dette men har ikke funnet så mye om det. Men leste et sted på minhembia at 657 ikke støttet biamping. Biwire er noe annet en biamping?
    Biwire er en høyttalerterminal grenet ut til begge terminalene bak på høyttaleren (med skinnen imellom tatt bort).

Biamp er å bruke f.eks surround-bak kanalene til en 7.1 reciever som støtter dette til å koble på det andre settet med terminaler bak på høyttaleren (fremdeles uten den skinnen mellom )

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme reciever og lurer på akkurat det samme... M-65 eller F-6?
    Jeg har et rom på 5x7 og skal sikkert flytte til et mindre rom med tiden, F-6 gir kanskje mer enn nok lyd?

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener å huske at yamha rx v657 ikke kan bi-ampes.
    får gi meg pepper hvis jeg tar feil

Newcomer Janago sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge og kan berolige deg med at F-6 gir mer enn nok lyd. Den er dessuten mye lettere å plassere, og lyder flott med øverste bassport proppet igjen.

-Jan

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også begge disse ht og vil slå på dette rådet....

Hva slags musikk lytter du mye på? F6 er feks veldig bra på akustisk, klassisk og instrumental musikk samt vokal.... selvfølgelig funker den bra på rock og hip hop også men jeg la merke til at den har ekstra gode egenskaper i de overnevnte sjangrene.

M65, er rocka passer til veldig mye egentlig, meget bra på god produsert rock ala Jimi Hendrix eller Doors, og også rått til Rammstein og forskjellig pop...
    Bass og mellomtoner er etter min mening meget bra som gjør at man feks hører detaljer ordentlig.
    Bakdelen med M65 etter min mening er diskanten, det virker som om diskanten blir vanskeligere og vanskeligere å justere ned etter hvert som den får flere watt å spille med, noe som er litt trist.

Klarte faktisk bedre å anpasse M65 med lavere watt enn jeg klarte med større forsterkere eller biamping. Dette er jo litt spesielt kan man si.

Så det kommer litt an på hva man trenger, begge høytalerne er etter min mening meget, meget bra til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør også sjekke ut patos nye mk2 høyttalere. Var i samme situasjon som deg, og hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Dynavoice M65, men så fant jeg ut at netthandelen.no auksjonerer patos, så der fikk jeg høyttalere til verdi av henholdsvis 8000 og 5500 til kr 3800 og 2000. Det ligger flere patos mk2 høyttalere ute hos netthandelen fremdeles. Lyd og bilde hadde i nyeste utgaven test av høyttalere i denne prisklassen (7-10000 ca), og patos 510 mk2 fikk ok resultat. Omtalen var at de funker bra til all musikk, men best på rock, pop osv. Litt trekk for klassisk musikk, men tror nok uansett de er bedre enn dynavoice M65. Ny pris tross alt 8000...

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden er jeg blakk så jo billigere jo bedre nesten... Kjøpte ampen i dag men må spare opp til høyttalere og jo billigere de er jo fortere kan jeg kjøpe :-P...

Jeg hører mye på rock, men jeg er også mye innom andre sjangre som klassisk, aukustisk gitarspill, ballader, pop, metal og litt av hvert...
    Jeg tenkte at om jeg kjøper F-6 så kan jeg invistere i en sub evt. senere siden det eneste som var dårlig på den var bassen... Men vil F-6 klare å spille høyere enn jeg liker? (Skikkelig høyt)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 er bedre enn F6, men krever kanskje litt bedre forsterker for å spille høyt. I allefall dette jeg har lagt merke til det lille jeg har spilt med mine nye m65 vs mine gamle f6. M65 er mere følsom, men tydeligvis mere tungdreven.

Skaff deg billig m65 på auksjon.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg forstår ut i fra testen til lydogbilde så er M65 ganske lettdreven og ampen gir fra seg ca. 100w per kanal og det burde holde til litt...
    Det jeg egentlig lurer på er om det i det heletatt har noe for seg å kjøpe M-65 i stedet for F-6 siden jeg kun skal ha det i et så lite rom?
    Jeg har to 75w høyttalere jeg skal plassere bak og det er masse bass i de så blir det mangel på bass/dårlig bass kan jeg alltids erstatte bassen dens med de...

Jeg har som sagt ikke råd før om noen uker så jeg skal reflektere litt over dette og ikke stresse, men råd og meninger kommer godt på veien...

EDIT: Om jeg kjøper sub etterhvert så blir det nok XTZ 99 W10.16 (samme som trådstarter, sammentreff :-P...)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    For tiden er jeg blakk så jo billigere jo bedre nesten... Kjøpte ampen i dag men må spare opp til høyttalere og jo billigere de er jo fortere kan jeg kjøpe :-P...

Jeg hører mye på rock, men jeg er også mye innom andre sjangre som klassisk, aukustisk gitarspill, ballader, pop, metal og litt av hvert...
    Jeg tenkte at om jeg kjøper F-6 så kan jeg invistere i en sub evt. senere siden det eneste som var dårlig på den var bassen... Men vil F-6 klare å spille høyere enn jeg liker? (Skikkelig høyt)
    F-6 kan spille durabelig høyt ja, med skikkelig bass og vokal til at det blir nok trykk. Men det er ikke akkurat "store" og tunge høytalere om du skjønner hva jeg mener.
    Derfor er det eneste aberet ved dundrende volum at den kan gi litt resonans, høytalerkassene har en tendens til å vibrere og gi lyd ved usaklig høyt volum.

Det skal sies at volum skal kraftig opp før den begynner å gjøre det.. allikevel verd å få med seg dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •