LUXUS problem! (b&w 803s eller jbl array 1400?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LUXUS problem! (b&w 803s eller jbl array 1400?)

Har hvert på utkikk etter høytaler i prisklassen 40000 til 80000kr og hørt litt forkjellig. Etter mye frem og tilbake står valget mellom b&w 803s og jbl array 1400, er klar over dette er vidt forsjellige valg, men begge overbeviste meg:-D Så var det og bestemme seg da:evil: array er en MYE dyrere høytaler men jeg fikk en god "pakkepris" så totalt ble det ikke enorme forskjeller. Kom med argumenter for og imot. Takker for hjelp:-D nb trenger ikke forslag til andre høytalere enn nevnt

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis begge høytalerene overbeviste deg, så er det vel bare opp til lommeboka å bestemme hvem du kjøper. Du blir jo garantert fornøyd uansett, siden du likte begge.
    Det er jo du som skal høre på dem, så du vet best hva du liker.
    Hvis jeg skulle handlet så hadde jeg HELT sikkert kjøpt noe ganske annet enn disse du nevner.......

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan lar det seg gjøre å falle for begge disse på en gang? Da skulle du jo også falle i minst like stor grad for 70% av alt annet i denne prisklassen da det meste befinner seg mellom disse. Jeg skriver ikke det for å kritisere deg, men fordi du spør om råd, og i lyset av ovenstående er det jo kort og godt umulig å gi deg noe som helst råd.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er vigtig for meg når jeg handler høytaler er mulighetene for videresalg på bruktmarkede når jeg får lyst til å prøve noe nytt. Lyden har selvsakt alt å si men det bør vere mulig å selge etter en stund uten å sette himmel å jord i bevegelse. prismessig vil jeg tro desse holder seg bedre i pris enn mange andre på bruktmarkedet.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags musikk hører du mest på? Dette har jo en god del å si med tanke på valget her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videresalg

Kjøp et par 803 du, så kjøper jeg de av deg når du blir lei Forutsatt at de er svarte så klart...

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja 803 ene er svarte jeg hører mye clapton, johnny chash,stevie ray vaughan, big bang, u2 og mye mye mer. hender jeg setter på ramstein også men det er skjelden.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snurrer du ikke Snoop Dogg i CD-spilleren da? :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WOLB
    ja 803 ene er svarte jeg hører mye clapton, johnny chash,stevie ray vaughan, big bang, u2 og mye mye mer. hender jeg setter på ramstein også men det er skjelden.
    Jeg hørte litt på stevie ray vaughan under en demo på 802 i helgen. Dette spilte helt utrolig bra, så det er hverfall ikke tvil om at B&W er en ht som passer til musikkstilen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vurderer du ikke 803D i stedet for S? Disse er jo mye nærmere Array 1400 i pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye høytalere

Kan vel si det sånn at med B&W kan det virke som om musikken er mer tilstede i rommet ditt fordi de sprer bredere, mens med jbl høres det mer ut slik som de mente at du skulle høre det i studio. Jbl har veldig sentrert spredning på grunn av hornet og du slipper farging av lyden av vegger og slikt rundt i rommet.

B&W har veldig åpen, detaljert og oppløst lyd med god romvirkning. Alt dette har også JBL, men i tillegg har de en mye bedre dynamikk enn B&W, det kan jeg love deg! B&W har kanskje mer oppløsning på lyden, men jeg tror ikke man merker noe stor forskjell her. 14 tommer bass-elementet på JBL hamrer ut så ekstreme mengder med bass at man blir imponert:-)

Jeg har hørt veldig mye på JBL og de fungerer perfekt på all type musikk og er helt ekstrem på film. Sangstemmer låter som en døm på JBL med de rette forsterkerne. Kan være smart å kjøpe rørforforsterker til disse høytalerne.

Håper dette kunne være til noe hjelp:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to JBL helt klart......men det var lytting i butikk.

JBL på Mcintosh og B&W på Classé

Hva med å låne de hjem? de låter ganske forskjellig.

Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har JBL Array selv og er fantastisk fornøyd, dynamikk fra en annen verden og et MEKTIG lydbilde! Jeg hører allslags typer musikk fra Gotan Project til Cash via manowar og metal og dernest over til Secret Garden og denslags.
    Tingen med JBL`ene er at de får det beste ut av selv elendige opptak. Det var ihvertfall viktig for meg.

Anbefales fra min side!

I tillegg er de rå på film, hvor ofte har du sett at noen slenger igjen en bildør på film og syntes at det hørtes SINNSYKT kult ut?

Hvordan de er i forhold til B&W skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har hørt de på samme elektronikk i samme rom. Bowersen er også en fantastisk høyttaler!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de nevnte høyttalere passer for meg. Har hørt begge. (I butikk). Men at JBL'n får ut det beste av "elendige" opptak forbauser meg, men har jo ikke hatt dem hjemme. Min erfaring med JBL er "garbage in -> garbage out". Slik er det i alle fall med mine. Kresne på kilden, og etter min mening er det slik det bør være. Dersom en høyttaler ikke kan skille gode fra dårlige opptak må det jo være noe som maskerer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL Array 1400 har vært gjenstand for en rekke mindre heldige demoer. Det er en av de mest komplette høyttalere på markedet under 150 000kr, men den er ikke lett å matche riktig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    JBL Array 1400 har vært gjenstand for en rekke mindre heldige demoer. Det er en av de mest komplette høyttalere på markedet under 150 000kr, men den er ikke lett å matche riktig.
    OK? Hvor har du det ifra?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags utstyr du skal koble til kan vel ha litt å si.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra utstyr (hva som menes med det) eller dårlig utstyr er jo et spørsmål om hva man selv mener.

Om noen skal fortelle hva som er godt eller mindre godt vil i alle fall ikke jeg bli med på å diskutere. Send PM om noen vil ha råd. (Probably not).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    OK? Hvor har du det ifra?
    Jeg har hørt dem på en del messer etter hvert. Noen ganger har det vært en stor nedtur mens andre ganger har det vært et oppsett jeg virkelig har hatt lyst til å bli sittende ved en stund.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har hørt dem på en del messer etter hvert. Noen ganger har det vært en stor nedtur mens andre ganger har det vært et oppsett jeg virkelig har hatt lyst til å bli sittende ved en stund.
    OK. Samme som meg, og skulle gjerne hatt et sett hjemme til test som jeg vel egentlig har hatt muligheten til lenge, men det har med tid og interesse å gjøre. (DVS at jeg har vel noe bedre JBL)

Forøvrig interessant at det finnes noen som finner JBL interessant. Trodde nesten at jeg var alene og en utdøende rase. Takk Snickers-is.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •