Kef KHT 9000 ACE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kef KHT 9000 ACE

Noen som kjenner til disse høyttalerne? Vurderer å kjøpe dem men er litt usikker på om det er verdt prisen (kr. 7500 pr. høyttaler). Har idag Kef Q1 front og bak + Kef Q9C senter og en PSW 2500 sub. Kona ønsker å oppgradere grunnet interiørmessige årsaker :lol: .

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det q1 som er årsaken til at hun vil du skal oppgradere? I såfall, er det størrelse, design, lyd eller hva er årsaken til at un vil at dere skal oppgradere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi sliter med å finne møbler som passer til Q1 (de er i maple) og så vil vi gjerne ha noen som kan henges på veggen. Men de fleste som henges på veggen har jo heller tynn lyd. Stuen er rundt 30m2. Jeg har jo selv lyst på dissse høyttalerne hvis lyden er bedre enn det jeg har idag.

Kef 9000 kommer i sølv så er lettere å møblere med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er høyttalerne på plass. Fikk skrudd opp 2 av dem igår til fronten. Meget imponerende lyd til å komme fra høyttalere på vegg. Er ihvertall de beste jeg har hatt i hus . Man får bedre lyd i gulvstående til samme pris, men disse ikke så langt ifra.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!

Er det noe spes negativt eller positivt å fremheve?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel de går jo ikke lenger ned enn 80hz mot 40 tallet på Q1. Men siden de brukes mest til film så antar jeg at suben fikser det greit. Men må nok ty til suben når man skal spille musikk også som er ett minus (min Kef sub er best på film). Men ellers er det mer detaljer og bredde i lyden enn Q1. Men har ikke fått testet dem skikkelig enda og ser frem til å få alle 5 opp. Men venter på en kort stand til senteren.

De tar seg veldig bra ut også og man forventer ikke den lyden (meget bra) som faktisk kommer når man skrur på. I tillegg tåler de godt trøkk spiller faktisk høyere enn Q1.

Var litt skuffet over høyttalerkoblingene som var relativt simple. Men er vel en trade off for å kunne skjule dem bak vegg. Men nå har jeg ikke verdens dyreste høyttaler kabler så betyr vel ikke så mye.

Newcomer Kleine sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hvordan går det med ditt nye KEF-sett? Gratulerer forresten!
    Jeg har ikke hørt dette selv, men jeg har latt meg imponere av kht2005.2 flere ganger!
    Er psw2500 en bra sub forresten?
    Sikler litt etter en god KEF-sub selv, ettersom jeg har Q-serien rundt hele veien :P
    Synes du 9000 spiller bedre enn Q1? Da er det i tilfelle et utrolig bra sett! Har hørt litt på Q1, og selv om de mangler litt i forhold til mine Q65.2(skulle bare mangle med tanke på prisen :shock: ), så er de fordømt fin lyd i synes jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er veldig veldig fornøyd med KEF 9000 høyttalerne. Vil si at de spiller bedre enn Q1 ja, men det grunner nok i at det sitter 2x165 LF elementer i tillegg til det 165 mm med HF element i som sitter i Q1. Q1 har bassrefleks som 9000 ikke har som gjør at den går dypere enn 9000. Er mer trøkk i 9000 og større bredde (eller fylde, ikke helt inne i hifi sjargongen :lol: ) og er veldig imponert over lyden til å være 12 cm dype . Men skulle bare mangle at 9000 ikke spiller bedre da de koster 4 ganger så mye som Q1 ops: .

Men nå venter jeg bare på stand til senterhøyttaleren (importør har ikke fått den inn enda), så jeg har ikke fått testet alle 5, bruker nå Q9c.

Når det gjelder suben vet jeg ærlig talt ikke om den er bra (første jeg har hatt i hus) men er veldig fornøyd selv. KEF anbefaler 3000 eller 4000 sub men det er overkill for mitt bruk da min sønn på 2 stort sett sover i etasjen over når jeg ser film så jeg kan ikke kjøre suben på det volum den skal være uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er du fornøyd med høytalerne?
    Lurer litt på de selv, har kun hørt de i stereo i et stort Expert varehus med mye støy og det frister så absolutt til å få testet mer i et 5 kanals oppsett.
    Virker som om det er få som har de her hjemme du er faktiskt den eneste eieren som jeg har funnet på nettet i skandinavia.
    Vet du om noen butikker på østlandet som kan gi en demo på disse høytalerne i 5 kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vet ikke om noen har dem. Jeg kjøpte dem uten å ha testet dem selv, og før noen tester hadde kommet av dem. Kona hadde ett ord med i laget kan du si . Men er storfornøyd med dem, og kan trygt anbefale dem. Men du kan jo sjekke med expert om du kan teste dem hjemme eller noe sånt? Ta en telefon til importøren (akustikk.no) og hør med dem også. Jeg pratet med dem før jeg kjøpte mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Takk for svar. Det var muligens litt dumt å spørre om du er fornøyd med høytalerne men siste post var over 18 mnd gammel, tid for ny evaluering he he..
    Et lite spørsmål bare. Med optimale forsterkere er det mulig å spille rundt 100db uten å føle at man presser de maks? Er litt "spoiled" når det gjelder trøkk. jeg forventer ikke all verden men......
    Ser forøvrig at man kan få de i pianolakk nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sly
    Hei
    Takk for svar. Det var muligens litt dumt å spørre om du er fornøyd med høytalerne men siste post var over 18 mnd gammel, tid for ny evaluering he he..
    Et lite spørsmål bare. Med optimale forsterkere er det mulig å spille rundt 100db uten å føle at man presser de maks? Er litt "spoiled" når det gjelder trøkk. jeg forventer ikke all verden men......
    Ser forøvrig at man kan få de i pianolakk nå.
    Har ingen ide om de kan gå så høyt uten at de blir presset. Jeg ser film på rundt 65db og synes det er høyt nok uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •