SVS-nyheter direkte fra CES

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS-nyheter direkte fra CES

Sjekket innom SVSound - Home nettopp, tenkte de la ut info om den nye høyttalerserien i anledning CES, men nei...
    Nuvel, akkurat nå kunne jeg vel ikke gitt mer beng for se bare her, SVS har smågodt på gang! SVS/Audyssey romkorreksjonsenhet

Litt gjesp kanskje, en Denon-reciever gjør muligens samme jobben, hva vet jeg, men nok eg gang, jeg kunne ikke gitt mer beng, for se bare hva vi får til våren...
    13,5" Ultra-woofer i både rørform og en kasse som er tøffere en toget!
    Hot damn! Jeg skal ihvertfall begynne å fylle sparegrisen

Problemet er at jeg nå har en CS20-39Plus, og må visstnok ha to-tre slike for å komme på nivå med en enkelt Ultra i 12" utførelse. Og SVS sier den nye Ultra dobler ytelsen i forhold til den gamle modellen, så én 13,5" Ultra tilsvarer da teoretisk sett minst fire stykk CS20-39Plus!
    Gud bedre...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen dette er jo bare grisefett! Vi får håpe at de nye tubene evt kommer til Norge også! Da kunne jeg godt tenkt meg to slike i front Her skal det graves videre gitt! Romkorreksjonsenheten og virker spennende, spesielt mtp datakraft og fleksibilitet

Forøvrig så den nye enkle ultraen meget fet ut! Tuben var jo lik de andre bortsett fra amp og element og str :twisted: Nam nam!!!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Trøtt

Uansett - dette blir fett og vi får håpe at disse blir å oppdrive i norge også..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er postet i den offisielle SVS-tråden (nja - forresten ikke Ultra 13.5 .pdf'en da, så det var greit å få med seg), pluss i Receiver-forumet siden det er en tråd om romkalibreringsutstyr der.

Så vidt jeg har skjønt er SVS sin romkorreksjonsboks en dyrere versjon enn den som sitter i diverse receivere (skulle bare mangle) - en mer 'proff' chip, og jeg tror også de har samarbeidet med Audyssey om å spesialtilpasse den for kalibrering av dypbass.

Så den blir forholdsvis dyr, og vil nok konkurrere direkte med Velodyne SMS-1.
    $750 i USA, og jeg kan tenke meg minst 5000,- i Norge.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS/Audessey-boksen har to kanaler, noe som er meget greit for oss med to subwoofere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Uansett - dette blir fett og vi får håpe at disse blir å oppdrive i norge også..
    PB13-Ultra er "110V/220V CE approved for world-wide distribution, så den regner jeg med vi får, men under den nye PC-Ultra er intet slikt beskrevet. Litt merkelig siden de er identiske bortsett fra kabinettet såvidt jeg kan se, men eg frykter at vi fremdeles ikke får tilgang til PC-serien her til lands.

Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Dette er postet i den offisielle SVS-tråden (nja - forresten ikke Ultra 13.5 .pdf'en da, så det var greit å få med seg), pluss i Receiver-forumet siden det er en tråd om romkalibreringsutstyr der.

Så vidt jeg har skjønt er SVS sin romkorreksjonsboks en dyrere versjon enn den som sitter i diverse receivere (skulle bare mangle) - en mer 'proff' chip, og jeg tror også de har samarbeidet med Audyssey om å spesialtilpasse den for kalibrering av dypbass.

Så den blir forholdsvis dyr, og vil nok konkurrere direkte med Velodyne SMS-1.
    $750 i USA, og jeg kan tenke meg minst 5000,- i Norge.
    Regnet nesten med de fikk det med seg i SVS-tråden, men den er da såpass diger og uoversiktlig at ihvertfall jeg orker ikke bla meg gjennom side etter side, og nye Ultra-modeller, som atpåtil kommer i 220V-versjonen er en såpass stor nyhet at jeg dristet meg til en å lage en ny tråd. At jeg ble fullstendig vill i trusa etter å ha sett bildene at det nye elementet og dermed mistet all form for selvkontroll er selvfølgelig ikke i nærheten av sannheten

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Regnet nesten med de fikk det med seg i SVS-tråden, men den er da såpass diger og uoversiktlig at ihvertfall jeg orker ikke bla meg gjennom side etter side, og nye Ultra-modeller, som atpåtil kommer i 220V-versjonen er en såpass stor nyhet at jeg dristet meg til en å lage en ny tråd. At jeg ble fullstendig vill i trusa etter å ha sett bildene at det nye elementet og dermed mistet all form for selvkontroll er selvfølgelig ikke i nærheten av sannheten
    Ja, nei det er helt greit det - den offisielle tråden er vel blitt mer villedende enn veiledende etterhvert p.g.a. den mastodontiske størrelsen.

-Jeg har tidligere tenkt, og også sagt/skrevet at med min PB12-Plus/2 har jeg en sub for resten av livet - kommer aldri til å kjøpe en subwoofer igjen. Da jeg så fikk oppgradere til 12.3 ble dette utsagnet enda mer sant. MEN - fader heller, jeg må skjerpe meg her altså... Det rykker skikkelig i VISA kortet når jeg leser om de nye Ultra subene, og særlig når de kanskje kommer til Norge.
    Men jeg vet jo at det bare er tull! For meg altså! Hallo - jeg bor i blokk!! :-D

Men jeg får ordentelig lyst.

Men jeg håper jeg klarer å "holde meg i ro" og kanskje heller kjøper den nye EQen istedet. Tror ikke jeg kommer til å få råd til Ultraen uansett.

-Håper nesten ikke det...:?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt tatt svært få som har rom og bosituasjon til å fullt ut kunne utnytte slike monstrum, men allikevel...Jeg har lenge planlagt bruken av feriepengene, og det skal bli 1080p PJ, men nå er jeg jammen ikke sikker lenger...Det ville jo vært fullstendig meningsløst og overkill hinsides all tenkelig galskap, men har det noensinne stoppet oss entusiaster?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    ...-Jeg har tidligere tenkt, og også sagt/skrevet at med min PB12-Plus/2 har jeg en sub for resten av livet - kommer aldri til å kjøpe en subwoofer igjen. Da jeg så fikk oppgradere til 12.3 ble dette utsagnet enda mer sant. MEN - fader heller, jeg må skjerpe meg her altså... Det rykker skikkelig i VISA kortet når jeg leser om de nye Ultra subene, og særlig når de kanskje kommer til Norge.
    Men jeg vet jo at det bare er tull! For meg altså! Hallo - jeg bor i blokk!! :-D

Men jeg får ordentelig lyst.

Men jeg håper jeg klarer å "holde meg i ro" og kanskje heller kjøper den nye EQen istedet. Tror ikke jeg kommer til å få råd til Ultraen uansett.

-Håper nesten ikke det...:?
    Et stalltips fra meg; du klarer nok ganske sikkert IKKE å la være å trekke kortet...dersom disse kommer til landet! Du har jo allerede hatt en tube (kom til landet samtidig som min...).

Skulle Lsound finne på å ta disse inn i sortimentet vet i alle fall JEG hva som kommer til å skje hos meg... ;-)

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Et stalltips fra meg; du klarer nok ganske sikkert IKKE å la være å trekke kortet...dersom disse kommer til landet! Du har jo allerede hatt en tube (kom til landet samtidig som min...).

Skulle Lsound finne på å ta disse inn i sortimentet vet i alle fall JEG hva som kommer til å skje hos meg... ;-)
    ...Og når det skjer så send meg en pm så kjøper jeg din gamle PC Ultra *sikle*

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In your dreams... ;-)

Tuben forlater ALDRI min kino! Never...!!!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    ... men har det noensinne stoppet oss entusiaster?
    I noen svært isolerte tilfeller ja, men som regel ikke...

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    In your dreams... ;-)

Tuben forlater ALDRI min kino! Never...!!!
    Det skjønner jeg så altfor godt!
    Jeg er meget fornøyd med min lille PC-Plus 25-31 og kan bare fantasere om hvor fornøyd en PC-Ultra eier må være!
    ....MEN skulle du mot formodning bytte den ut engang så skriik ut!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •