Focal Electra 1007 BE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal Electra 1007 BE

Hei folkens .Har kjøpt denne høytaleren. Kjører med Forsterker VINCENT SV-233 . CD spiller Cambridge 640C. Høytaler kabel Kimber 4TC . Noen som vet om dette er en god sammen kobbling .synes det spiller meget godt ,med en utrulig bass og opløsning ,men lurer på om det mangler noe varme i dette oppsetet, innspil tas mot med takk

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Be høytalerne i utgangspunktet en høytaler som heller litt mot det lyse da. Eller som i hvertfall gir inntrykk av det pga den oppløste diskanten. Kanskje det hjelper med en sub som gir litt ekstra bånndrag og balanserer lydbildet noe? Ikke det at lydbildet er ubalansert nå med de høytalerne da
    Tviler ikke et sekund på at lyden er knall!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du kommer til å ha litt problemer med diskanten fremover med sv233 ja 640 er vel heller ikke kjent for å være beskjeden

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kimber 4TC skjuler heller ikke noe.

Kanskje du kunne prøvd en Marantz CD-spiller istedenfor. Ville ikke byttet ut noe av det andre.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har disse og kan bare si én ting. Gled deg til disse er innspilt - de gir skikkelig valutta for pengene. Mine var litt "slapp og doven" før jeg hadde en skikkelig gutte-kveld. Kone og barn var sendt i utlendighet. Vi rock'et skikkelig og spilte høyt hele kvelden. Søndag måtte jeg sjekke både kabling og rom EQ fordi det var blitt skikkelig bass i bak-høyttalerene.
    Det hele bunnet i innspilling av elementene og det kom ganske brått etter 100-200 timer + hardkjør.
    Så - gled deg over noen flotte høyttalere med skikkelig båndbredde, dette blir bra. Bare vær tålmodig og husk å holde oss orientert.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dine i sort pianolakk, OKKing?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er dine i sort pianolakk, OKKing?
    Nix - Sinature. De er definitivt de peneste om noen spør meg....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Bildet du har postet ser nemlig slik ut, så det er ikke så lett å bedømme.
    :

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere til 25000,-
    Forsterker til 9000,-
    Cd-spiller til 3000,-

Du vil oppleve stooore forandringer i lydkvalitet med bedre elektronikk.
    Jeg ville heller ha gått helt motsatt. Nesten iallefall.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt kjøpt, 1007 er deilige. Etter innspilling får de god bass og diskanten er som alpeluft

Men kan nok og tenke at Vincent + Cambridge kan bli tøft, selv om jeg ikke vil si 1007 er lyse.

Men kan jo si at en sub i bunnen har vært en åpenbaring til for meg.

Hva med å se på Naim-ampen som ligger på torget? Naim skal jo være god match på electra be...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig Ferdig, Takker for tilbake meldinger, Okking, ekstrem stero 1007 bak ,konge .DA mange mente (Cybervision som har disse selv ) det var vincent som var for skarp , Åpnet jeg vinsent ,der så jeg at invendig kabel var av dårlig kvalitet pluss at ut signal venstre side var stripset fast med 220 volten ca 25 centimeter , Loddet jeg høytealer kabelen direkte til printet og signal kabelen direkte til printe,kuttet ut ingangsvelgeren, innvendig signal kabel var ca 40 cent av dårlig kvalitet, samme med signal ut ,For en forbedring, trudde ikke dette var mulig , spilte gjenom hele cd samlinga på nytt , Klangen kliret helt ut , og en helt annen ro i lydbilde , varmen som jeg savnet kom, og diskanten fikk en krispi lyd som var deilig , og mellom tonen fikk mye mere kropp og varme , så mye bedre lyd bare på dette , har enda ikke byttet ut signakabelen såm går til volum , er på ca 50 cm fram og til bake printe, alt låddet med sølvlådde tinn , brukte teflon isolert kabel med kun en invendig leder , da dette er en kabel som gir mere varme, skal også smøre lodde punktene med linolje så di ikke korikere .har spilt høytalerne ca 180 timmer , men ikke på så høyt ,da madammen ikke liker høy musik og jeg er sjelden alenhe jemme ,lure på om høytaller stativene kan ha noe inn virkning på delefilteret da di er av jern . noen som vet .!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simensi
    spilte gjenom hele cd samlinga på nytt

Mitt tusenkronerstips er å kjøpe mer musikk og heller vente litt med å kjøpe så dyre høyttalere.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde brukt litt tid på å komme igjennom alt mitt...:-D

Gratulerer med pene høyttalere og en (tydeligvis) god oppgradering av Vincent!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simensi
    Endelig Ferdig, Takker for tilbake meldinger, Okking, ekstrem stero 1007 bak ,konge .DA mange mente (Cybervision som har disse selv ) det var vincent som var for skarp , Åpnet jeg vinsent ,der så jeg at invendig kabel var av dårlig kvalitet pluss at ut signal venstre side var stripset fast med 220 volten ca 25 centimeter , Loddet jeg høytealer kabelen direkte til printet og signal kabelen direkte til printe,kuttet ut ingangsvelgeren, innvendig signal kabel var ca 40 cent av dårlig kvalitet, samme med signal ut ,For en forbedring, trudde ikke dette var mulig , spilte gjenom hele cd samlinga på nytt , Klangen kliret helt ut , og en helt annen ro i lydbilde , varmen som jeg savnet kom, og diskanten fikk en krispi lyd som var deilig , og mellom tonen fikk mye mere kropp og varme , så mye bedre lyd bare på dette , har enda ikke byttet ut signakabelen såm går til volum , er på ca 50 cm fram og til bake printe, alt låddet med sølvlådde tinn , brukte teflon isolert kabel med kun en invendig leder , da dette er en kabel som gir mere varme, skal også smøre lodde punktene med linolje så di ikke korikere .har spilt høytalerne ca 180 timmer , men ikke på så høyt ,da madammen ikke liker høy musik og jeg er sjelden alenhe jemme ,lure på om høytaller stativene kan ha noe inn virkning på delefilteret da di er av jern . noen som vet .!
    Dette var utrolig dårlig skrevet. Må virkelig legge godviljen til for å få noe sammenheng her

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei marsboer!

Hva med å være litt positiv? Legg godviljen til, så ser du at det ikke er noe problem å lese teksten.

Kanskje simensi har dysliksi, med de problemer det medfører...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •