Focal.JMlab Electra 946

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal.JMlab Electra 946

Hei.

Vurderer å gå til anskaffelse av disse. Holder til i Bergen og får dessverre ikke testet de. Hørt mye positivt om de men at de gjerne er litt "lys"? Noen som kan være behjelpelig med litt synspunktet rundt disse?

Takker for alle innspill

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt verdt å kjøpe ja. De er ikke spesielt lys hvis de matches med riktig elektronikk. De krever litt av rommet de står i, så hvis du bor på en hybel som er på 12 kvadratmeter er det bare å glemme det.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for rask tilbakemelding.

Er han jeg har snakket med. Må bestemme meg i løpet av kort tid.

Har heldigvis et dedikert rom i enebolig til hjemmekinoen så plassering blir ikke noe problem. Har også 2 SVS som kan kobles til.Vet ikke om det blir overkill, men der får vi lytte oss frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de bestillt. Fikk de for 25000. Forhåpentligvis en bra pris. Ser Hifihuset selger de for 55000 på sidene sine, men denne er vel ikke veiledende lenger.....?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Nei den er nok noe lavere.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Det var jeg som leverte dette paret i innbytte hos AudioAktøren når jeg handlet Usherene mine. Disse var da nye i uåpnet eske siden jeg hadde byttet inn et annet par hos Hifihuset som hadde problemer med et delefilter. Kan derfor gå god for at de er nye. 25000 er en god pris som de isåfall ikke har tjent noe på. Reel pris for disse i privatsalg burde ligge 5-10000 høyere.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Ser fram til å få de i hus og testet de. Tar jo litt tid å få de spillt inn. Og i mellomtiden kommer vel oppgraderingsspøkelse på besøk igjen når det gjelder elektronikken......

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må nok regne 2-300 timer på disse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    946 trenger mye strøm for virkelig å "våkne", og resten av systemet må jo selvfølgelig også matche for at det skal låte bra. Hadde tidligere en Primare A30.1, den ble rett og slett for svak. Tester en Primare A32 på høyttalerne denne helgen, og den passer ganske godt. Nå er det skikkelig driv i høyttalerne. "Eselsparket" sitter godt plassert i brystkassa ved høye volumer, og det uten at toppen blir for hard.

McIntosh Mc 252, Parasound A21, og Primare A32 har jeg fått til å fungere bra på mine Electra.

Hegel H4, Abrahamsen SA-1, og Oberon 6.1 var ingen drømmematch til 946 i mine ører. Men jeg vet at den røde lille fyren med horna syns MA fungerte godt på sine 946. Så ingenting er helt sikkert ved hifi, det er helt sikkert..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

Hegel H4, Abrahamsen SA-1, og Oberon 6.1 var ingen drømmematch til 946 i mine ører. Men jeg vet at den røde lille fyren med horna syns MA fungerte godt på sine 946. Så ingenting er helt sikkert ved hifi, det er helt sikkert..
    Disse er etter min erfarig ganske romavhengige, så elektronikk som fungerer bra i et rom kan forandre lydsignaturen drastisk i et annet. Det opplevde hvertfall jeg når jeg flyttet dem i huset.
    Mener Akto drev 946 med 2 stk Vincent SP-331 og fikk det til å spille veldig bra hos seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •