Hva med XTZ 99 W12S ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva med XTZ 99 W12S ?

Vurderer å bytte ut min Proson møkkasub. Vurderer en XTZ 99 W12S - den stående modellen med sidemontert bass.

Det står på hjemmesiden at det er den samme bass som 99 W 12, men den er jo produsert anderledes og jeg lurer på om den yter like bra? Og om det er noen her som har hørt en slik modell?

Årsaken til ønsket om denne modellen er at den passer mye bedre inn fordi bredden bare er 28 cm. Men de er høye da (670x280x373) H/B/D.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Vurderer å bytte ut min Proson møkkasub. Vurderer en XTZ 99 W12S - den stående modellen med sidemontert bass.

Det står på hjemmesiden at det er den samme bass som 99 W 12, men den er jo produsert anderledes og jeg lurer på om den yter like bra? Og om det er noen her som har hørt en slik modell?

Årsaken til ønsket om denne modellen er at den passer mye bedre inn fordi bredden bare er 28 cm. Men de er høye da (670x280x373) H/B/D.
    Jeg har 2 stk XTZ99W12S og jeg synes de fungerer veldig bra. Denne modellen har to ekstra porter bak for rom-tuning. Om de spiller helt likt som XTZ99W12 skal jeg ikke si noe om, siden jeg ikke har testet dem opp mot hverandre, men jeg ser Fyndbørsen reklamerer for at de er like.

Jeg hadde en av disse i starten og den fungerte også meget bra alene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar AndreWerdenskrieg. Jeg har nå bestilt (foreløpig 1 stk) en slik stående modell og gleder meg til å teste den. Har to Audiovector Mi3 S som jeg driver med en Sony STR-DB790 6.1 reciever på 6x100W og jeg får liksom ikke skikkelig bass før jeg gir på noe veldig med volum. Mulig at en slik reciever til bare 4K ikke er tilstrekkelig til å drive audiovectorene, men jeg leste i en test fra Whathifi at Sonyen virkelig gav mye for pengene og yter 100 W i to kanaler til 8 ohm. (65W i 5 kanaler) Noe som skulle være tilstrekkelig for å drive høytalerene mine tror jeg?

Blir spennende å få oppleve litt skikkelig basstrykk.

(AndreWerdenskrieg - du har virkelig en lekker stue til hjemmekinoen din! Flotte bilder. Det gav inspirasjon.)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Takk for svar AndreWerdenskrieg. Jeg har nå bestilt (foreløpig 1 stk) en slik stående modell og gleder meg til å teste den. Har to Audiovector Mi3 S som jeg driver med en Sony STR-DB790 6.1 reciever på 6x100W og jeg får liksom ikke skikkelig bass før jeg gir på noe veldig med volum. Mulig at en slik reciever til bare 4K ikke er tilstrekkelig til å drive audiovectorene, men jeg leste i en test fra Whathifi at Sonyen virkelig gav mye for pengene og yter 100 W i to kanaler til 8 ohm. (65W i 5 kanaler) Noe som skulle være tilstrekkelig for å drive høytalerene mine tror jeg?

Blir spennende å få oppleve litt skikkelig basstrykk.

(AndreWerdenskrieg - du har virkelig en lekker stue til hjemmekinoen din! Flotte bilder. Det gav inspirasjon.)
    Takk for det, Anesthesis!

Jeg er på ingen måte noen ekspert på emnet, men jeg vil tro du kan hente mye mere ut av dine høyttalere ved å anskaffe deg en effektforsterker. Dette vil mest sannsynlig gi bedre kontroll på bassen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •