Hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør jeg kjøpe?

Har en NAD C370 forsterker og har lyst til å bytte ut mine Cerwin Vega DC12 høytalere. Vurderer Patos 402, B&W 604 og Dali Concept 10. Hører mest på rock, hard rock og Heavy Metal. Hva synes dere jeg burde gå for? Har dere andre tips om andre gode høytalere i prisklassen 10k - 12k mottas det med takk :-)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Klipsch? Fint lite som rocker så hardt og som samtidig kan låte så pent. Som du sikkert har erfart kan liksom CV bare en ting...

Ellers skjønner jeg ikke helt hva du skal med B&W til musikken du nevner, blir for kjedelig for min del, Concept 10 mener ihvertfall jeg er overpriset men Patos derimot er godsaker. Klipsch sammenlignet med Patos, eller hva som helst egentlig, blir nesten litt urettferdig for begge parter ettersom Klipsch såvidt jeg har erfart ihvertfall låter som intet annet.
    Dermed passer de heller ikke for alle, men vil du beholde hårfønerfaktoren fra CV, OG ha langt bedre lydkvalitet har du ihvertfall mitt tips.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger på en anbefaling av Dali - suite 2.8 , meget allsidig høytaler.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter absolutt Mr. Kakehode. B&W kan nok bli litt kjedelig, og Jeg ville nok hørt/sett på klipsch hvis jeg var deg. Patos har jeg ingen erfaringer med selv, men vet at de lager gode høyttalere, men om de passer til ditt bruk er jeg usikker på!

Concept 10 er morsome høyttalere det, men da tror jeg nesten at jeg hadde beholdt cv'ene.

Igjen Klipsch, jeg synes de er undervurderte saker av alle unge som liker cv, de kan faktisk spille veldig høyt, samtidig som de kan spille utrolig pent, oppløst og luftig. Veldig presis lyd. Så skal man gå vekk fra cv, men vil beholde noen av egenskapene til cv så er det noe som man bør vurdere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget har falt på Dali Concept 10. Fikk kjøpt 1 år gamle høytalere til 6.000 kroner (inkluderer en forsikring som det er 4 år igjen av), og solgte mine Cerwin Vega DC12 høytalere til brodern for 1.500. Har jeg gjort noe jeg angrer på skal det vel ikke være umulig å få igjen ca 6000 for høytalerene. Er veldig nysgjerrig på Patos høytalerene men har ikke fått hørt på dem.

Jeg har en NAD C370 forsterker, og lurer på om lyden vil bli vesentlig bedre i Concept høytalerene (skal hente de i morgen) om jeg kjøper en Nad C270 eller C272 effektforsterker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Valget har falt på Dali Concept 10. Fikk kjøpt 1 år gamle høytalere til 6.000 kroner (inkluderer en forsikring som det er 4 år igjen av), og solgte mine Cerwin Vega DC12 høytalere til brodern for 1.500. Har jeg gjort noe jeg angrer på skal det vel ikke være umulig å få igjen ca 6000 for høytalerene. Er veldig nysgjerrig på Patos høytalerene men har ikke fått hørt på dem.

Jeg har en NAD C370 forsterker, og lurer på om lyden vil bli vesentlig bedre i Concept høytalerene (skal hente de i morgen) om jeg kjøper en Nad C270 eller C272 effektforsterker.
    en 272 i så fall, lyden blir nok veldig mye bedre, mer kontrollert bass, og du kan sikkert spille mye høyere. en brukt 272 koster ikke mye, anbefaler deg å kjøpe en.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare bekrefte at Patos er en meget habil høyttaler til din musikktype,tør til og med å ymte innpå at de er bedre enn Klipsch (av de jeg har hørt da)

Jeg anbefaler deg å ta en lytt på Patos og sammenligne dem med Concept 10 som du har kjøpt.
    Det er jo to vidt forskjellige høyttalere,Dali har en litt kald og spiss diskant mens Patos har en mer varm og fyldig lydsignatur og da finner du jo fort ut av hva du foretrekker!

Om du bor i nærheten så er du velkommen til en demo her hos meg...Bor i Sarpsborg.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok ha startet med å høre Dali og deretter Klipsch. Om det ikke faller i smak er det mye der ute som kan bahage. Selv har jeg hatt AudioVector - som får meget pen omtale i magasinet "Lyd og bilde". Jeg var fornøyd, uten å ha på meg å ha hørt alt annet. Disse gir også god valutta for pengene.
    Ikke enkelt dette......

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Jeg ville nok ha startet med å høre Dali og deretter Klipsch. Om det ikke faller i smak er det mye der ute som kan bahage. Selv har jeg hatt AudioVector - som får meget pen omtale i magasinet "Lyd og bilde". Jeg var fornøyd, uten å ha på meg å ha hørt alt annet. Disse gir også god valutta for pengene.
    Ikke enkelt dette......
    Han har allerede valgt Dali concept 10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    en 272 i så fall, lyden blir nok veldig mye bedre, mer kontrollert bass, og du kan sikkert spille mye høyere. en brukt 272 koster ikke mye, anbefaler deg å kjøpe en.
    Ser at det selges en brukt C270 (5år gammel) til ca 2000 kroner her inne. Er dette en grei pris? Burde jeg heller være tolmodig å gå for en C272?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Ser at det selges en brukt C270 (5år gammel) til ca 2000 kroner her inne. Er dette en grei pris? Burde jeg heller være tolmodig å gå for en C272?
    Jeg misforstod. Siden du har C370 kan du like gjerne gå for denne, da kan du teste Bi amping eller brokobling. Hvis du kjøper en 272 så må du bi ampe... siden forsterkerne ikke yter det samme..!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •