Meninger og råd til Nybegynner. Audiopro og Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Lokkeand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Meninger og råd til Nybegynner. Audiopro og Pioneer

Heisann. Er veldig fersk på dette området så jeg trenger noen "ekspert":-D utalelser.

Nå er det sånn at jeg har klipch høytalere og marantz receiver i stua. Saken er at det ikke er mitt og det svinet som eier det flytter ut til sommeren. Derfor trenger jeg mitt eget system. Nå kjenner jeg folk her og der og får ordna greie rabatter, ca 40% på Pioneer og 20%?? hos Neby. Derfor tenkte jeg å kjøpe systemet mitt av disse.

Det jeg gjerne vil ha meninger om er: Er Audio Pro Blue Diamond V2 noe tess? neby og bmaudio selger disse i en pakke med bakhøytalere og fronthøytaler. Ser ut som en god deal? 13000 ca.

Neste punkt. Er Pioneer receiverne bra ? Tenkte å kjøpe Vsx-ax2as(for et navn!) Denne vil jeg få 40 % på :-D

Svar vil bli veldig satt pris på.

Nb systemet vil bli brukt like mye til musikk som film.

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro Blue Diamond er meget gode høyttalere, spiller varmt, dypt og godt, men ikke spesielt høyt (ikke som store klipsch-høyttalere f.eks)

Selv har jeg Audio Pro Avantek Nine (forgjengeren til Bravo FX-serien og de gamle toppmodellene). Etter hva jeg har hørt er disse veldig like i lydbildet og klangbalansen som Blue Diamond.

Meget gode til både musikk og film, men ikke samme morofaktoren som en del annet på fest.

Kommer bilder av oppsettet på minhjemmekino.no (se link under) om kort tid.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer receivere er kjent for å være veldig bra. Leverer plenty med watt og har bra romkorreksjon. Spørsmålet er bare om det passer klangmessig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de i forhold til Klipsch Rf3? Vet du noe om det?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokkeand
    Hvordan er de i forhold til Klipsch Rf3? Vet du noe om det?
    Jeg har selv pioneer og klipsch og det funker veldig bra hos meg:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tenkte mer på hvordan Bluediamond V2 Spiller iforhold til RF 3...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte RF-62 og Blue Diamond ihelgen. Nå er Blue Diamond bestilt. De leverte virkelig på musikken jeg hører (Metallica med og uten symfoni, Korn osv). Jeg har ikke fått testet dette på film enda så der skal jeg ikke uttale meg. Men høyttalerne spilte ihvertfall veldig pent, god og presis bass som stod i stil med resten. Men som nevnt spiller de kanskje ikke veldig høyt, men mer enn høyt nok til meg i edru tilstand ihvertfall

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også Metallica fan, så dette er gode nyheter for meg. Hadde satt pris på om du sendte meg noen vurderinger på film når du setter i gang med det.:-D Hvordan reciever har du foresten?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også Metallica fan, så dette er gode nyheter for meg. Hadde satt pris på om du sendte meg noen vurderinger på film når du setter i gang med det.:-D Hvordan reciever har du foresten?
    Forhandlere anbefaler Klipsch til de som hører metall virker det som, jeg likte Audio Pro bedre. Klipsch spiller nok både høyere og mer rocka syntes jeg, men blue diamond spilte mye penere ifølge mine ører.

Joda, jeg kan gjøre det. Vet ikke når dette blir, men viss alt klaffer kan det hende jeg rekker noen filmer førstkommende helg. Receiveren jeg skal bruke de på er en Harman/Kardon AVR 340, vet ikke hvor godt de passer sammen, men jeg skal prøve det ihvertfall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. høres ut som jeg må ut og høre litt selv også ja. Jeg hører mye på rock og metall men jeg hører på mye annet også. Nora Jones og Nightmares on wax er også noe som kommer til å bli spilt endel. Så litt allround høytalere er det jeg er ute etter. Det som fikk meg gira på Audio Pro er testene jeg har lest og utseende. pluss det viktigste, at jeg får rabatt på dem:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeb kjøpte pakken med black vector og black pearl tidligere i høst og paret de med en rotel rsx-1057 med hdmi switch. fikk litt prosenter om jeg valgte rotel kontra pioneer. ellers er ikke audiopro de mest effektive høyttalerene og trenger og en strømsterk forsterker. synes hvertfall det ble en fin miks og så sparte jeg plassen en separat subwoofer ville tatt. det spiller hvertfall høyt nok for meg ved dvdfilm. når toget i polarekspressen kommer kjørende kjenner jeg hvordan bakken også rister i stua. min forsterker har oppgitt 5x75 watt, og leverer 2x100 i stereo.
    plasseringsmessig er audiopro smale og passe dype til en crt tv, eller en stereobenk.
    tenkte jeg skulle supplere med en rotel dvd m/hdmi når projektoren er på plass..

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard
    når toget i polarekspressen kommer kjørende kjenner jeg hvordan bakken også rister i stua.
    Helt enormt med mine Audio Pro Avantek Nine også, men du skulle prøvd det med en skikkelig rumperister! DA blir det om mulig ENDA morsommere.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. høres ut som jeg må ut og høre litt selv også ja. Jeg hører mye på rock og metall men jeg hører på mye annet også. Nora Jones og Nightmares on wax er også noe som kommer til å bli spilt endel. Så litt allround høytalere er det jeg er ute etter. Det som fikk meg gira på Audio Pro er testene jeg har lest og utseende. pluss det viktigste, at jeg får rabatt på dem:-D
    Med tanke på hvor bra de fungerte på symfoni tror jeg de skal takle det meste av musikk. Har også lest at andre sier at de leverer på all musikk. Så du får ta turen til noen som fører disse og ta en lytt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ombestemt meg litt. Nå driver jeg og lurer på å kjøpe Elac 120 serien. 123,121 og 127. Har bare hørt skryt om Elac også får jeg fordelaktig pris på disse også. Audioproene skal være vanskelig å plassere og stua mi er ikke såå stor.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Audio Pro Blue Diamond V1. Spiller jo fint men har noen mangler. Svak mellomtone og bassen i mellomområde er nesten borte. Hvis en spiller f-eks Aha fra 80 talet merken en at bassen er nesten heilt borte. Lyden i toppen er både luftig og fin. For meg låt Audio Pro Blue Diamond som noen små hyllehøytalere med en bass som en mega sub. Lyden ble aldri rolig og balansert. Til forsterker brukte jeg HK avr 75 og senere Rotel 1066 + 1075.
    Sikkert andre som er fornøyde. Ser jo at dei får bra kritikk i tester. Men smaken er s..........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •