Gromsub! - JL Audio Gotham g213!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gromsub! - JL Audio Gotham g213!

Tok meg en tur innom Jlaudio sidene idag å se hva jeg fant!

JL Audio Gotham g213

Specs:

Unbalanced Inputs: Stereo or Mono (RCA jacks)

Balanced Inputs: Stereo or Mono (female XLR jacks)

Output To Slave: Balanced (male XLR jack)

Input Modes: Master or Slave

Level Modes: Reference (fixed gain) or Variable from full mute to +15dB over reference gain

Power Modes: Off, On or Automatic Signal-Sensing

Light Modes: Off, On or Dim

Low Pass Filter Mode: Off, 12 dB per octave or 24 dB per octave

Low Pass Filter Cutoff Frequency: Variable from 30 Hz – 160 Hz

Polarity: 0 or 180 degrees

Phase: Variable from 0 – 280 degrees

ELF Trim: Variable from –10 dB to +5 dB at 20 Hz

Enclosure Type: Sealed

Driver: Twin 13.5 inch (nominal diameter)

Effective Piston Area: 214.70 sq. in. / 0.1386 sq. m.

Effective Displacement: 773 cu. in. / 12.7 liters

Amplifier Power: 3800 watts RMS short-term

Dimensions*:
    (H) Height x (W) Width x (D) Depth 34.13 in x 21.50 in. x 24.00 in.
    867 mm x 546 mm x 610 mm

Net Weight: 305 lbs. / 138 kg

Cabinet Finish: High-Gloss Black

Pris: Rundt 7500$

JL Audio: Products

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjeng vi ikkje igjennom det samme kvar gong nokon finn ein spennande sub? Det står som oftast svs-killer i overskrifta, og så blir det konkludert med at ingen slår svs på valuta for pengane, men at det finnast dyrare og bedre alternativ. Med ein 3800 watts forsterkar vil eg tru også denne legg seg høgare i pris.

PS: Eg har verken høyrt denne subben, eller nokon av svs sine. Kun basert på erfaringer frå forumet.

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Gjeng vi ikkje igjennom det samme kvar gong nokon finn ein spennande sub? Det står som oftast svs-killer i overskrifta, og så blir det konkludert med at ingen slår svs på valuta for pengane, men at det finnast dyrare og bedre alternativ. Med ein 3800 watts forsterkar vil eg tru også denne legg seg høgare i pris.

PS: Eg har verken høyrt denne subben, eller nokon av svs sine. Kun basert på erfaringer frå forumet.
    Her redigert tittelen, var dumt av meg. Tenkte ikke med en gang jeg skrev d.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;)

Joda dette er nok en SVS killer men, den kommer til å koste over 60,000,- i norge så igjen slår svs det meste til prisen.

Lillebrødrene til denne derimot Fantom med sine single 12 og 13,5" er nok mer konkuranse dyktige mot SVS, priset mellom 20 og 30 tusen om jeg husker rett.
    Elemetene som er brukt i disse er vanvittige med en slaglengde på 10 cm på 13,5"ene. forrøvrig er elementene en moddet utgave av deres bilstereo subber, som er kjent for å være av ypperste kvalitet og som dessuten spiller bra ved vanvittige lydnivåer.

Har vert i kontakt med direktøren i JLaudio USA angående lanseringen av disse subbene på det europeiske markedet, men datoen for lanseringen er foreløpig ikke satt.

Jeg ville nok tro at spessielt denne til 60,000,- setter en ny standart for det prissjiktet som SVS har gjort i markedet under 20,000,- men time will showe
    En ekstrem "morrosak" er det garantert.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjølv lillebrødrene til denne blir i ei anna prisgruppe enn svs, er vel meir naturleg å sammenligne med velodyne sin dd-serie da feks?

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på de elementene a:O De ligner jo litt på sunfire sine, og det oser kvalitet, men litt dyrt for student kinoen min gitt

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Se på de elementene a:O De ligner jo litt på sunfire sine, og det oser kvalitet, men litt dyrt for student kinoen min gitt

Joda kanskje i dyreste laget for en student kino ja, men man kan jo drømme, for min egen del skal jeg prøve å skaffe meg en, selv som student

det blir nok mer riktig å sammenlikne dem med Velodyne ja, men jeg tror nok at på kino bass vil disse slå velodyne. Elementene er voldsomme men jeg ville ikke sammeliknet dem med sunfire subbene, disse er langt kraftigere og tyngre.
    Hørt at en sunfire på max flytter seg bortover gulvet så de kan da ikke være så tunge? vet ikke specs på dem, størse her veier jo nesten 140 kg ! tror ikke den flytter seg uten videre

Velodyne har jeg tidligere hørt DD18 var det men jeg var ikke veldig imponert må ha vert noe som ikke var optimalt i oppsettet tror jeg.

Jeg har selv en JL audio 12w7 (bil subb) som jeg kjøpte nettop pga at den var ekstremt inponerende, voldsom slaglengde men fortsatt bra kontroll! det krever krefter og godt konstruert element. verd å merke seg er det også at 12" elementet i seg selv veier over 20 kg ! husker ikke i farten hva 13,5" veier.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder!