Elteks hjemmekinohøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elteks hjemmekinohøytalere

er det noen som bruker dynabels hjemmekinohøytalere her i forumet og som kan gi en god beskrivelse av disse. Har god erfaring med Eltek sånn generellt, men en får jo gode og betydelig penere høytalere andre steder også. Er disse allikevel verd prisen og vel så det?

Jeg mener ikke å starte prisdiskusjon, men få en vurdering av disse i forhold til andre konkurrenter i samme klasse.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta deg en tur til Eltek og lytte selv. Jeg synes de har et litt rart syn på enkelte ting, selvom jeg ikke vil betegne produktene som direkte dårlige. Du bør enten like Eltek sin lydfilosofi, eller så bør du kunne bygge filtre o.l. selv.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan filosofi da?
    det som er irriterende med eltek er lytterommet deres som er dempet noe alldeles grasalt, for mye! og da låter det litt kjedelig...flust med folk som har komt hjem og opplevd høyttalerene bedre enn i butikken.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er snakk om konstruksjoner de har utviklet selv, og det ofte er midbassen som halter, så mistenker jeg at det er kunnskapen om baffelens innvirkning på frekvensgangen, samt stående bølger mellom gulv og tak som er årsaken til at Eltek låter "eltek" nesten uansett. Samtidig skal det nevnes at det er en stund siden jeg har vært på Eltek og lyttet til det de har, men hvis de har det samme lytterommet så må det jo legges til at det har mer takhøyde enn de fleste private hjem, noe som har stor innvirkning på bassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •