JBL K2 vs. B&W 800D og JBL array 1400 vs. B&W 802D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL K2 vs. B&W 800D og JBL array 1400 vs. B&W 802D

Noen som har hørt på B&W og JBL og har noen formening om hvordan de låter i forhold til hverandre?
    Jeg har hørt mye JBL, både K2 M9500, S9800 og array 1400 og synes det er fantastisk bra lyd. Den er åpen, oppløst, dynamisk. Bassen på JBL er noe av det mest dynamiske og veldefinerte jeg har hørt. Har ikke hørt noe særlig mye på B&W, bare litt på 800D. Ble ikke så imponert av det lille jeg hørte, men synes at diskant og mellomtone var fin.

Noen som har hørt mye på noen av disse og har en mening om hvordan de låter til hverandre?

Hvilken høytaler ville du ha valgt?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo et smaksbestemt valg i høyeste grad. B&W er veldig laidback i forhold til JBL, dog ikke så laidback som Nautilus-serien var. Det høres absolutt ut som om du er en som vil savne noe fra JBL-ene om du går for B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løvebæra
    Noen som har hørt på B&W og JBL og har noen formening om hvordan de låter i forhold til hverandre?
    Jeg har hørt mye JBL, både K2 M9500, S9800 og array 1400 og synes det er fantastisk bra lyd. Den er åpen, oppløst, dynamisk. Bassen på JBL er noe av det mest dynamiske og veldefinerte jeg har hørt. Har ikke hørt noe særlig mye på B&W, bare litt på 800D. Ble ikke så imponert av det lille jeg hørte, men synes at diskant og mellomtone var fin.

Noen som har hørt mye på noen av disse og har en mening om hvordan de låter til hverandre?

Kommer jo litt ann på hvilke forsterkere man har. Jeg mener at B&W er litt mere "kresne" på forsterker og singal kilde valget. Jeg har ikke hørt 800D, men 801D,802D og 803d har jeg hørt. Særlig 801D krever veldig mye av forsterkerne, tror nok at 800D vil gjøre det samme.
    Jbl synes jeg takler dette bedre enn B&W, både på Array og K2 s9800. Har ikke hørt s9500. Med riktig forsterker spiller alle disse bra, både B&W og JBL. Uten som sagt å ha hørt 800D, så ville nok jeg holdt en knapp på JBL.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løvebæra

Du hørte vel ikke tilfeldigvis 800D på en eller annen messe..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen ekspert på Hi-end utstyr men jeg har hørt både BW 801 og array 1400. Jeg hørte 801 på Classe elektronikk og jeg syntes lyden var himmelsk. Det var en sammenheng og klarhet i lydbildet som jeg knapt har hørt før. Men når jeg hørte Array 1400 på Hegel H200 så begynte jeg umiddelbart å glise fett. Jeg kom nesten i fest stemning med en gang. Bassen var så rå og fengende at jeg trur jeg kunne sitti der å hørt hele dag med et glis:-D . Men til kritisk lytting av litt roligere toner så ville jeg valgt BW. Men det er ikke det JEG liker da. Jeg oppfattet Array litt mere rock and roll!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar:-)

Det virker litt som om det er en smakssak hvilke høytalere man liker ja. Og også hvilke forsterkere man putter på høytalerne da.

Jeg hørte B&W 800D på hifiklubben. Det var jo en veldig fin lyd, veldig åpen, detaljert og oppløst, men bassen er bare så mye fetere på K2 synes nå jeg da:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer å si?

Er det noen flere som har noe å si om disse høytalerne?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nå i hvertfall handle meg 802D. Ikke fordi jeg skal påstå at de er best, jeg har jo ikke hørt noe særlig med utstyr i skikkelige oppsett i brukbare rom i den prisklassen. Men jeg VET jeg liker B&W lyden i de dyrere seriene, og jeg VET at 802D leverer skikkelig high-end lyd som jeg blir fornøyd med. At det kan finnes noe der ute som jeg liker enda litt bedre gidder jeg ikke å tenke noe særlig på. Det blir bare flisespikkeri i den prisklassen uansett.

Jeg orker rett og slett ikke å leite gjennom alt som kan kjøpes for 100k, for det er snakk om uendelige mengder med høytalere. 802 og nå 802D har jeg alltid hatt lyst på, derfor blir det dem

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg skal nå i hvertfall handle meg 802D. Ikke fordi jeg skal påstå at de er best, jeg har jo ikke hørt noe særlig med utstyr i skikkelige oppsett i brukbare rom i den prisklassen. Men jeg VET jeg liker B&W lyden i de dyrere seriene, og jeg VET at 802D leverer skikkelig high-end lyd som jeg blir fornøyd med. At det kan finnes noe der ute som jeg liker enda litt bedre gidder jeg ikke å tenke noe særlig på. Det blir bare flisespikkeri i den prisklassen uansett.

Jeg orker rett og slett ikke å leite gjennom alt som kan kjøpes for 100k, for det er snakk om uendelige mengder med høytalere. 802 og nå 802D har jeg alltid hatt lyst på, derfor blir det dem
    Grattis med valget
    Gleder meg til å få mine 802D i hus på mandag
    Tenkte akkurat det samme som deg jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •