Patos Lyric 402 og Thule forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Lyric 402 og Thule forsterker

Har akkuart gått til anskaffelse av et par Patos Lyric 402 og driver nå å vurderer forskjellige forsterkere til å dra herligheten.

Har vært og hørt på 402`ene i kombinasjon med Rotel RA 1070, noe som virket som en grei kombinasjon. Men falt ikke helt til ro med dette, og lurer derfor på om noen her har noen erfaringer med Thule/Patos...?

F.eks:
    THULE Spirit IA150B eller THULE Spirit IA252B (noe i overkant av budsjettet!)

Eventuelt andre strøkne kombinasjoner!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som ikke falt på plass med Rotel og 402?

Ettersom du har endt opp med 402 har du kanskje hørt dem i et oppsett der du syntes de funket bra?

Om du forteller oss hvor i landet du bor er det lettere å komme med råd basert på hva som er tilgjengelig i området.

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med konge høytaler =)

Jeg har likedane selv og har testet litt.. Vil nok tru du trenger noe kraftigere enn den rotelen.. Har hatt en rb1070 selv og det ble tamt når man guffet på litt.
    Jeg har nevnt i andre tråder her at overgangen fra Rotelen til Midgard som jeg bruker nå var enorm.. Med rotelen så jeg meg nødt til å kjøpe en sub.. Med midgard så syntes jeg subben spillte bedre enn noen gang, og den var avslått =)

Jeg vil anbefale deg å ta en titt her... www.club-patos.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotelen virket ikke kraftig nok når det skulle dras på litt. Har tidligere hørt 402 i et Parasound oppsett, med bl.a HCA-1000A, som virket noe kraftigere og mer raffinert i mine utrente ører.

Bor i trondheim og dette er mitt første anlegg som jeg har bestemt meg for å legge litt penger i. Tenker meg en forsterker i prisklasse 10-15k.

Midgard har jeg hørt mye bra om, hvilken modell bruker du taskeladdn?

Takk for tips så langt!

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett flere som har Thule på Lyric og mener det er en god match.
    Ellers så er nok Doxa enda bedre enn Thule igjen,men jeg er usikker på om det fortsatt produseres Doxa??
    En brukt Doxa 140 Signature hadde vært snadder til Lyric'ene dine

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettehar
    Midgard har jeg hørt mye bra om, hvilken modell bruker du taskeladdn?
    Jeg bruker 4.1 til mine lyric 402(front) og 401(bakhøytaler)... Så har jeg 2.1 til 202(center) og 102(bakhøytaler)..
    Hadde sikkert kjøpt 6.1 hadde det ikke vært for at jeg gikk for 7 stykker.. Er noe med den trangen om å egentli ville ha den største modellen =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....kjenner til tankegangen! :-) Hvordan er det å kjøre 402 på 2.1 da? Blir det i minste laget?

Ellers har jeg jo også hørt mye bra om Doxa, men virker som om de er rimelig vanskelige å få tak i. Var inne på hjemmesiden og det virker ikke som om de er i produksjon lengre. Prøvde også å komme inn på siden til haugaland audio (oppgitt som forhandler), men sidene der virket å være nede.

Ellers var jeg og hørte på en electrocompaniet ECI-5 på skøy i dag, men den ble litt for snill og satt på ingen måte så godt som de andre alternativene jeg har hørt så langt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettehar
    Hehe....kjenner til tankegangen! :-) Hvordan er det å kjøre 402 på 2.1 da? Blir det i minste laget?
    Har ikke hatt noen grunn til å teste det =) Så det vet jeg ikke =) hehe..
    Du har ikke en forhandler i nærheten da ? Slik at du får lånt og testet litt ?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    doxa 140 er bare noen få år gammel. så den produseres skulle jeg tro! på oppfordring faktisk, du må ringe øystein å bestille selv så lodder han sikkert sammen en slik på noen dager

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    doxa 140 er bare noen få år gammel. så den produseres skulle jeg tro! på oppfordring faktisk, du må ringe øystein å bestille selv så lodder han sikkert sammen en slik på noen dager
    Hvor får jeg tak i han da?Finner ikke noe på nettet om Doxa,ser ut som sidene er lagt ned.
    Vet du hva en 140 vil koste sånn ca? (hører vel ikke hjemme i denne kategorien men spør allikevel jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Du har ikke en forhandler i nærheten da ? Slik at du får lånt og testet litt ?
    Joda, har en forhandler her, men de har ikke noe av Midgard inne nå. Skulle vel få en 2.1 og en 4.1 i slutten av måneden, så får smøre meg med tålmodighet... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •