Brumming fra Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brumming fra Sub

Hei folkens!
    Har ein Radionette Alpha-10RBK Active sub som egentenlig er veldig bra til mitt bruk borsett fra litt brumming frå strømmforsyning/forsterker. Spørsmålet mitt er er dette nåke som kan gjerast nåke med? Kan det foreksempel hjelpe med "Strømmrenser" eller ka de kalla det?
    Eller er det vits å sette på slikke spisse bein på suben så ikkje lyden forplantar seg så mykje.
    Problemet er egenlig størst i den tida det tar før suben slår seg av etter att tv og forsterkeren er slått av (når det er stilt i huset) det er då eg høyrer det mest sjølvsagt.
    Alle svar er er likke velkomne:

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært borte i denne, og opplevde den samme brummelyden fra strømforsyningen. Det endte med at vi byttet den til en dyrere sub.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt det samme problemet og det er veldig irriterende! Og det er mest sannsynlig støy fra strømnettet, men det trenger selvsagt ikke å være det. Andre årsaker kan være feil med strømkontakten i veggen, strøm- og signalkabler ligger for tett, dårlige kabler, feil instillinger på sub eller receiver (f.eks for høyt volum/level) eller rett og slett at subben din er for dårlig....

Vel, jeg prøvde alt mulig og det ble ikke bedre før jeg flyttet til en ny leilighet, og da var problemet borte. Så da var årsaken strømstøy for min del.

TIPS FOR PROBLEMLØSNING:

1. Ordne opp i ledningskaoset! Skill signalkablene fra strømkablene! Bruk strips!
    2. Ikke bruk for høyt volum på subben. Prøv deg frem med forskjellige instillinger på både subben og receiveren med både volum og delefrekvens.
    3. Prøv å flytte subben rundt omkring i rommet.
    4. Prøv å flytte anlegget og subben til et annet rom som bruker en annen strømkurs for å se om det er et lokalt problem med det rommet.
    5. Kjøp bedre kabel til subben (spesielt hvis du bruker RCA-kabelen fra sub-utgangen fra receiveren til subben!). Et godt kjøp er Monster Cable sin THX-kabel som er tilgjengelig i de fleste Elkjøp-, Lefdal- og Expert-butikker.
    6. Hvis du kjenner noen som har en sub, spør om å få låne den og koble den til anlegget ditt med de samme kablene..
    7.a) Hvis det kom brummelyd fra den du lånte også: Vurder kjøp av strømrenser!
    7.b) Hvis det kom INGEN brummelyd fra den du lånte: Kjøp deg en bedre sub!

Er usikker på hvor dyrt en strømrenser er, men det er det sikkert noen andre som kan komme med tips om....

LYKKE TIL IALLEFALL!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for svara. men eg trur ikkje det kjem frå kablane har bytta ut signakabelen fordi det var ein heilt anna brumming med den billige kabelen (den kom frå høgtalaren) den vart heilt fin ettepå, denne er eg 99% sikker på att den kjem få Stømmforsyning/forsterker .veit de om ein plass på nette der ein kan finne strømrensara?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den fjerneste anelse om hva du skal rense bort fra strømnettet da? Husk at hvis du har en 50Hz støy fra trafoen så skal det mye til at det skyldes at du har støy på nettet. Jeg vil heller tro at du har en form for asymetri. Dette er ikke noe du bare uten videre fjerner med et filter. Sjekk først om strømmen blir levert riktig fra strømleverandøren. bruk et oscillioscop og se etter asymmetri. Dersom du ikke har kunnskap med dette bør du få hjelp til det. Ellers er det enkelte stømforsyninger som er mer følsomme for slike avvik enn andre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •