Høyttalere til Meridian

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Meridian

Hei

Skal etter hvert kjøpe nye høyttalere til et Meridian oppsett. Starter med fronter og jobber videre der i fra. Skal passe til Meridian 558.2 sluttrinn og 568 prosessor.

Har til nå tenkt på Dali Mentor 6, SA Explorer, B&W 703 eller Klipsch RF83. Alle disse ligger innenfor prisklassen, selv om SA er noget dyr. JMLab kan også vurderes, men er kritisk til prisen kontra lyden. Skal brukes til både musikk og film, men prioritet er fin lyd på musikk. Musikk er alt fra Black Metal via Soul til Disco, men ikke trance, hiphop, jazz og fint lite klassisk.
    Det blir nok også en ny sub med tider og stunder, og pris * effekt høres SVS ut som et godt valg. Men den blir nok mest brukt til film.
    Rom er ca. 320 * 530, og fremdeles ikke ferdig etter 4 år i nytt hus :-)

Any suggestions people?

Maddas69

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv fullt Meridian oppsett, og har Audio Pro Blue Diamond, den første versjonen. De har jo bl.a 2 stk 12"aktiv bass, som gjør at Meridian bare trenger drive mellomtone og diskant. Lyden er helt super, men har brukt masse tid på tweaking og da Skal du kjøre Sa Explorer må du ha effektforsterker, men det har du kanskje..ellers blir Meridian litt i svakeste laget tror jeg..men fy søren så bra Meridian er, lyden fra dem er deilig

Active Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal (JMlab) og Meridian er gode venner så vidt jeg har erfart. Verdt en test hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Jeg kjører selv fullt Meridian oppsett, og har Audio Pro Blue Diamond, den første versjonen. De har jo bl.a 2 stk 12"aktiv bass, som gjør at Meridian bare trenger drive mellomtone og diskant. Lyden er helt super, men har brukt masse tid på tweaking og da Skal du kjøre Sa Explorer må du ha effektforsterker, men det har du kanskje..ellers blir Meridian litt i svakeste laget tror jeg..men fy søren så bra Meridian er, lyden fra dem er deilig
    Tror nok 558.2 både i bridged og vanlig modus er mer enn nok til å dra SA Explorer......
    Meridian er konge ja, til og med på mine 10 år gamle Tannoyer er det ufattelig forskjell fra min H/K AVR80 og til tokomponent Meridian.

Vet ikke så mye om Audio Pro Blue Diamond.

Noen andre som har innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er klart forskjell på H.K. og Meridan, H.K.har joen elendig strømforsyning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •