Innkjøp av subwoofer til 3k, forslag? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En ting som irriterer meg grenseløst er at Proson 3 meter sub kabel på surround koster ca 200,- mens på komplett.no koster den 89,- 8 meter koster 400 kr på surround mens den koster ca 160 kroner på komplett.no, for en helsikes SYK prisforskjell.

Men oppsett:
    XTZ W12.
    Proson Y ledd.
    Proson 3 meter sub. kabel.

Pris totalt med frakt: 4300-4000,-

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax Atomic mot XTZ er jo ikke et valg en gang. Eltax Atomic er jo bare en dårlig bygd ompa-boks uten dynamikk. Har hatt 10ern selv i en sped ungdom og det er ikke rare greiene.

Gå for XTZ eller PB10en på avtorget om den ikke er solgt...

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat bestilt en 10" fra XTZ selv for å prøve den i mitt oppsett. Solgte faktisk PB10'n min, litt for å prøve noe nytt og mest fordi receiveren min har en litt "lekk" crossover. Gleder meg absolutt, men ser ut til at surround.no har tatt ekstra lang juleferie.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Akkurat bestilt en 10" fra XTZ selv for å prøve den i mitt oppsett. Solgte faktisk PB10'n min, litt for å prøve noe nytt og mest fordi receiveren min har en litt "lekk" crossover. Gleder meg absolutt, men ser ut til at surround.no har tatt ekstra lang juleferie.
    Torbjørn kan være litt slapp til å bekrefte bestillinger. Ring han. Hyggelig kar som pleier å ta TLF. Mulig det kan hjelpe deg med å få subben fortere fram. Ventetid er ikke bra

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjapt svar når jeg bestilte derfra på jobben. Brukte bare mail for å ordne opp i den ordren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med jeg prøver å ringe i morgen hvis jeg ikke hører noe. Har sendt mail også, men ikke fått noe svar. Jeg har svs'n til og med fredag, så er ikke krise, men blir vel det på søndag når jeg blir edru og jeg vil se film.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte tidligere i dag en forespørsel til fyndbørsen på 2 stk XTZ 10.16, samt 2 stk 10m subkabel fra Accurate. Fikk en pris på 3900 + frakt på 900. Noen som har erfaringer med å handle derfra, som eventuellt vet om dette er NOK eller SEK? Og eventuellt hvor mye som kommer i tillegg for å ta de inn til norge?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Jeg sendte tidligere i dag en forespørsel til fyndbørsen på 2 stk XTZ 10.16, samt 2 stk 10m subkabel fra Accurate. Fikk en pris på 3900 + frakt på 900. Noen som har erfaringer med å handle derfra, som eventuellt vet om dette er NOK eller SEK? Og eventuellt hvor mye som kommer i tillegg for å ta de inn til norge?
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ght=Fyndborsen

Ellers kan jeg informere om at Surround.no også selger disse subwooferne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar. Har nå sendt forespørsel på pakkepris på 2stk XTZ 10.16 til surround.no også, så får jeg se hvilken pris de kommer frem til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at det var noen som hadde swa15 fra Dali her. Har hele blå-serien til Dali og er meget fornøyd med den. MEN jeg mangler subben. Tror SWA12 er gått ut av produksjon eller noe. Var nemlig den jeg kunne tenkt meg. Men jeg har hørt at denne ikke skal være noe særlig. Stemmer dette? Ser jo at veldig mange anbefaler XTZ12". Kanskje dette er noe å gå for istedet for å lete etter en brukt SWA12, som jeg har gjort nå de siste 5 årene (ok, overdrev litt der).

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspONE
    Om du har en EQ og stiller den på Treble (veldig skarp lyd) kan du forestille deg min center, dessuten er lyden veldig lav.
    Har du koblet den ut av fase?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lexuszix
    Så at det var noen som hadde swa15 fra Dali her. Har hele blå-serien til Dali og er meget fornøyd med den. MEN jeg mangler subben. Tror SWA12 er gått ut av produksjon eller noe. Var nemlig den jeg kunne tenkt meg. Men jeg har hørt at denne ikke skal være noe særlig. Stemmer dette? Ser jo at veldig mange anbefaler XTZ12". Kanskje dette er noe å gå for istedet for å lete etter en brukt SWA12, som jeg har gjort nå de siste 5 årene (ok, overdrev litt der).
    Jeg har hatt SWA-15 og har prøvd XTZ 12" og 10". Av disse foretrakk jeg SWA-15, men tror nok at jeg ville hatt XTZ 12" fremfor SWA-12.

SWA-12 går ikke så dypt som XTZ og har ikke samme justeringsmulighetene. Justeringsmulighetene er bedre på 15" fra Dali, bl.a. 0 til 360 graders fasejustering, på XTZ er det 0-180 grader, mens jeg tror det bare er en vender 0 eller 180 grader på 12" fra Dali.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lexuszix
    Har en SWA12 stående som ikke brukes noe særlig lengre, da jeg har oppgradert litt etterhvert uten å selge den.
    Er du fortsatt interessert kan den bli din...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 12" eller Powerbuy 15"

Eltax atomic subben er noe av det verste eg har hørt !
    Dali SWA subbene er god på musikk, men ræva på film.

Ville lett tatt XTZ 12" om du ikke kan bygge kasse til det som er på powerbuy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Har en SWA12 stående som ikke brukes noe særlig lengre, da jeg har oppgradert litt etterhvert uten å selge den.
    Er du fortsatt interessert kan den bli din...
    Ok.. Høres Unektelig interessant ut. Da blir jo selvfølgelig dette et spørsmål om pris. Hvis jeg skal tro folk her inne, er XTZ hakket bedre enn SWA12. Denne koster 3700,- ny. For å gjøre det enkelt: Har du en pris? hehe....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •