Dynaudio? B&W? Eller hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio? B&W? Eller hva?

Hei folkens!

Etter lang tid og ønske, har jeg nå bestemt meg for å bygge opp et bra anlegg. Det vil si det dreier seg om mitt første anlegg her.
    Lenge var jeg ganske betatt av et tysk firma som produserer høytalere, heter Nubert, tror ikke det er så veldig kjent her i landet.
    Men så kom "sjokket", jeg hørte på dynaudio audience 52 og 42 koblet til en nad C325BEE og en nad C 525 BEE.
    Jeg var rimelig imponert over hvor musikalsk høytalerene spilte, jeg hadde litt problemer for å tro at det kun var de to små kassene som leverte lyden, men det var sant. Både 52 og 42 var rimelig imponerende, 52 eren var selvfølgelig litt mer present og nøyaktig med nyansene.
    Det som forvirrer meg litt nå er at, når jeg hørte på Nubert høytalere etterpå(som var gulvhøytalere i samme priskategori) var jeg egentlig litt skuffet, jeg hadde alltid trang til å skru opp hele greia, for å kunne høre hva de var gode for. Det kan jo ikke være tingen... Husker ikke helt hva de var koblet til, men det var hvertfall en ganske så god Accuphase forsterker og en platespiller til omtrent 3000 Euro, så ikke noe tull.
    Det jeg ikke skjønner er at, hvordan kan "hyllehøytalere" til halv pris låte bedre en gulvhøytalere til dobbelt så mye?
    Kanskje dere kan gi meg litt råd, eller lyttetips, vil nemlig ikke bare satse på Dynaudio, selvom jeg synes det var ganske bra!
    Jeg hører mye på Jazz, og mye musikk med saksofon, for eks.Garbarek.
    Jeg er dermed ikke så veldig opptatt av råe krefter og mye bass, det er nemlig det jeg oftest leser, at forsterkeren har mye Watt, etc.
    Jeg vil ha musikalske høytalere, som virkelig gjengir musikken sånn som den er, og ikke legge til noe mer.
    Håper det er noen her som kan hjelpe meg litt videre, eller hvertfall gi meg litt inspirasjon. Prisen er vel sånn rundt 6000-8000 Kr, gjerne brukt også.
    Takk i forkant...

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet :-)

I denne prisklassen ville jeg ha lyttet litt på bl.a. 603 seien til B&W og tilsvarende Dali Consept 8.

Lykke til i jakten på hva som gir "din lyd" ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mahasde, når det gjelder Nubert, så har jeg hadde gleden av å høre Nubert Nuwave 35 i Roma på en musikksjappe der.. Nokk om det, jazz er ikke bare jazz.. Hvis du er liker mest elektrojazz alla Nils Petter Molvær osv, tror jeg dynaudio vil behage ditt hjerte mest, denne høyttaleren er kjapp og presis, men hvis det behaglig litt avslappet lyd så tror jeg du vil falle mest for B&W.. Ingen høyttalere er helt nøytrale, det handler om hvilken lydklang du liker best.. Spesielt i denne prisklassen.

Håper du finner noe du liker.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynaudio er veldig god på jazz.
    en stativhøyttaler er langt mindre, lettere og har færre element enn en gulvstående. logisk da at den er bedre på flere parametere enn likt priset gulvmodell...
    jeg har ikke peiling på de andre høyttalerene der men eier 52 selv og er meget fornøyd, ikke verdens beste dynamikk men fin sammeheng, klang og ingenting som stikker seg ut og lignende..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynaudio o.s.v

Takk skal dere ha, skal ta meg en tur til hifiklubben på fredag, da får jeg hvertfall hørt på B&w og Dali, såvidt jeg vet har de ikke Dynaudio...jeg får se.
    Skal gi rapport.Får jeg egentlig lov til å spørre om hva dere synes om forsterkeren og cd spilleren fra Nad som jeg nevnte , eller må jeg over til en annen kategori?
    Samme, er hermed gjort!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva slags lydsignatur du liker, men jeg ville sjekket ut B&W 705 og Sonus Faber Concertino Domus. Disse kan du vel få i det prisleiet du nevner, men det er ikke mange av dem på bruktmarkedet. Kan da ta litt tid å få tak i slike. Et tredje alternativ er Vienna Acoustics Haydn Grand. B&W finnes på Hifi Klubben, mens de 2 andre finner du på SteReoFil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •