Infinity Kappa 8.1 vs B&W DM 604 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Kappa 8.1 vs B&W DM 604 S3

Veit dette er et mukigens dumt spørsmål. De fleste vil sikkert si klart Infinity kappa vil "knuse" DM 604 S3 på omtrent alle måter. Men vil den virkelig det? Jeg vurderer Kappa 8.1, men det er værre å finne center til den. Har også tenkt på Kappa 7.2

Kom gjerne med forslag!

B&W DM 604 S3 + LCR 600 s3

Infinity Kappa 8.1 (koster 7-8000 brukt?) + 2 x 6.1 som center (6.1 ca 3000 brukt)

Infinity Kappa 7.1 (4500 kroner brukt) + 2 x 6.1 som center

Kappa løsningen blir kanskje for dyr for meg, siden jeg må også kjøpe egen effekt forsterker til center. Men så er da spørsmålet om det er verdt de tusenlappene å gjøre det, eller kjøpe brukt B&W DM 604 S3 + center som anelegg? Jeg har også b&w Dipol høytalere og, så det vil jo passe med resten av anlegget

Noen synspunkter???

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg sitter selv med løsning B&W604 + LCR600 som frontrekke. Det kan anbefales det, og du har jo effekt nok til å fore 604 med strøm.
    Men, etter en titt på kinoen din... du skal ikke bruke de midlene du snakker om her på å skaffe deg PJ og lerett da? Det ser jo ut som at du har utstyr tilstrekkelig for å kunne få god kinolyd, så da vil du vel kunne få mer glede av å øke kinofølelsen ved å få opp størrelsen på bildet? Eller tenker du å bruke anlegget mest til musikk? Ikke meningen å spore av her :-) bare en tanke!

Lykke til videre!

Newcomer Mogens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil generelt anbefale deg å heller bruke noen tusenlapper ekstra nå enn å angre siden. Det er bedre å spise suppe et par måneder! Dessuten har jeg super erfaring med Kappa

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig bruk pengene på Kappa,du får ikke bedere høytaler til den prisen. jeg har kjøpt kappa 7.2. for andre gang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa vs B&W600series

Har du egentlig hørt disse kappaene? Jeg mener de har et mer åpent og dynamisk lydbilde enn 600 serien til B&W. For å statuere et poeng så vurderer jeg å bytte ut mitt oppsett med B&W703 og HTM7 ASW3000 og B&W600 til fordel for kappa 9.2, 8.2 og to stk SVS PB12+2. Jeg har stor tro på at dette vil gi meg en bedre filmopplevelse dog kanskje en noe mer farget musikkopplevelse. Siden 600 serien ikke tåler sammenligning med 703'ene så ville dette vært et åpenbart valg for meg. KAPPA!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Kappa 6.1 før, så jeg har hørt kappaene før. Var en god høytalere det.... Men var ikke noe sånn WOW opplevelse.. Men da er det store muligheter for Kappa. Men 7.2 går for 4500 på nettet. Hvor mye bedre er 8.1'n? Med tanke på at den går for 7-8000 på nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du få en stor oplevelse med Kappa må du ha en for sterker god kontroll og en stooor strømforsyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda! må nok kanskje ha en større en den jeg har nå? (embla 2.2 2x 250 watt)?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med Adyton den låter himmelsk på Kappa.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappaene spiller så det holder.
    Har Kappa 7.1 i og Kappa video center serie 2 og det er jeg godt fornøyd med. De trenger noe kraftig til å forsyne de med strøm. Embla holder i lange baner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •