Liten subwoofer for musikklyd, tilkoblet TV - Anbefalinger ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten subwoofer for musikklyd, tilkoblet TV - Anbefalinger ønskes

Jeg håper noen kan gi meg noen råd ang. kjøp av meget liten subwoofer som skal tilkobles TV'ens subwooferutgang.

Jeg har en Dell LCD-TV 37". Bildet og lyden er kjempebra synes jeg, men jeg kunne tenkt meg litt mer trykk i lyden når for eksempel en musikk TV-kanal står på, noe det veldig ofte gjør. Jeg har kritisk plassmangel rundt TVen, og det er derfor ikke aktuelt å flytte (ekstern) forsterker eller annet utstyr nær TVen.

Jeg ser sjeldent på filmer/DVD eller annet som kan gi 5.1 eller 7.1 lyd. Det er ikke hjemmekino-lyd jeg er interessert i. Det jeg er på jakt etter er en meget liten og kompakt subwoofer som kan gi litt mer trykk i lyden fra TV'en ved musikkavspilling. Med andre ord "det lille ekstra" som noen TV-høytalere aldri klarer.

Jeg kunne tenke meg en subwoofer som:
    * Er kjempeliten og meget plasseringsvennlig
    * Egner seg best til musikk
    * Kan tilkobles TV'ens subwooferutgang.

NB! Trenger ikke å kunne spille så høyt.

Jeg har sett litt på XTZ 99 W8.16 (http://avforum.no/forum/tester-audio...9-w8-16-a.html) og Yamaha YSTF-SW100 (Komplett.no - Yamaha YSTF-SW100 sort,Slim design, Aktiv Subwoofer, 6,5" element.

Jeg synes begge virker som de er gode kandidater, men kunne gjerne tenkt meg å høre deres anbefalinger. Hvordan blir lydbildet med en av disse tilkoblet TVens subwooferutganger, sammen med bruk av de vanlige TV-høytalerne? Blir dette noe bra, eller blir det bare et helt forferdelig lydresultat?

Er det noen som vet om noen andre små subwoofere (små i størrelse høyde, bredde, dypde og små i styrke) som kan tilfredsstille det jeg kunne tenke meg? Jeg synes for øvrig at XPZ og Yamaha subwoofer'ne ovenfor allerede er i aller største laget når det gjelder fysiske mål, jfr. kritisk plassmangel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som har noen anbefalinger?

Ingen som har noen anbefalinger?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99W8.16 er jo brukbar. Den spiller veldig bra. Fattern har selv 2 stk av dem, for han kjøpte nylig hjemmekino sett på fyndbørsen(bare satelitter) Så kjøpte han et par kasser ved siden av =) Er å anbefale om du vil ha litt mer fylldig lydbilde =)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei unnskyld, jeg skreiv satelitter. Det var litt feil :P Var 4 av de miste høyttalerne dem har, så hadde han center fra før =) Da ble det plutselig mer riktig Hehe!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •