cerwin vega ve eller cls?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cerwin vega ve eller cls?

hei no har eg vert innpå mange forskjellige ting eg skal kjøpe meg, men nå har eg tenkt på nye høytalere. tenkte på cls-12 eller ve-12f. hvem vil dere amberfale? har enda mer lyst på en ve-15f men vil harman/kardon hk 970 klare å drive dem?

takk for svar

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville kjøpt ve 15 var jeg deg.hk en klarer det jo til en viss grad,så hadde jeg heller kjøpt et effekttrinn senere dum å kjøpe 12 en og så angre når du får råd til større forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kan jeg koble til efektforsterker til forsterkeren min? hørte det ikkje gjekk ant for utgangen bare fungegere til sub for det er lavfrekvens utganger eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg kjøpe meg en efektforsterker til hk'en min og så bruke hk'en på diskanten og melomtonen og bruke effektforsterkeren til bassene ? eller noe i den duren? er ikkje så inne på dette:-?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du kan det viss cerwin ve 15 har bi wire(dobbel terminal) men hvor mange watt er hk en i 8 ohm?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. den er på 2x80 watt. til en viss grad? hva vil det si?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa i en annen tråd, du vil kunne spille relativt høyt, med en bass som ikke er veldig kontrollert på høye nivåer. Med en kraftigere forsterker vil du kunne spille en god del høyere, få en mye mer kontrollert og thight bass.

Om pre-out en er bare for lavfrekvens vet ikke jeg noe om, men det høres litt rart ut spør du meg. Men du kan jo sikkert finne ut av det på Harman sine hjemmesider.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. men da blir det sikkert en effektforsterker senere. jeg har sett og det er ikkje lavfrekvens eller noe. det går å koble til effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva vil spille best med hk 970? ve-15f? eller cls-12? kan vel spille like høyt med 15" med bra bass som med 12"? er vel bare sånn at jeg ikkje får utnytta alt av 15 tommeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp VE15 ;-) Garantert det beste som har komt fra CV på lenge HK er kraftige saker. En av de nye på 2*60w klarer å drive DC15 noe helt vanvittig! Men tror det er ganske konservativt oppgitt da. Sikkert mer enn bare 2*60w i den.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demal
    hei no har eg vert innpå mange forskjellige ting eg skal kjøpe meg, men nå har eg tenkt på nye høytalere. tenkte på cls-12 eller ve-12f. hvem vil dere amberfale? har enda mer lyst på en ve-15f men vil harman/kardon hk 970 klare å drive dem?

takk for svar

Du får mye mer glede ut av ve12 med den forsterkern. faktisk vil du kunne spille høyere, med mer kontroll med den komboen enn å gå for de voldsome ve15!

Anbefaler dog classic jeg da . men men, det må du høre deg frem på. Test på hifiklubben. NAD 352 stiller i så si samme klasse effektmessig.. test den på ve12/cls12 og ve15, kjøp de du liker best (eller ta med HK'en til hifiklubben).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er veldi vanskli. har veldi lyst på 15 tommer liksom vert en liten drøm siden sommer. hehe.. må ha ny forststerker men har ikkje lyst til å selge forsterkeren min med en gang. har bare hatt den i noen månder. bedre å vente litt da. rund sommerstid tenkte jeg det skulle bli forsterker da.

på en annen side vil eg jo ha best mulig lyd nå. og 12 tommer er sikkert stort nok på rommet mitt på 9 m2. men viss eg kjøper 12" nå kommer jeg sikkert til å angre en gang. og da selger jeg sikkert den og kjøpe 15. å det blir vel nesten litt sløsing av penger? har jo ikkje alverden av penger..

jeg føler nesten eg må kjøpe noe nytt nå. har fått et godt tilbud på cls-10. og det får eg ikkje senere. og så har eg utruli lyst på noe nytt:lol:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er veldi vanskli. har veldi lyst på 15 tommer liksom vert en liten drøm siden sommer. hehe.. må ha ny forststerker men har ikkje lyst til å selge forsterkeren min med en gang. har bare hatt den i noen månder. bedre å vente litt da. rund sommerstid tenkte jeg det skulle bli forsterker da.

på en annen side vil eg jo ha best mulig lyd nå. og 12 tommer er sikkert stort nok på rommet mitt på 9 m2. men viss eg kjøper 12" nå kommer jeg sikkert til å angre en gang. og da selger jeg sikkert den og kjøpe 15. å det blir vel nesten litt sløsing av penger? har jo ikkje alverden av penger..

jeg føler nesten eg må kjøpe noe nytt nå. har fått et godt tilbud på cls-10. og det får eg ikkje senere. og så har eg utruli lyst på noe nytt:lol:
    12" er ikke til å "kødde" med da . Tror du undervurderer den størrelsen litt her nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åå? blir det mye forskjell fra 10 til 12?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    isåfall viss det blir 12 tommer. cls eller ve?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp 15 så angrer du ikke senere;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt meg ve 15f så blir du ikke missfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... vanskli.. vanskli... blir jo ca samma pris så.. men viss jeg i senere tid skal kjøpe forsterker? hvor mye må jeg punge ut med da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok en liten titt rund om kring og fant proson.

hvordan spiller disse? er det bra alternativ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... vanskli.. vanskli... blir jo ca samma pris så.. men viss jeg i senere tid skal kjøpe forsterker? hvor mye må jeg punge ut med da?
    hehe.. ikke lett dette altså, jeg var nok i samme situasjon selv en gang.. Men Det kommer jo litt an på hva du vil da.. Det finnes så utrolig mye å bruke på slike høyttalere. Men en nad combo kan jo fungere veldig bra, nad272+372 som koster 11 lapper nytt, men dette er lett å finne brukt da, søk på nad på avtorget så finner du et eksempel!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •