Kef KHT 2005.2 vs 3005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kef KHT 2005.2 vs 3005

Jeg er på utkikk etter nye satelitt/stativ-høyttalere, og nå er det SVS og Kef's KHT-serie som er i søkelyset.

Noen som har hørt både 2005.2 og 3005? Jeg har et budsjett på 11-12k, så dersom det ikke er vanvittig stor kvalitetsforskjell på dem vurderer jeg å kjøpe 2005.2.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvalitets forskjellen er vel ganske stor, men hvor stor lydforskjellen er veit jeg ikke, bare hørt 2005.1 og var vel ikke så veldig imponert, var lenge på utkikk etter 3005, man var jo ingen som kunne få dem opp til demonstrasjon, så da droppa jeg hele prosjektet. Har ihvertfall fått veldig bra kritikker som hjemmekinohøytallere.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Får ta meg en tur til expert for å høre på dem. Det er hjemmekino de vil bli brukt til, og da frister det å kunne henge opp noen sånne små egg på veggen :-)

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt begge og de gir etter min mening god lyd, men jeg vil anbefale deg å høre etter selv. Ta med noen av dine egen cd'er slik at de ikke bare kjøre Lofgren når expert skal demonstrere - det er nemlig ikke uvanlig. Selv har jeg det enklere 1005 settet - bruker dog høyttalerne som sourround og bakre sourround - i front kjører jeg med store KEF (2 stk + center) dette fungerer meget bra hos meg - mulig alternativ for deg ?

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga. WAF har jeg havnet på at jeg vil ha satellitter over hele fjøla. Kommer heller ikke til å kjøre noe mer enn 5.1.

Jeg hadde 2005.2 og var fornøyd med dem, så jeg tror nok 3005 passer meg bra også. Fant en kampanjepris på 12999, så det er ikke helt umulig at de blir bestilt i morgen den dag.

Nå snublet jeg forresten over B&W MT-20 på hifiklubben. De ser jo også ganske bra ut. Noen som har erfaring med disse?

Nå som jeg har bestemt meg for veggmonterbare i 10-13k klassen er det forsåvidt også interessant om noen har andre forslag :-)

Edit: og hva med Focal.JMLab Sib? Er det noe jeg bør vurdere?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt MT-20 og var veldig imponert over de, er en av favorittene til WhatHifi også, de gir dem bedre karakter enn 3005, så du burde absolutt ta en tur å høre på de, har gjerne litt mere peil de på klubben kontra Expert(ihvertfall de butikkene jeg var innom), der ville de bare prakke på meg Bose. Det jeg likte minst med MT-20 er subben som etter min mening ikke er veldig pen, har jo MT-30 settet, men det blir jo en helt annen pris igjen da.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok verdt å høre på disse også, ja.

Liker designet på Kef'ene bedre, men lyden har jo bittelitt å si også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •