JBL TL260 og Mcintosh

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile JBL TL260 og Mcintosh

Noen som har hørt Jbl TL260 sammen med Mcintosh forsterkere og ønsker å dele sine erfaringer?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken McIntosh tenker du på?

Har du noe av dette?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke det, koster mye men hadde vel kunne strukket meg til en integrert sak - MA6500 eller MA6900. Liker lyden av Jbl tl260 godt men har ikke hørt desse sammen. Mcintosh har jeg kun hørt sammen med Jbl K2 S9800 men da var det jo dyrere mc`utstyr.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt tl260 med mc225 effektrinn og det spillte veldig tøfft,dette er jo en rock`n roll høytaler som liker å spille akkurat det, å skal de få ut sitt potensiale er en mcintosh ett godt valg(jeg solgte mine pga stua ble for liten til de) De fleste høytalere blir bedre med mcintosh bak roret spør du meg.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rettelse : mc252

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er helt på jordet, men om du er samme person som tidligere hadde den avataren, men med nytt nick, så var det vel 250 ti du hadde?

250ti er vel forøvrig ikke helt ulik Array 1400 når det kommer til forsterkerkrav. Om 260 har noe til felles med disse så er nok ikk McIntosh noen optimal match med mindre man velger blant de aller største modellene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Mulig jeg er helt på jordet, men om du er samme person som tidligere hadde den avataren, men med nytt nick, så var det vel 250 ti du hadde?

250ti er vel forøvrig ikke helt ulik Array 1400 når det kommer til forsterkerkrav. Om 260 har noe til felles med disse så er nok ikk McIntosh noen optimal match med mindre man velger blant de aller største modellene.
    Om det meg du mener så er du nok hel på jordet ja..hehe. 250ti var vel en vanskelig høyttaler å drive, noe jeg tror tl260 ikke er. Jeg har hørt den bla med den rimelige H/K 970 og den driver den bra når man tenker på prisen. Har du noen forslag..Midgard kanskje?..hehe..du har vel fått nok pes her inne på forumet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WOLB
    jeg har hatt tl260 med mc225 effektrinn og det spillte veldig tøfft,dette er jo en rock`n roll høytaler som liker å spille akkurat det, å skal de få ut sitt potensiale er en mcintosh ett godt valg(jeg solgte mine pga stua ble for liten til de) De fleste høytalere blir bedre med mcintosh bak roret spør du meg.
    hm...interessant, hvor stor er din stue da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Macintosh 6900 spilste skikkelig tøfft på 260. Nå må vi jo også huske at 260 ikke har den "vanlige" JBL sound'en, men låter mye mer "studio" enn tidligere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skorob..har du hørt tl260 med andre forsterkere, bare for sammenligningens skuld?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    skorob..har du hørt tl260 med andre forsterkere, bare for sammenligningens skuld?
    Står endel om testing av 260 i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...h-rf-83-a.html
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stua er ca 15 m2 , den er egentlig større men den er L formet. jeg har hørt de på hegel h2a og denon 3806.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det meg du mener så er du nok hel på jordet ja..hehe. 250ti var vel en vanskelig høyttaler å drive, noe jeg tror tl260 ikke er. Jeg har hørt den bla med den rimelige H/K 970 og den driver den bra når man tenker på prisen. Har du noen forslag..Midgard kanskje?..hehe..du har vel fått nok pes her inne på forumet.
    Det var WOLB jeg mente.

Forøvrig, dersom ikke 260-ene på noen måte er lik som tidligere JBL kan jeg vanskelig komme med noen uforbeholden anbefaling av noe som helst.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en kort seanse med 260 med Primare. Dette spilte forbausende godt. Dynamisk og tøft.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H200, låt litt "lettere", men kontrollen var formidabel. Og prisforskjellen opp til 6900 kan ikke forsvares på noen måte (designmessig kanskje, om man liker Mac sitt retro design ).

Mitt valg hadde nok blitt Hegel H200, eller en brukt Krell KAV400(ligger på under 20k på bruktmarkedet). Ville også sjekka ut noe Icepower basert, tror det funker godt også, men da trenger du en god preamp (f.eks Parasound P3 til 10k).

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg hadde en kort seanse med 260 med Primare. Dette spilte forbausende godt. Dynamisk og tøft.
    Har kjørt SPA21 alene på 260, og bruker nå A30.2, og som Akto sier - dette er dynamisk og tøft. Før jeg kjøpte høyttalerne testet jeg dem med I30, noe som gjorde at jeg kjøpte dem...

Jeg hørte HK970 på 260 på Hifi-messen i Stavanger, og den korte lyttestunden ga meg faktisk også et positivt inntrykk, men følte det manglet en del i bunnen, noe det SVÆRE rommet anlegget sto i sannsynligvis er årsaken til.

Ellers har jeg såvidt hørt en McIntosh som jeg ikke husker modellnummeret på (men som jeg tror var en av de største integrerte), på svært lave volumer hos HFC. Det korte inntrykket jeg fikk, var også veldig positivt mht. hva som kan trylles fram av dypbass og bassdetaljer på lave volumer med en kraftig forsterker. Sitter for tiden og funderer på om hvor lurt det er av meg å teste ut kraftigere forsterkere på høyttalerne, for jeg er redd jeg kan bli fristet til å oppgradere forsterkeren...

Det hadde vært interessant å høre hva andre har hørt drive 260, her tenker jeg spesielt på Midgard og Rotel av "AVforum-mainstream"-produkter, men også andre mer eksotiske (med mye krefter). Bring it on! :-)

EDIT: på minHjemmekino ryktes det at devilej har testet Midgard på 260. Håper han leser dette ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hellnoob...

Her er du inne på noe av kjernen av det jeg søker etter, nemlig et stereo/surround oppsett som også lyder godt på lave volum. Jeg har utallige ganger blitt skuffet av dyre anlegg som lyder både dynamisk og mektig flott på høye lydnivåer men blir forferdelig anemiske når man demper volumet.
    Jeg har tidligere i noen tilfeller koblet opp en gammel Sansui receiver med tonekontroller for å få en bedre lydbalanse ved lave volum.
    Dette er en av grunnene til at jeg liker jbl tl260, jeg opplever den avbalansert selv ved lave volum - bassen er der likevel liksom!
    Mcintosh har jo tonekontroller og equalisere, så en har jo muligheten for å kompensere litt. Forstår det slik at du var imponert over lyden ved lave volumer?..hvordan låter det hjemme hos deg med SPA21.

Ja, og bare så dere vet nerder..jeg har vært der selv, så ingen sure kommentarer vedr. tonekontroller ol.:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med utgangspunkt i SPA21 som pre og A30.2 som effekt, er vanlig lyttevolum for meg 15-20 på mastervolum. Med "lavt volum" mener jeg 6-12 på mastervolum. Men dette sier ingen som ikke har min kombinasjon noe :-) så jeg skal derfor hjem og måle nøyaktig hva jeg mener med "lave" volumer (i dB).

Min Primare-kombinasjon gir meg veldig bra lyd, jeg kan spille høyt også, men tror den mangler noe på 6-12 nivå i forhold til McIntoshen jeg hørte. I'll be back...

EDIT: Hoffa, jeg tror det du trenger er rå kraft, og ikke tonekontroller ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Jbl TL260 sammen med Mcintosh forsterkere og ønsker å dele sine erfaringer?
    Hva bruker du nå? (Gitt at du har 260 hjemme).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva bruker du nå? (Gitt at du har 260 hjemme).
    Hehe:-D tro det eller ei...men intressen har vært borte i flere år så utstyr er solgt for lenge siden. Har vel en gammel Doxa 70 signature liggende på loftet, på stuen står et par HF 275 høyttalere (DIY) drevet av den nevnte 15 år gamle Sansui reciveren og en like gammel Micromega stage 3 cd spiller.
    Intressen bare blusset opp igjen når jeg hørte et oppsett med Array 1400 og senere tl260.
    Har hatt 260 og HK970 hjemme på lån.
    Holder på å bygge om loftsstuen, så en må legge planer på hva jeg skal investere i.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •