Problemer med Cerwin Vega CLSC-215, delefilter, kabler eller forsterkere??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kmw
    Du må vel mene at jeg skal ha effekt forsterkerene på maks volum og skru ned på NAD???
    Nei, nettopp det du ikke skal! for da er det lettere for carverene å klippe.

Men hvor "høyt" står volumknottene nå? hvis de står på fullt, så skru de ned til de står omtrent "14.00-14.30" og så skrur du opp utgangssignalet på Nad'en.

Det var i alle fall det kompisen min fikk beskjed om å gjøre med det samme problemet, og etter han gjorde det kunne han spille en del høyere

Mvh Faller

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GOdt poeng du kom med der faller, har ikke tenkt på det, men har vært borti samme problemene selv, akuratt på det området. Så det ville jeg sjekket ut om jeg var deg trådstarter!

Det er ganske mye bedre med en stereo pre-amp. Jeg har testet utrolig mye forskjellig opp mot de høyttalerne. De beste resultatene kom utvilsomt med en stereo pre amp.

Hvis du vil ha både film og musikk, må du kjøpe deg en bedre surroundreciever, eller prosessor. Sjekk ut de litt større hk'modellene. Jeg testet HK 430 og det gikk ganske bra, men den hadde ikke mye å stille opp mot for.eks Parasound P3.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk fabian (Godt å høre at jeg kan bidra jeg også)

Men har du testet noe mer med oppsettet kmw? evt. hvordan funker det?

Mvh Faller

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge klippelampene på effektforsterkerne blinker, så er det de som vrenger signaler og ikke har mer og gi.... ? - Eller, kan forvregning av signal f.eks fra forforsterker gi klipping på utgangen på effektforsterker.. -Slik at klippe lampene lyser ?

Du skal da ha mer enn nok effekt, og mine 215 vil jeg påstå spiller ubehagelig høyt selv bare med 600 Watt på hver.... vet ikke helt hva du forventer av disse høytalerne? ...Men om du merker at dem ikke sliter, og heller ikke diskantene går i protect..... så høres det litt merkelig ut det der..

Ledningene inni høytalerne er ialfall 0.8mm² ...altså nesten like tynt som lampettledning, jeg har bytta alle inni mine høytalere til tjukkere. Det er jo ikke store strekkene, men om CV oppgir høytalerne til max 500 W så er det ikke sikkert ledningene er "dimensjonert" for noe særlig mer, selv om høytalerne tåler det..?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •