Overgang fra JBL E60 til SBS-01, forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overgang fra JBL E60 til SBS-01, forskjell?

Vil jeg merke noen forskjell når jeg bruker 2 stk JBL Northbridge (?) E-60 og en 10" sub xelent og en HK forsterker? Bilder følger med..

La oss si at jeg kjøper en SBS-01 med en 10" sub. Vil jeg merke noen forskjell i lyd? Utenom sorround? Jeg vil kanskje tro at JBL høyttalerne er bedre til lyd, men mye dårligere til film...?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen formeninger? Anyone?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på hva jeg har hørt og lest, vil jeg tro du får bedre bass fordi SVSen er bedre en Xelenten din. SBS-01 er imidlertid kritisert for ikke å være spesielt gode på musikk/dialog/stemmer, uten at jeg kjenner E-60. Jeg har et par E-20 som bakhøyttalere, og har testet dem litt som fronter. Til prisen er de ikke så verst.

EDIT: så ikke at E-60 er gulvstående storebrødre til mine E-20. I så fall er jeg nesten sikker på at de er bedre på musikk etc. enn SBS-01.

EDIT igjen: hva med å bare oppgradere suben? Eller skal du ha en pakkeløsning fra Lsound?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Basert på hva jeg har hørt og lest, vil jeg tro du får bedre bass fordi SVSen er bedre en Xelenten din. SBS-01 er imidlertid kritisert for ikke å være spesielt gode på musikk/dialog/stemmer, uten at jeg kjenner E-60. Jeg har et par E-20 som bakhøyttalere, og har testet dem litt som fronter. Til prisen er de ikke så verst.

EDIT: så ikke at E-60 er gulvstående storebrødre til mine E-20. I så fall er jeg nesten sikker på at de er bedre på musikk etc. enn SBS-01.

EDIT igjen: hva med å bare oppgradere suben? Eller skal du ha en pakkeløsning fra Lsound?
    At bassen fra lsound er bedre er det liten tvil om ja Ellers har jeg også tro på det andre du sa at JBL er bedre til musikk, men at lsound er bedre til film.

Jeg hadde bare igrunn håpet at noen ville sagt at lsound sine høyttalere er bedre til både film og musikk siden jeg har lyst til å bytte ut mine gammle jbl høyttalere. Men at noen på forumet forteller at lsound høyttalere konkurrerer mot system for 50 000 er vel litt å overdrive? Tror ikke mine jbl høyttalere klarer seg så bra for å si d sånn selv om musikk høres bra nok ut i mine ører..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Men at noen på forumet forteller at lsound høyttalere konkurrerer mot system for 50 000 er vel litt å overdrive?
    Det er jeg rimelig overbevist om :-) Ihvertfall hvis det er snakk om SBS-01.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er jeg rimelig overbevist om :-) Ihvertfall hvis det er snakk om SBS-01.
    Og vi snakker om samme SBS-01 pakke til litt i underkant av 20 000..? Da må jo SBS-01 må være bedre enn mine JBL-E60 siden disse koster kun 3 000 - 4 000 kr pr par.

*sukk* ny tv og nytt sorround anlegg, nå blir nok banken's lomme tom snart

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •