Hva ville DERE valgt? B&W 802D eller 803D + HTM2D - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Han som anbefalte deg det må ha hørt 802D i et svært lite egnet rom. Førøvrig ville jeg kikket på andre subwoofere enn B&W sine, om enormt trykk i de laveste frekvensene er målet.
    Tomt på lager kjenner jeg igjen gitt. Jeg har kjøpt alle mine høyttalerne i sort, og det har av en eller annen grunn aldri vært lagervare.
    Hva anbefaler du som sub til 802D ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg brukt både SVS og Velodyne (DD-serien) med stort hell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Hvor i landet bor du Gorm? En demo i et godt oppsatt system er virkelig noe jeg kunne tenkt meg.
    Gardermoen, så du passerer forbi her på vei til Oslo. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke testet B&W subbene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som spiller mest musikalsk riktig ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Du har ikke testet B&W subbene ?
    Joda, men de forsvarer ikke prisen i mine øyne (eller ører).
    Den mest musikalsk korrekte subben jeg har hatt, var en SVS PC12-Ultra. Den spilte fantastisk i musikksammenheng, men i hjemmekinoen hente det at den bunnet med et brak dessverre. Jeg syns DD18 (som jeg bruker nå) er et godt kompromis, siden den kan tunes perfekt til enhver setting. En kan lagre 6 forskjellige innstillinger, slik at forskjellige typer musikk/film kan få hver sin kalibrering.

PS: jeg har ikke testet 855 hjemme, men baserer dette på de demosettingen jeg har hørt den i.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men de forsvarer ikke prisen i mine øyne (eller ører).
    Den mest musikalsk korrekte subben jeg har hatt, var en SVS PC12-Ultra. Den spilte fantastisk i musikksammenheng, men i hjemmekinoen hente det at den bunnet med et brak dessverre. Jeg syns DD18 (som jeg bruker nå) er et godt kompromis, siden den kan tunes perfekt til enhver setting. En kan lagre 6 forskjellige innstillinger, slik at forskjellige typer musikk/film kan få hver sin kalibrering.

PS: jeg har ikke testet 855 hjemme, men baserer dette på de demosettingen jeg har hørt den i.
    Hmm velodyne DD15/18 er jo faktisk dyrere enn B&W sin ASW 855...
    Men leste at velodyne har inkludert eq, kalibrerings mic ++
    Bruker du dette på høyttaleren når du har surround processor (alle har vel eq)... fjernkontroll nattmodus ++ hørtes ikke så dumt ut.. Nysgjerrig på om du bruker surround processoren sin eq eller brukte du sub'n sin egen kalibrerings sak for å finne/tilpasse sub til rommet ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har satt fokus på det faktum at 802D trolig vil være overlegne på musikk, mens 803D + senter vil være overlegent på kino, spesielt om man skal ha fler tilskuere på en gang da behovet for senter øker om man ikke sitter i sweetspot.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm velodyne DD15/18 er jo faktisk dyrere enn B&W sin ASW 855...
    Men leste at velodyne har inkludert eq, kalibrerings mic ++
    Bruker du dette på høyttaleren når du har surround processor (alle har vel eq)... fjernkontroll nattmodus ++ hørtes ikke så dumt ut.. Nysgjerrig på om du bruker surround processoren sin eq eller brukte du sub'n sin egen kalibrerings sak for å finne/tilpasse sub til rommet ?
    En surroudprosessors EQ kommer ikke i nærheten av det som er innbygget i DD-serien. Her snakker vi full kontroll på alle parametre helt ned til subbens nedre frekvensområde (DD18 = 14Hz +/-3db). I tillegg kan servoen på elementet også justeres individuelt for hver av de 6 presets.

Ellers er jeg selvsagt enig med Snickers, men jeg forsto det sånn av trådstarters første innlegg, at det var filmlyd som sto i sentrum?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er det noen som har satt fokus på det faktum at 802D trolig vil være overlegne på musikk, mens 803D + senter vil være overlegent på kino, spesielt om man skal ha fler tilskuere på en gang da behovet for senter øker om man ikke sitter i sweetspot.
    Trådstarter kan jo starte med 802D og spare til en senterhøyttaler etterhvert om behovet melder seg, så får en jo bra til både film og musikk og 802D er visst lettere å integrere i små rom enn 803D som sikkert Gorm har erfart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En surroudprosessors EQ kommer ikke i nærheten av det som er innbygget i DD-serien. Her snakker vi full kontroll på alle parametre helt ned til subbens nedre frekvensområde (DD18 = 14Hz +/-3db). I tillegg kan servoen på elementet også justeres individuelt for hver av de 6 presets.

Ellers er jeg selvsagt enig med Snickers, men jeg forsto det sånn av trådstarters første innlegg, at det var filmlyd som sto i sentrum?
    Det er jo greit å vite om DD-serien sine muligheter til å justere parametre for å kalibreres for og imot rommet disse skal brukes i. Tidkrevende prosess å finne plassering og justere parametrene i DD-serien ?
    Er det lukket kasse eller bassrefleks på DD serien.. var ikke så mange bilder å se. Antar det er lukket basskasse siden disse har mye mindre volum enn SVS subbene

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik så er min SVS PB12 plus/2 svært lett å integrere med frontene i mitt rom. I dag er det ikke mulig for meg å si at jeg spiller med sub på musikk, annet enn at jeg faktisk har "unormalt" bra bassrespons på de aller laveste frekvensene i forhold til hva man ville hatt med en standard høytaler. Sub vil dermed bli brukt omtrent uansett..

Men det blir nesten garantert 802d, siden jeg like godt kan fleske til skikkelig når jeg først skal fleske til. Men det blir ikke noe kjøp før jeg har hørt den selvfølgelig. Og Gorm, du skal ikke se bort i fra at jeg takker ja til tilbudet ditt om å komme på en demo...

Antall tilskuere på film begrenser seg forøvrig i 90 prosent av tilfellene til meg og min eminente samboer. Jeg har foreløpig ikke savnet senter i mitt oppsett i hvertfall.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nå driver jeg å ser på muligheten for å kjøpe både 802D og HTM2D..

Det er enklere med en kjempeinvestering enn flere litt mindre men fremdeles store investeringer. Det synes nå i hvertfall jeg..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper man så dyrt utstyr, så må man iallefall bruke det mye og .. 100k for et par høyttalere er jo helt villt. De er bra, men ofte faller de fleste mer for designet på denne perlen enn selve lyden, jeg syns den er litt tam, mens f.eks 801 har et helt anna fundament. Mulig rommet hadde skylden men.

802 er uansett en av mine absolutte favoritter i prisklassa.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, synes faktisk ikke at 100k er så mye med tanke på at man får noe av det beste der ute. Jeg sammenligner det med f.eks bil som faktisk blir brukt betydelig mindre med tanke på at anlegget benyttes kanskje 2-3 timer per dag i snitt. Bilen brukes jo de 20 minuttene til og fra jobb, ofte parallellt med bussen 100k for bil er jo ganske rimelig. Man trenger jo strengt tatt bare en blikkboks til 10k for å komme seg fra A til B, men du verden så kjedelig...

Men alt er jo "billig" i forhold til bil i Norge også da..

Bare for å ha det på det rene.. Jeg har slunken sparekonto, relativt normal lønn og ikke rompa full av penger. Ganske normal med andre ord. Likevel har jeg overhodet ingen problemer med å rettferdiggjøre 100k på 802D. I tillegg er jo dette høytalere man gjerne har i 10 år, og selv da har de betydelig bruktsalgsverdi.
    Et annet poeng er at jeg har en "tidsluke" på et par år nå hvor slike investeringer i ren hobby er mulig. Jeg frykter at dette ikke vil være noe alternativ på lenge dersom jeg ikke handler snart..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, synes faktisk ikke at 100k er så mye med tanke på at man får noe av det beste der ute. Jeg sammenligner det med f.eks bil som faktisk blir brukt betydelig mindre med tanke på at anlegget benyttes kanskje 2-3 timer per dag i snitt. Bilen brukes jo de 20 minuttene til og fra jobb, ofte parallellt med bussen 100k for bil er jo ganske rimelig. Man trenger jo strengt tatt bare en blikkboks til 10k for å komme seg fra A til B, men du verden så kjedelig...

Men alt er jo "billig" i forhold til bil i Norge også da..

Bare for å ha det på det rene.. Jeg har slunken sparekonto, relativt normal lønn og ikke rompa full av penger. Ganske normal med andre ord. Likevel har jeg overhodet ingen problemer med å rettferdiggjøre 100k på 802D. I tillegg er jo dette høytalere man gjerne har i 10 år, og selv da har de betydelig bruktsalgsverdi.
    Et annet poeng er at jeg har en "tidsluke" på et par år nå hvor slike investeringer i ren hobby er mulig. Jeg frykter at dette ikke vil være noe alternativ på lenge dersom jeg ikke handler snart..
    Godt sagt/skrevet
    Jeg synes det er helt høl i huet at folk er villig til å bruke 500-1000k på en bil som taper så sykt mye i verdi på kort tid med tanke på hvor mye bilen faktisk blir brukt og atpåtil har mange flere av disse blikkboksene som det er kontinuerlig kostnader på.. forsikring, veiavgift, årlig service... og ofte må en betale for å parkere disse blikkboksene også.
    Mere fornuftig å bruke penger på ting som varer leeenge og ikke har stadige utgifter.. (når en ser bort fra oppgraderings spøkelset da) Nå er jeg jo riktignok heldig stilt da kjøregodtgjørelsa på lang vei dekker de fleste kostnadene på bilholdet + verdi tapet
    Et annet poeng er at jeg har lovet meg selv å kutte ut røyken den dagen jeg får 802D inn i huset.. årlig spart utgift på 24.000 kroner alene det så da er jo høyttalerne betalt inn på 4 år + at jeg får bedre helse.... om en klarer å la godteri/sjokolade ligge da...
    Ser frem til å nyte høyttalerne, lyd og visuelt
    Håper ikke at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte 800D isteden da... men da kan en jo bruke 802D som bakhøyttalere isteden... overkill det muligens...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en ting jeg ikke tenker på når jeg har inntatt godstolen og lytter til favorittmusikken, så er det hva høyttalerne koster. Der og da er de uvurderlig uansett. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en ting jeg ikke tenker på når jeg har inntatt godstolen og lytter til favorittmusikken, så er det hva høyttalerne koster. Der og da er de uvurderlig uansett. :-D
    Hysj på deg
    Venter fremdeles på mine :P

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det innmari lang ventetid på dem eller?

Jeg tenkte jeg skulle bestille rød cherry eller hva den nå heter. Standard nautilusfargen liker jeg å kalle det..

Inspirert etter å ha lest haugevis av *sikle* tester, forumtråder osv på nettet hvor konklusjonen stort sett er den samme (wow, hakeslepp, referansehøytaler deluxe osv..) så måtte jeg gi oppsettet mitt en liten gjennomgang.

Etter litt vinkling osv av høytalerne mine nå klarte jeg nok å presse den siste dråpe lydkvalitet ut av Ikon 6 høytalerne mine slik at jeg kanskje holder ut til sommeren. Stereoperspektivet ble i hvertfall markant bedre.

SVS'en min driver å rister i døra på kontoret mitt nå (og det er med symfoniorkester musikk )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det innmari lang ventetid på dem eller?

Jeg tenkte jeg skulle bestille rød cherry eller hva den nå heter. Standard nautilusfargen liker jeg å kalle det..

Inspirert etter å ha lest haugevis av *sikle* tester, forumtråder osv på nettet hvor konklusjonen stort sett er den samme (wow, hakeslepp, referansehøytaler deluxe osv..) så måtte jeg gi oppsettet mitt en liten gjennomgang.

Etter litt vinkling osv av høytalerne mine nå klarte jeg nok å presse den siste dråpe lydkvalitet ut av Ikon 6 høytalerne mine slik at jeg kanskje holder ut til sommeren. Stereoperspektivet ble i hvertfall markant bedre.

SVS'en min driver å rister i døra på kontoret mitt nå (og det er med symfoniorkester musikk )
    rød - rosenut = rosentre farge
    cherry = kirsebær tre

Lang leverings tid, virker som en god del har gitt seg selv en fin julegave... Jeg får iallefall mine høyttalere i slutten av januar. Cherry er statistisk sett fargevalget de fleste velger. Og svart - black ash er det de færreste velger (forståelig nok, ikke for at det er stygt, men at folk velger farge på høyttalerne sine etter hvilket interiør de har)

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •