Hvordan koble til aktiv sub, B&W ASW600?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble til aktiv sub, B&W ASW600?

Noen som kan hjelpe meg på hvordan jeg skal koble til B&W ASW600 på best måte. Det finnes ingen LFE inngang på denne modellen, men den er i dag koblet til kun R kanalen via en "LFE kabel"?

Vil jeg merke noe forskjell ved å koble denne til både L og R, med en annen kabel?

PS! Den er koblet til pre out sub på denon 3803 recieveren.

Er ikke sub signalene i mono, så det skulle vel ikke ha noe innvirkning?

Et litt annet spm angående LFE inngang på sub: Skal ikke en tilkobling til LFE koble ut det som er av delefilter i subben og bruke delefilteret til recieveren?

Mulig dette virker som litt dumme spm, men er ikke helt oppdatert når det gjelder bruk av aktiv sub :???:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hent LFE signalet ut fra denon. B&W suben er det bare og bruke Y-splitt og kobbler til H/V inn på suben så får du hentet ut MAX av den :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg merke forskjell på å bruke en Y-split?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får flere dB og mere fyldig bass når du bruker Y-splitt.
    Bassen blir litt strammere men får mindre fylde og taper noen dB når du bruker mono (rød) inn. Men dette må du prøve og finne ut av selv. B&W går for og være litt på den trege siden så mulig mono med ornlig sublink blir best.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, dette skal prøves så fort som mulig.

Har en ekstra sub jeg tenkte jeg skulle koble til også, men vet ikke helt hvordan den skal kobles, innbiller meg at det beste er å koble den til via en split på pre out subwoofer på reciveren. Slik at begge er koblet til samme pre out utgang, i og med at det ikke er to stk pre out til subwoofer. Noen som har erfaring med dette?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Får flere dB og mere fyldig bass når du bruker Y-splitt.
    Bassen blir litt strammere men får mindre fylde og taper noen dB når du bruker mono (rød) inn. Men dette må du prøve og finne ut av selv. B&W går for og være litt på den trege siden så mulig mono med ornlig sublink blir best.
    Hvor tar du det fra at bassen blir strammere? Det er kun snakk om en summering av signalene fra L og R inngangene i subben, derfor vil det spille høyere med signal på begge kontaktene. Det er den eneste forandringen! At du oppfatter bassen som strammere når nivået er lavere kan ha flere årsaker.

Til trådstarter: bruk et Y-ledd på LFE kontakta på receiveren (hvis subbene står på to forskjellige steder) - det funker

Når det gjelder det interne delefilteret i subben så er dette hele tiden i bruk med mindre du har mulighet for å slå det av eller å koble til en egen "direkte" inngang. Hvis du ønsker å styre delinga i receiveren setter du subbens delefilter til høyeste mulige delefrekvens slik at det gjør minst mulig "ugagn"

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Hvor tar du det fra at bassen blir strammere? Det er kun snakk om en summering av signalene fra L og R inngangene i subben, derfor vil det spille høyere med signal på begge kontaktene. Det er den eneste forandringen! At du oppfatter bassen som strammere når nivået er lavere kan ha flere årsaker.

Til trådstarter: bruk et Y-ledd på LFE kontakta på receiveren (hvis subbene står på to forskjellige steder) - det funker

Når det gjelder det interne delefilteret i subben så er dette hele tiden i bruk med mindre du har mulighet for å slå det av eller å koble til en egen "direkte" inngang. Hvis du ønsker å styre delinga i receiveren setter du subbens delefilter til høyeste mulige delefrekvens slik at det gjør minst mulig "ugagn"
    Litt prøving med min forrige sub og med svs`n jeg har nå.
    Har filtret på på suben for h/k forsterkeren har et filter som ikke er av god kvalitet. Og det at jeg oppnår en bedre frekvenskurve.
    Blir feitere dypbass lyd når jeg bruker Y-splitten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •