Nye høytalere. JBL TL260 vs. Triangle Celius ESw vs. Klipsch RF-83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis JBl 260 skal sammenlignes med en klipsch modell så må det jo bli rf-83. Denne er jo faktisk ikke 15 k under prisen på 260, som rf-82 er.

Jeg har hørt rf-82 innspilt på rock, etter min mening så var det en super match. Dette var i et eget lytterom, ikke midt i en butikk.

Min tanker...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Hvis JBl 260 skal sammenlignes med en klipsch modell så må det jo bli rf-83. Denne er jo faktisk ikke 15 k under prisen på 260, som rf-82 er.

Jeg har hørt rf-82 innspilt på rock, etter min mening så var det en super match. Dette var i et eget lytterom, ikke midt i en butikk.

Min tanker...
    Vi hørte selvfølgelig også demoen i et lytterom. Hvor står det at vi sto midt i en butikk. Nevnte RF82 demoen siden vi fikk den samme dag som TL260. Hørte også RF83 (i et lytterom) noen dager før dette, og etter min mening spilte disse hardt der JBL spilte dynamisk. Klipch låt veldig tøft med en gang, men det ble litt for mye av det gode etterhvert. Da jeg ikke kjenner til hvor mye innspilt disse parene fra Klipch var er dette bare min opplevelse av dem. Du bør høre de parene du vurderer på din egen elektronikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vi hørte selvfølgelig også demoen i et lytterom. Hvor står det at vi sto midt i en butikk. Nevnte RF82 demoen siden vi fikk den samme dag som TL260. Hørte også RF83 (i et lytterom) noen dager før dette, og etter min mening spilte disse hardt der JBL spilte dynamisk. Klipch låt veldig tøft med en gang, men det ble litt for mye av det gode etterhvert. Da jeg ikke kjenner til hvor mye innspilt disse parene fra Klipch var er dette bare min opplevelse av dem. Du bør høre de parene du vurderer på din egen elektronikk
    Hvor står det at jeg skrev at dere hørte demoen midt i en butikk? Ville bare påpeke at jeg hadde hørt den i gode forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var runden unnagjort. Var først å hørte på Boston høytalere. Kjekk bass, men så var det denne diskanten da.... Turen gikk videre til Triangle. SUUUPER diskant, men de MÅ nok kombineres med en sub. Da jeg satte på typisk "bil stereo musikk" så var det ikke bass i høytalerene. Betjeningen mente det var første gang at Marlyn Manson ble brukt som demo sang av disse høytalerene:-). Hørte også på Quadral, der var bassen, men nok en gang relativt harde i diskanten.
    Så sto JBL 260 for tur. Sjikkelig bass, og passe laid back diskant. En klar vinner trodde jeg, men så var vi til slutt å hørte på Dali Mentor 6. En høytaler som virkelig imponerte. Oppløsning, detaljer, stereo bilde. Gikk IKKE så dypt som JBL, men, men.....

Så var det å bestemme seg, vil jeg har "party lyd"/rock'n roll (JBL) eller super oppløst med detaljer (Dali)? Jeg tror med den musikk smaken jeg har så blir det JBL, men jeg får sove litt på det....

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sov på det du...men hvilke forsterkere var brukt på de, har hørt både Dali Mentor 6 og JBL TL260. JBL`n har imponert med forskjellige forsterkere og rom, men Dali`n som skal være så veldig bra ifølge "alle" imponerte ikke meg. Men sant skal seies, jeg har kun hørt den i butikk hos HFK.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker du rocka lyd. Så er JBL'en et supert valg, og den som vil låte best på 208! 208 på klipsch og Triangle blir skikkelig missmatch (mener ikke at JBL er dårlige, tvertimot, men det er de som kan få ut mest "gull" av den forsterkern iallefall, men anbefaler noe bedre senere. Som f.eks noe Icepower basert.).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Sov på det du...men hvilke forsterkere var brukt på de, har hørt både Dali Mentor 6 og JBL TL260. JBL`n har imponert med forskjellige forsterkere og rom, men Dali`n som skal være så veldig bra ifølge "alle" imponerte ikke meg. Men sant skal seies, jeg har kun hørt den i butikk hos HFK.
    Jeg TROR Triangle og Quadral ble spillt på Jungson(?), på JBL var det en HK surround receiver, og på Dali ble det brukt Classé. Demoen av Dali var midt i butikken hos HFK Stavanger, men lyden/høytaleren var meget bra....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Liker du rocka lyd. Så er JBL'en et supert valg, og den som vil låte best på 208! 208 på klipsch og Triangle blir skikkelig missmatch (mener ikke at JBL er dårlige, tvertimot, men det er de som kan få ut mest "gull" av den forsterkern iallefall, men anbefaler noe bedre senere. Som f.eks noe Icepower basert.).
    Icepower? Hm, fortell, fortell!! Trodde jeg hadde kontrollen på klasse A, AB og D, men Icepower, hva er det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Icepower? Hm, fortell, fortell!! Trodde jeg hadde kontrollen på klasse A, AB og D, men Icepower, hva er det?
    ICEpower er klasse D forsterker utviklet av B&O

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg TROR Triangle og Quadral ble spillt på Jungson(?), på JBL var det en HK surround receiver, og på Dali ble det brukt Classé. Demoen av Dali var midt i butikken hos HFK Stavanger, men lyden/høytaleren var meget bra....
    ojoj...det ble brukt Classè ja, det er jo flere klasser opp i forhold til en H/K surround receiver, man må jo ta det med i vurderingen!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Icepower er en rimelig mellomløsning som gir oss med vanelig lommebok et lite innblikk i "HIGHEND", hva nå det måtte være...

Men er en veldig flott teknologi B&O har finni opp her. 2x600watt 8ohm koster så "lite" som 13-15000kr!!! kommer helt ann på produsent.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet endel på TL260, og den beste matchen jeg har funnet er uten tvil Thule. Den har en lydsignatur som virkelig sparker liv i 260ne. Mer kliniske forsterkere som f.eks Hegel og Classè ga et heller kjedelig resultat. Veldig oppløst, men mangel på dynamikk.
    Får du tak i en brukt Thule IA250, IA350, PA250 eller PA350 vil dette spille utrolig bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og på Dali ble det brukt Classé. Demoen av Dali var midt i butikken hos HFK Stavanger, men lyden/høytaleren var meget bra....
    Er det sansynlig at man går for så dyr elektronikk som Classè til denne høyttaleren.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har testet endel på TL260, og den beste matchen jeg har funnet er uten tvil Thule. Den har en lydsignatur som virkelig sparker liv i 260ne. Mer kliniske forsterkere som f.eks Hegel og Classè ga et heller kjedelig resultat. Veldig oppløst, men mangel på dynamikk.
    Får du tak i en brukt Thule IA250, IA350, PA250 eller PA350 vil dette spille utrolig bra
    Thule, ja det er kanskje en kandidat..hvilke andre forsterkere har du prøvd tl260 med?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Thule, ja det er kanskje en kandidat..hvilke andre forsterkere har du prøvd tl260 med?
    Hegel H2a, Parasound A21, Midgard Oberon 6.1, Arcam P1000, Vincent T-100, 100w trinnet til Classè og McIntosh MA6500.
    Det tror jeg skulle være de fleste. McIntosh gjorde også en kjempejobb på 260, men ble 3 ganger dyrere enn Thulen som ble valgt til slutt. De spiller nå med en Thule Space pre, og en PA250 effekt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjøper Klipsch i Tyskland sparer du 7-10000kr!
    Kun Norden som har så dyre priser som oss.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

har hørt jbl tl260 hos en kamerat med en parasound hca3500 forsterker og vi er begge to enige at lyden hans ikke matcher mine klipsch rf7 kjørt på midgard 6.1 blokker.spiller begge alt fra vg lista,acdc og sivert høyem

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget gjort og høytalerene er i hus. Jeg gikk for JBL TL260. De spiller virkelig bra, men diskanten et litt mer "på gående" hjemme, enn det den var i lytterommet på HIFI Center'et i Stavanger. Jeg fant også ut hvor dårlig min Eltax 15" sub egentlig er......

Takker alle her for inspill.

Inge

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, diskanten vil nok roe seg etterhvert. Kjenner ikke TL260 men Eltax'en ville jeg lyn-pensjonert! :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med veldig bra høyttalere. gi dem endel timers innkjøring så faller nok det hele på plass....fint om du kommer med innspill om lydsignaturen forandrer seg etterhvert.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •