Dynavoice F6 ... null bass..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F6 ... null bass..?

Har nettopp pakket ut mine nye Dynavoice F6 og en H/K AVR 140. Koblet til alt og startet opp. Men.. Lyden er syltynn. Hører jo ingen bass her. Skal det være sånn? ops: Noe eg gjør galt kanskje?

PC høyttalerene mine til 300 spiller bedre enn dette..

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legg ut en link med høytalerne på
    men prøv å stille opp bassen på H/Ken.
    er d slik at du har et komplett umuli rom eller no?
    hatt slike problem tidligere eller:?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk, ALLE nye høyttalere må spilles inn, lyden er ikke såm som den skal være når de er nye, men etter 50-100 timer vil lyden sansynligvis bli bra.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Har nettopp pakket ut
    Der er feilen

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du i det hele tatt stilt inn hk forsterkeren? gått igjenom menyene og stilt inn antal meter etc?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det har eg ikke. Finner ikke ut kordan eg gjør det heller. Lyden virker fin den bortsett fra at bassen er så og si ikke eksistrende. Ble litt bedre når eg skrur opp lyden (har også skrudd bassen opp på +8 ), men eg kan ikke spille så veldig høyt pga naboer og sånn. Men kordan får eg egentlig lyd fra tven. Har en sånn hvit og rød kabel fra tven men hvor putter eg den i forsterkeren? Ikke mobb meg.. er nybegynner på det her :P

http://www.dreamtheatres.com/uploadi...ar%20panel.jpg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bak forsterkeren har mange innganger, bruk f.eks Vid1, der tar du hvit på hvit og rød på rød.. så setter du reciveren til vid1 analog!

skjønner?? det der skjønte jeg knapt selv

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabelen kan du "putte" på hvilken som helst av de inngangene du ikke bruker på forsterkeren din. (bortsett fra evt. phono-inngang)

LES bruksanvisninga på forsterkeren din, slik at du får satt den opp riktig, både mtp oppkoblinger, og innstillinger. Da er du et skritt nærmere go-lyden. ;-)

F6 trenger forholdsvis lang innspilling for å bli som de skal.

Tilslutt teller plassering av høyttalerne,og lytteposisjon, MYE.

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt helt nye F6 spille, og da var det bra med bass... Men kan nok hende du har et vanskelig rom!! Og som flere sier her, blir det sikkert bedre når du får plassert høyttalerene riktig og fått spillt de inn.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen meny på recieveren der du stiller størrelse på høyttaleren? small/large?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Det er ikke noen meny på recieveren der du stiller størrelse på høyttaleren? small/large?
    På AVR 240 heter knappen SPKR. Trykk på den og velg hvilken høyttalere og velg small eller large.

Selv har jeg problem med å få frem OSD menyen på min, kommer bare på receiveren: OSD On. Hva er galt? =/

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspONE
    På AVR 240 heter knappen SPKR. Trykk på den og velg hvilken høyttalere og velg small eller large.

Selv har jeg problem med å få frem OSD menyen på min, kommer bare på receiveren: OSD On. Hva er galt? =/

for å få frem OSD må du koble reciver til tv etc.. gjennom Monitor out på reciver!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    for å få frem OSD må du koble reciver til tv etc.. gjennom Monitor out på reciver!
    Hjertelig, synest det ble rarere lyd etter testen jeg men, får ta den igjen når jeg har spilt de inn.

Men fant en meny for å stille opp bass og lignede på receiveren, men hvor finner jeg den igjen? Så den istad ops: Orker ikke å bla igjennom manualen akkurat nå, er så sliten :P
    Da mener jeg bassen på høyttalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det kan virke som om du har en fasefeil? prøv å bytte om pluss og minus bakpå eine høytaleren. kansje blir det bedre då? eller så kan det være et trix å dytte høytaleren inn til veggen, eller dra den ut fra veggen...

sjekka høytaler terminalen bakpå og sett at det er kontakt mellom pluss-pluss og det samme mellom minus-minus?? (om høytaleren har slike termineringer da?)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspONE
    Hjertelig, synest det ble rarere lyd etter testen jeg men, får ta den igjen når jeg har spilt de inn.

Men fant en meny for å stille opp bass og lignede på receiveren, men hvor finner jeg den igjen? Så den istad ops: Orker ikke å bla igjennom manualen akkurat nå, er så sliten :P
    Da mener jeg bassen på høyttalerene.
    tenker du på Tone in /out?? den har en egen knap på fjernkontrollen som er merket TONE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    tenker du på Tone in /out?? den har en egen knap på fjernkontrollen som er merket TONE
    Hmm, nei? Det var på knappene på receiveren jeg fikk frem den bass instillingen men hvordan jeg gjorde det ops:

Finner den Tone in/out på receiveren ja (ikke kontrollen?)

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal ikke være nødvendig og stille på disse for å få godlyd, den skal egentlig stå på tone out.

hvis du ikke har stilt inn antal meter, størelse på høyttaler etc inne på forsterkeren så må du gjøre det, det hjelper nok kraftig på lyden.

bare koble en kabel inn der det står monitor out på baksiden av forsterkeren, så finner du fram rett kanal, også trykker du på osd på fjernkontrollen, også er du inne i menyen.

Hvis det er sånn auto setup med målemikrofon osv hos deg så anbefaler jeg deg å bruke den, det hjalp noe sinnsykt her ihvertfal, og vær nøye med plassering av mikrofonen, følg anvisningene på skjermen nøye.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    det skal ikke være nødvendig og stille på disse for å få godlyd, den skal egentlig stå på tone out.

hvis du ikke har stilt inn antal meter, størelse på høyttaler etc inne på forsterkeren så må du gjøre det, det hjelper nok kraftig på lyden.

bare koble en kabel inn der det står monitor out på baksiden av forsterkeren, så finner du fram rett kanal, også trykker du på osd på fjernkontrollen, også er du inne i menyen.

Hvis det er sånn auto setup med målemikrofon osv hos deg så anbefaler jeg deg å bruke den, det hjalp noe sinnsykt her ihvertfal, og vær nøye med plassering av mikrofonen, følg anvisningene på skjermen nøye.
    Jeg prøvde den OSD idag, kanskje jeg skal være ENDA mere nøye enn jeg var. Hmm. Men vil prøve å få litt extra bass siden jeg ikke har subwoofer enda.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått til å få bra lyd ifra TV'en nå. Mener eg hadde det fra DVDen også men nå har eg gjort et eller anna og den spiller ikke i stereo mode lenger. Så lyden blir ganske fissen då. Hjelper ikke å trykke på stereo heller. Men lyden fra TV'er blitt ganske bra. Liker det eg hører.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, litt trykking så ordner alt seg du kjører sikkert digitalt fra dvd? og da er det bare å trykke på de forskjellige lydmodusene og da ordner det seg også, vet ikke hvorfor den er slik men hadde et likt problem med en 330 her forleden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •