Noen som har kjennskap til back-boxes til In-Wall høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har kjennskap til back-boxes til In-Wall høytalere?

Har bestilt B&W LCR 7 og Cinema center In-wall, og har funnet ut at jeg bør ha kabinetter på dem inni veggen. Dette fordi baksiden av veggen går ut i et "stort" teknisk rom. har sjekka prisen på back-boxes, og prisen på disse kommer på ca 5000,-, som igjen jeg synes er mye penger. Mitt spørssmål er da, er det noe problem å lage kabinetter selv til høytalere/In Wall høytalere? Sparer tross alt mye penger. Eventuelt hvordan lager jeg slike bokser, og hva må jeg ta i betraktning?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei. Du må i hvert fall ha en eller annen form av kasse bak og rundt høyttalerene fordi disse høyttalerne er designet slik. Tror ikke lyden vil være spesielt bra uten..

I mitt tilfelle laget jeg en "dobbelt" lettvegg, hvor jeg felte inn høyttalerne i den "nye" lettveggen og beholdt den gamle lettveggen bak. Det ble da laget rammer rundt der høyttalerne skulle være. Innvendige skjøter/overganger ble tettet med akryl og "kassene" ble isolert. Dette fungerer bra. AVforum.no - TAL's hjemmekino

Nå vet jeg ikke hvordan dette tekniske rommet ditt ser ut bak der høyttalerne er, men du kommer langt med litt stenderverk, noen gipsplater og litt Glava. Betraktelig billigere enn "backboxes" i hvert fall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •