Får ikke noe særlig lyd i center, hva kan gjøres?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke noe særlig lyd i center, hva kan gjøres?

Har nettopp koblet opp min nye hjemmekino men får ikke no lyd i center, eller det kommer svak lyd men nesten ikke noe som helst dessuten er den veldig sterk(skjærer i øret om man har hode nerme)
    Dette er både når jeg hører på musikk og ser film. I 5,1 på film må jeg få snakkingen til å komme ut fra front fordi det ikke er noe god lyd i center.

Har sjekket at kabelen sitter riktig og godt nok.
    Fra DVD til receiver har jeg koblet via coax og får lyd der jeg vil untatt center.
    (kan ikke ha noe å si? for jeg har ikke noe god lyd med musikk fra bærbar heller) Hva kan jeg gjøre/prøve for å få center til og spille rent også?

Receiver:
    Harman/Kardon AVR 240

Høyttalere:
    Dynavoice M-65
    Dynavoice F6
    Dynavoice C4
    Dynavoice S4

Kabler:
    Hama 4,50mm
    Hama 2,50mm

EDIT:
    Har som dere ser ikke subwoofer derfor vil jeg mest mulig få bass ut fra F6'ene og M-65'ene.
    Hva kan jeg gjøre for dette?
    -Har stilt de inn som LARGE på receiveren og da kom en forandring jeg ble overrasket over for jeg var litt gretten når jeg trodde at det ikke var mere trøtt =P
    -Bak M-65 har jeg på +4 dB og har tettet 2 av 4 bassreflex rør med skumgummi på begge høyttalerene (fulgte med)

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket fasefeil,volumjustering på senter?
    Prøv å sett forsterkern i 3-stereo (og koble bort frontene)og hør om det gir resultat.
    Eller prøve en av frontene som senter for å eleminere prod.feil på sentern.
    Beste jeg kom opp med som tips nå. Lykke til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Har du sjekket fasefeil,volumjustering på senter?
    Prøv å sett forsterkern i 3-stereo (og koble bort frontene)og hør om det gir resultat.
    Eller prøve en av frontene som senter for å eleminere prod.feil på sentern.
    Beste jeg kom opp med som tips nå. Lykke til :-)
    Skal prøve mere imårra men når jeg nå spiller musikk kommer det lyd liksom, men er det sånn at center skal låte som resten eller skal den væra skarpere, for min er liksom ganske skarp på lyd.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sentern har jo litt andre oppdrag i kinolyd,men dette finner du fort ut av i mrag om du bytter litt med frontene:-) Om den er fra samme høyt.serie,så skal den vel låte tilnermet likt til musikk????

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspONE
    Skal prøve mere imårra men når jeg nå spiller musikk kommer det lyd liksom, men er det sånn at center skal låte som resten eller skal den væra skarpere, for min er liksom ganske skarp på lyd.
    Senteren din er jo knøttebitteliten, så produsenter og forhandlere kan si hva de vil, men fyldig lyd får du nok aldri ut av den der. Og joda, den er av samme merke som frontene, men ta en en titt på frontene dine. Så ser du senteren. Så tilbake til frontene. Hvor mange likhetstrekk ser du egentlig?
    Så om vi ser bort fra mulig manglende innspilling, feil på høyttaler, forsterker eller kabler, er det åpenbart at senteren du har nå aldri vil kunne lage noe sømløst lydbilde sammen med frontene, og vil heller aldri låte i nærheten av så stort, fyldig elle kraftig som frontene dine...Yes, the truth is hard to take
    Hold deg gjerne til Dynavoice, men kjøp den største senteren de lager!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den er fra samme høyt.serie,så skal den vel låte tilnermet likt til musikk????
    Joda, produsentene liker å fronte at senteren har akkurat samme elementer som de gulvstående, og dermed låter klin likt. Nåh, det...fra mellomtonen og opp kanskje, men når senteren er en brøkdel av størrelsen til de gulvstående og gjerne mangler et basselement eller to sier det seg selv at det ikke blir identisk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Joda, produsentene liker å fronte at senteren har akkurat samme elementer som de gulvstående, og dermed låter klin likt. Nåh, det...fra mellomtonen og opp kanskje, men når senteren er en brøkdel av størrelsen til de gulvstående og gjerne mangler et basselement eller to sier det seg selv at det ikke blir identisk.
    Der er jeg 100% enig. Ikke uten grunn jeg har oppgradert. Å levere en senter som er på størresle med terminalene på frontene rimer liksom ikke hellt..

Lar nicket mitt tale for holdningen min:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:
    Har som dere ser ikke subwoofer derfor vil jeg mest mulig få bass ut fra F6'ene og M-65'ene.
    -Har stilt de inn som LARGE på receiveren og da kom en forandring jeg ble overrasket over for jeg var litt gretten når jeg trodde at det ikke var mere trøtt =P
    -Bak M-65 har jeg på +4 dB og har tettet 2 av 4 bassreflex rør med skumgummi på begge høyttalerene (fulgte med)
    Takk for svarene =)
    Noen som kan gi meg et på denne da? =)

BTW er jeg i "innspilling av høyttalere fasen enda". Vil jeg merke forskjell på lyden etterhvert? Spiller både lav og OK høyt nå, noe mere jeg burde gjøre for å få de best mulig?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar ALDRI penger på Centeren i surround. Ca 70 % av lyden passerer igjennom den ... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Spar ALDRI penger på Centeren i surround. Ca 70 % av lyden passerer igjennom den ... :-)
    Sparte ingenting jeg =)
    Den var med når jeg kjøpte F6, S4 og C4 i en pakke på Netthandelen. Betalte 1291 kroner for hele greia inkl. porto.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet om og testet forskjelen mellom senter og fronter nå da?
    Mone CV tok sykt lang tid på å innspillt. Jeg seter radooen på "FM-SUS" om natta. Har hørt en gang at det funker som innspilling........

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet om og testet forskjelen mellom senter og fronter nå da?
    Mone CV tok sykt lang tid på å innspillt. Jeg seter radooen på "FM-SUS" om natta. Har hørt en gang at det funker som innspilling........
    Skal teste når jeg kommer hjem idag.
    "FM-SUS" om natta gidder jeg ikke å høre på mens jeg sover =P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he trodde du hadde det utenfor soverommet:-)
    Venter i spenning på hva du finner ut-----------

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he trodde du hadde det utenfor soverommet:-)
    Venter i spenning på hva du finner ut-----------
    Ja blir spennende men de som har kjøpt denne centeren på komplett.no har skrevet at de er fornøyd med denne og at den leverer god lyd i forhold til pris.

Så om en av frontene leverer samme lyd som centeren er det vel centeren min som er kaputt? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kobla jeg til F6 som center og fikk god lyd =)
    Kobla til C4 til front og fikk en skarp og ekkel lyd.

Så konklusjon: Spille inn ?90 timer? til og se på resultatet, er centeren like ekkel er det bare å skifte den ut.

EDIT: Men det kommer ikke såååå dårlig lyd ut av centeren i 7 CH stereo da om jeg skrur den opp til +5dB mens resten er på 0dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tok jeg rød ledning på svart og svart på rød bak Dynavoice centeren og lyden ble bedre ?!?!? WHOT?"

Er dette skadelig, og hvorfor ble lyden bedre???

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp koblet opp min nye hjemmekino men får ikke no lyd i center, eller det kommer svak lyd men nesten ikke noe som helst dessuten er den veldig sterk(skjærer i øret om man har hode nerme)
    Dette er både når jeg hører på musikk og ser film. I 5,1 på film må jeg få snakkingen til å komme ut fra front fordi det ikke er noe god lyd i center.

Har sjekket at kabelen sitter riktig og godt nok.
    Fra DVD til receiver har jeg koblet via coax og får lyd der jeg vil untatt center.
    (kan ikke ha noe å si? for jeg har ikke noe god lyd med musikk fra bærbar heller) Hva kan jeg gjøre/prøve for å få center til og spille rent også?

Receiver:
    Harman/Kardon AVR 240

Høyttalere:
    Dynavoice M-65
    Dynavoice F6
    Dynavoice C4
    Dynavoice S4

Kabler:
    Hama 4,50mm
    Hama 2,50mm

EDIT:
    har du kjekka noe så enkelt at lyd programet på forsterkeren er rett, og st aller kabler er heil og skikkelig, og er koblet rett/skikkelig i.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kabler er riktig koblet. Før var rød i rød og svart i svart på centeren, men nå er det rød på svart og svart på rød, og centeren durer ut lyder og stemmer og er super :-D :-D

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kabler er riktig koblet. Før var rød i rød og svart i svart på centeren, men nå er det rød på svart og svart på rød, og centeren durer ut lyder og stemmer og er super :-D :-D
    det er bra....men har du kobla omvendt bak på forsterkeren da???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    det er bra....men har du kobla omvendt bak på forsterkeren da???
    Enten det eller så er det rett og slett en feil produksjon.Kan også være lydkilden din som det er noe galt med.Du sier ikke noe om hvilken DVD spiller du har.Kan godt være det er en innstilling der du må se på.Bruker du DVD til musikk også så er mest sannsynlig feilen i DVD spilleren.Det var det på min Teac spiller.Måtte stille i menyen der for og få vokal i senterhøyttaleren når jeg så på film.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •