Er billige surroundpakker no tess?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er billige surroundpakker no tess?

Har idag en DVD-spiller som er over 5 år gammel og skranter. Den har god lyd og ok bilde, men nå hakker den, har blit veldig kresen på skiver, tar litt tenkepauser midt i filmer osv... så jeg vurderer å få meg noe litt mer up-to-date.

Satt og bladde i siste elkjøp-katalog og der hadde de surround oppsett med 5 høyttalere, sub og DVD spiller for 1295,- og 1795,-. Jeg vil jo si at prisen er nærmest utopisk billig hvis de i det hele tatt er ok. Ser ikke mye film, men hvis jeg kan få en grei DVD-spiller med levelig surround til 1295 så er det jo gøy bare å prøve. Panasonic-anlegget ser litt mer seriøst ut enn Phillips og har jo til og med radio

Legger ved link:
    Elkjøp - Philips hjemmekino
    Elkjøp - Panasonic hjemmekino

Det jeg vel lurer på er om jeg kan kjøpe en slik pakke, eller om en standalone DVD-spiller gir vesentlig bedre lyd og bilde?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ditt oppsett hadde jeg ikke nølt, legg pengene i en ny CD/DVD-spiller. Spillerene/settene du viser til er sikkert helt greie (har ikke prøvd dem) men signalbehandling, konvertering, mekanikk/display er nok ikke av beste sort.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har visst veldig bra bilde og koster ca 1500,-
    Hardware.no - Prisguide - DVD-spiller (HiFi) - Pioneer DV-696AV-S

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke HDMI er vel 696 eller 490 fra Pioneer greie. Trenger du ikke HDMI kunne kanskje 585 vært noe.

Kommer litt an på hva slags TV de skal brukes sammen med, og hva slags signal du bruker.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå tenkt litt og har kommet til at det nok bare blir rot med så mange små høyttalere og ekstra ledninger og dill. Får heller kjøpe meg en skikkelig DVD-spiller.

Og siden vi er i gang så gidder jeg ikke ha flere tråder, derfor:

Har sett litt på en Panasonic S97 DVD spiller. Ser den har endel saker innabords, ok design og HDMI. Vil den være bra nok når jeg om et års tid bytter ut min Samsung 28" CRT (til 2795,- på elkjøp) med et 37 tommers HD-TV? Det står at den har HDCD og DVD-Audio, vil den kunne ta SACD også?

Takker for svar på forhånd!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller desverre IKKE SACD, men spiller DVD-audio. I følge denne linken Hjemmekino.no - Produktdatabse - DVD spillere - Panasonic*DVD-S97

Denne DENON DVD-1930 DVD-spiller har vel det meste, og er vel omtrent i samme prisklasse?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil en Panasonic S97 fungere bra med en HD 42 plasma/lcd skjerm i fremtiden?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Men vil en Panasonic S97 fungere bra med en HD 42 plasma/lcd skjerm i fremtiden?
    Du kan nok bruke denne i all "overskuelig framtid" om du ikke har ekstreme krav til spilleren. Kan vær at du kunne blitt fornøyd med en billigere også, men regner kanskje med at analog lyd ut er viktig for deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •