Nytt stereoanlegg til 30k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt stereoanlegg til 30k

Jeg vet jeg starter tråd nummer noen-hundre-og-et-eller-annet om dette temaet, men skitt au...

Til saken: Jeg er 20 år og har tenkt å bruke rundt 30k på nytt stereoanlegg, men jeg har ikke så lang erfaring i dette gamet, så litt hjelp hadde blitt satt pris på.

For tiden kjører jeg komboen NAD L53 og DALI Concept 2, og er for så vidt fornøyd med dette oppsettet, men jeg skal flytte til en hybel med stue på 20-25 kvadratmeter, og vil ha gulvstående høyttalere. Jeg hører 50/50 på rolig musikk og rock, oftest på moderat volum.

Foreløpig synes jeg følgende høyttalere virker spennende:
    DALI Ikon 7
    DALI Suite 2.8
    B&W 604S3
    JBL L890

Av elektronikk har jeg blant annet sett på NAD C162/C272/C542, og noen Denon- og Thule-komboer.

Det eneste jeg har hørt av det jeg har nevnt, er Ikon på NAD-elektronikk. Jeg likte godt det jeg hørte, så denne komboen er den jeg har mest lyst på. Men jeg må jo selvfølgelig høre på andre alternativer også, før jeg bestemmer meg.

Er det noen som har erfaringer med det nevnte utstyret?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg budsjettet ditt til HiFi sjappene i oslo (er vel der du bor) område og se hva de kan tilby, bruk tid til å lytte.

Det ser ut som at du har "låst" deg litt til HiFiklubben og HiFiCenter. Det finnes masse andre gode sjapper i Oslo og Drammens område.

Når det gjelder erfaringer, så må jeg personlig si at jeg ikke er så voldsom fan av Nad/Ikon komboen, (men det er jo din "lytting" som teller) syntes det blir for skarpt i mellomtone og topp. Mulig at Thule gjør en bedre jobb der.

Det finnes jo masse høytalere i prisklassen din. Hvilke musikk er det du hører på da ?
    Du har jo : Boston, Klipsch, Triangle, Tannoy, Vienna, Audiovector, Patos. som kan være verdt å høre ( sikkert en god del flere også)

Lykke til med jakten

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til AVforum Waldorf!!

Etter det jeg har hørt tror jeg at Denon spiller bedre på Dali en Nad, kommer litt ann på klangen du er ute etter.. Hva slags musikk liker du osv..

Hva med brukt?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Ta med deg budsjettet ditt til HiFi sjappene i oslo (er vel der du bor) område og se hva de kan tilby, bruk tid til å lytte.

Det ser ut som at du har "låst" deg litt til HiFiklubben og HiFiCenter. Det finnes masse andre gode sjapper i Oslo og Drammens område.

Når det gjelder erfaringer, så må jeg personlig si at jeg ikke er så voldsom fan av Nad/Ikon komboen, (men det er jo din "lytting" som teller) syntes det blir for skarpt i mellomtone og topp. Mulig at Thule gjør en bedre jobb der.

Det finnes jo masse høytalere i prisklassen din. Hvilke musikk er det du hører på da ?
    Du har jo : Boston, Klipsch, Triangle, Tannoy, Vienna, Audiovector, Patos. som kan være verdt å høre ( sikkert en god del flere også)

Lykke til med jakten
    Jeg har tenkt meg ut på lytterunde, og jo da, har planer om å besøke flere steder enn HFK og HFC, i og med at det er så mange muligheter i Oslo :-D :-D

Hører på blant annet Postgirobygget, Bjørn Eidsvåg, Coldplay, Rammstein og The Prodigy, for å nevne noe. Hadde vært fint med allroundhøyttalere, med andre ord.

Har du hørt Ikon med noe annet enn NAD, hackpacker? Er litt betatt av denne høyttaleren, og er veldig interessert i å finne ut hva slags elektronikk som kan passe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hvordan vil du karakterisere lyden med denne komboen?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt komboen Dali Ikon 7 og Thule IA150B. Låt veldig bra til rolig musikk, men ikke bra til rock/pop. Thule IA150B bør forøvrig brukes balansert. Vil tippe B&W CM7 er en mye bedre allrounder enn Ikon 7.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fantastisk utrolig. Alt stemte; stereoperspektiv, dynamikk, "renhet", og en utrolig oppløsning. Rikig nok var det Ikon 6 jeg hørte den med, men fy søren. Det var kraft til overs, tror ikke denne har noen som helst problemer med Ikon 7 Ikon 7 har jeg hørte med Cambridge 840A (CAMBRIDGE 840A Integrert forsterker) men dette var ingen god match derimot.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Waldorf
    Har du hørt Ikon med noe annet enn NAD, hackpacker? Er litt betatt av denne høyttaleren, og er veldig interessert i å finne ut hva slags elektronikk som kan passe :-D
    Har hørt den med Denon og, mye det samme syntes jeg. Min mening er at Ikon trenger en forsterker som har litt mer var klang over seg enn Nad og Denon. Kanskje Vincent SV-236 med rør i fortrinn kan være noe, eller kanskje Unison Research sin Unico serie. Hvis det er HiFiklubben du handler hos, er det nok vært å høre Thule.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Patos sammen med Rotel hvis du får det til noen steder, låter meget bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Prøv Patos sammen med Rotel hvis du får det til noen steder, låter meget bra..
    På hjemmesiden til Patos står det at Norsk Lyd og Bilde i Oslo er Patos-forhandler, men jeg finner ikke noe om Patos på hjemmesiden til Norsk Lyd og Bilde... Merkelig

Etter det jeg har lest er Patos best på litt mer heavy musikk, hvordan er f. eks. Lyric 402 på rolig musikk?

Takker for alle svar!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et par Focal 826V elller lignende? Focal er etter min mening ypperlige allroundere.

Newcomer loande sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Helt fantastisk utrolig. Alt stemte; stereoperspektiv, dynamikk, "renhet", og en utrolig oppløsning. Rikig nok var det Ikon 6 jeg hørte den med, men fy søren. Det var kraft til overs, tror ikke denne har noen som helst problemer med Ikon 7 Ikon 7 har jeg hørte med Cambridge 840A (CAMBRIDGE 840A Integrert forsterker) men dette var ingen god match derimot.

Dette kan jeg også bekrefte... ikon + thule = :-D

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ma

Ser ut som du har vært innom Hifi-klubben iallefall. Før du slår deg til ro med noe vil råde deg til å lytte på Monitor Audio RS6 eller 8. Sjekk omtale her: http://www.monitoraudio.co.uk/cms/up...ine_inside.pdf

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble nevnt B&W CM7 her. Jeg synes at den spiller mye bedre enn f eks Ikon 7 til samme pris. Og L&B skrev at den har bedre/finere mellomtone enn Mentor 6 til 20k (ganske viktig da mesteparten av musikken faktisk er mellomtone)! Den har selvfølgelig ikke like dyp bass, men passe for mellomstore rom og de som ikke har hørt en SVS:-D

Så kan du bruke 18.000kr på elektronikk

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Waldorf
    På hjemmesiden til Patos står det at Norsk Lyd og Bilde i Oslo er Patos-forhandler, men jeg finner ikke noe om Patos på hjemmesiden til Norsk Lyd og Bilde... Merkelig

Etter det jeg har lest er Patos best på litt mer heavy musikk, hvordan er f. eks. Lyric 402 på rolig musikk?

Takker for alle svar!
    Norsk Lyd&Bilde forhandler Patos, men er en ganske sær sjappe. Du er heldig om de har noe inne i det hele tatt. Ønsker du en god demo på Patos foreslår jeg at du finner en annen forhandler.
    Med et budgett på 30k ville jeg tatt en tur ut til Hifi-Huset i Bærum og snakket med Andrè. Han gir gode tilbud og kan sy sammen en pakke for deg

Thule og JBL er forøvrig også en velspillende kombo
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •