hk 970

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: hk 970

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hk 970

har lest mye om hk 970 og cv og eg blir bare mer og mer forvirret.
    på tester av hk 970 sier det at den takler alle høytalere med overbevisning.
    er ikkje dette å ta litt hard i? og så har eg leste litt på Harman Kardon HK 3480 og den har jo 2x120 watt, mens min 970 har bare 2x80. Har lest her på forumme at h\k oppgir skikli watt, men det må vel vert to forskjellige målinger på disse to?? men så er det en liten ting til som forvirrer meg. det står på ein guide eg leste om CV at cerwin vega med 12 " bass trenger mellom 120-200 watt. her snakker vi vel om skikklig watt? og h/k har vek skikklig watt. så det må da vere for lite med en h/k på cv med 12" bass? ser jo at folk bruker hk 970 sammen med cv med 12" bass. så på den guiden er det en mellom ting mellom japse watt og skikli watt?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at du blir forvirret, men saken er egentlig ganske enkel. HK oppgir alltid skikkelige watt, men de kan oppgi forskjellig på noen av sine produkter. 970 har en annen strømforskyning enn 3480. 970 kan levere like mye strøm eller mer enn 3480, men watt styrken er nok ikke like høy, men det er ikke alt som teller. Slik jeg har forstått det så oppleves 970 som den kraftigste, og det er i hvertfall det beste valget.

CV høyttalere trenger masse effekt, det er det ingen tvil om. Og skal man få skikkelig nytte av en 12" så er det riktig som står i guiden at man bør ha minst 120-200 watt.(de tåler fint 200 watt og skal man ha maks ut av de så er det bare morro med så mye) Og det som står i guiden er ment som skikkelige watt, som nad, og hk oppgir. Men 970'en er en veldig stømsterk forsterker og leverer sikkert nok til å spille bra på 12" cv, men det er ingen tvil om at en større forsterker hadde kanskje vært enda råere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk