Boston Acoustic VR-965 & VR-975

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boston Acoustic VR-965 & VR-975

Jeg hørte disse her forleden, og må si jeg ble imponert over lyden. Jeg ble imidlertid ikke imponert over prisen, som lå på nesten USD-pris X 10 X 2, altså dobbel pris av hva det vil koste å importere dem selv.

Har noen hørt disse, og hvilke inntrykk sitter dere igjen med?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg her.

Ble utrolig imponert over lyden.En åpen og detaljert High-End høytaler som var utrolig behagelig å lytte til. I tillegg er de lettdrevne og ikke så kresen på elektronikk for å låte bra.

Syntes at alle Boston høytalere ligger høyere i pris i Norge enn i USA. Vet ikke om det skyldes importør i Europa eller om det er importøren i Norge som priser de høyt. De er forøvrig ikke de eneste som har høy pris i forhold til USA (Onkyo er et annet eksempel).

Lydmessig så syntes jeg absoulutt at Boston er på høyde (og vel så det) med andre i samme prisklasse, selv om de ligger mye høyere enn USA.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er og de du nevner en utgått modell fra Boston, derfor er de nok så billlig i USA. Vil tro du klarer å prute de ned.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Nå er og de du nevner en utgått modell fra Boston, derfor er de nok så billlig i USA. Vil tro du klarer å prute de ned.
    Ja, jeg vet de er utgått, men MRSP er 1.600 USD for 975. Tommelfingerregel for import fra USA (inkl. frakt, moms, toll etc.) er å gange med 10, dvs. 16.000. Villedende pris i Norge er 29.900... :-)

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte selv disse høyttalerene i helga og blei rett og slett forelsket i dem Den lyden dem leverte var heilt knall altså,bare sank godt ned i stolen og fekk en skikkli godfølelse....men har du en link til en butikk over dammen som går ann og stole på? Halv pris hørres jo ikke feil ut

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....Kanskje det er eg som roter idag(har hatt dåp for datteren min idag og er litt nedsatt) men eg finner ikke en eneste butikk som har desse til salgs i USA? Hadde satt stor pris på tips i saken

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg hørte disse her forleden, og må si jeg ble imponert over lyden. Jeg ble imidlertid ikke imponert over prisen, som lå på nesten USD-pris X 10 X 2, altså dobbel pris av hva det vil koste å importere dem selv.

Har noen hørt disse, og hvilke inntrykk sitter dere igjen med?

er det disse med stoff rundt??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det...Har sett bedre finish, men eg skal ikke ha dem i stuen. Eg syns bare at lyden traff meg rett i "hjertet"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes lyden var veldig farget, spesielt i bassdelen, men ellers låt det bra. Men som du sier, ikke akkurat et hifimøbel..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sildo
    Hmmm....Kanskje det er eg som roter idag(har hatt dåp for datteren min idag og er litt nedsatt) men eg finner ikke en eneste butikk som har desse til salgs i USA? Hadde satt stor pris på tips i saken
    De er som nevnt tidligere gått ut av produksjon. MRSP fant jeg på AudioREVIEW.com - Home Audio and Home Theater resource, så hvis du finner noen nye, er det i tilfellet restlager. Med utgangspunkt i at de er utgått, burde det imidlertid være rom for pruting i norske butikker.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Synes lyden var veldig farget, spesielt i bassdelen, men ellers låt det bra. Men som du sier, ikke akkurat et hifimøbel..
    Ved andre gangs lytting var jeg ikke like imponert, "problemet" ligger som du sier i bassdelen, uten at jeg kan være mer presis.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med farget bass, mener jeg alt for mye bass.. Selv om det var myk og kontrollert så ble det bare for mye. Muligens en anelse tamm diskant også, men mellomtonen var flott. Hvis det var hos Maxwell du hørte disse så er stativhøyttalerne han har inne på lytterrommet mye bedre, men det er ett eller annet med utsene på dem som gjør at jeg vegrer meg..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med farget bass, mener jeg alt for mye bass.. Selv om det var myk og kontrollert så ble det bare for mye. Muligens en anelse tamm diskant også, men mellomtonen var flott. Hvis det var hos Maxwell du hørte disse så er stativhøyttalerne han har inne på lytterrommet mye bedre, men det er ett eller annet med utsene på dem som gjør at jeg vegrer meg..
    Og noe med prisen på disse stativhøyttalerne (27k) gjør at jeg vegrer meg :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noe med prisen på disse stativhøyttalerne (27k) gjør at jeg vegrer meg :-)

Burde få disse til en bedre pris siden disse også tas ikke inn i landet mer, muligens ute av prod.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med farget bass, mener jeg alt for mye bass.. Selv om det var myk og kontrollert så ble det bare for mye. Muligens en anelse tamm diskant også, men mellomtonen var flott.
    Bassen går vell an og justere siden det er aktiv bass i dem? Synes 965 var litt meir korrekt i lydbildet enn 975 (den hørtes litt "treg" ut) Var på Maxwell og hørte dem, men så var rommet fullt med diverse esker......Eg reagerer litt på høye toner,så for min del var det veldig bra Er det mulig og prute med den butikken?

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er som nevnt tidligere gått ut av produksjon. MRSP fant jeg på AudioREVIEW.com - Home Audio and Home Theater resource, så hvis du finner noen nye, er det i tilfellet restlager. Med utgangspunkt i at de er utgått, burde det imidlertid være rom for pruting i norske butikker.
    Fant ingenting der heller....ser svart ut Noen som vet når produksjonen stoppet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •