Passer XTZ 12" sub for meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passer XTZ 12" sub for meg?

Har følgende utstyr fra før:
    Klipsch RF-7/RC-7/RS-7
    Yamaha RX-V2700
    (Marantz DV7600)
    (Panasonic 42PV60)

På høyt volum har jeg nok bass i massevis for mitt behov fra fronthøyttalerne, nok til at de slår i brystet, men på litt mer moderat og normalt volum slik jeg bruker når jeg ser film syns jeg det blir litt for lite bass. Ønsker derfor å prøve med en sub for å se om dette innfrir mine ønsker.
    Har vurdert SVS SB12-Plus, men lurer også litt på om XTZ 99 W12 er nok for meg. Stuen anlegget står i er ca 8,5m x 4m og anlegget står fordelt utover litt mer enn halvparten av denne.

Bruker anlegget 95% til film, og resten er stort sett å høre på radio eller mp3.

Noen som har noen tips om hvilken sub jeg burde prøve?

-TJ

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrtj
    Har følgende utstyr fra før:
    Klipsch RF-7/RC-7/RS-7
    Yamaha RX-V2700
    (Marantz DV7600)
    (Panasonic 42PV60)

På høyt volum har jeg nok bass i massevis for mitt behov fra fronthøyttalerne, nok til at de slår i brystet, men på litt mer moderat og normalt volum slik jeg bruker når jeg ser film syns jeg det blir litt for lite bass. Ønsker derfor å prøve med en sub for å se om dette innfrir mine ønsker.
    Har vurdert SVS SB12-Plus, men lurer også litt på om XTZ 99 W12 er nok for meg. Stuen anlegget står i er ca 8,5m x 4m og anlegget står fordelt utover litt mer enn halvparten av denne.

Bruker anlegget 95% til film, og resten er stort sett å høre på radio eller mp3.

Noen som har noen tips om hvilken sub jeg burde prøve?

-TJ
    Har ikke XTZ full retur-garanti om du ikke er fornøyd?? I såfall ville jeg absolutt testet en derfra. De får veldig mye skryt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problemet jeg kan se er lydtrykk. RF-7 er jo kapabel til helt sinnsvake lydnivåer med riktig forsterker. Joda, de er lettdrevne, men selv mine RF-3 våknet skikkelig til live når de fikk litt seriøse effektmuskler bak seg, og kan nå presses enda litegrann lenger en subwooferen min. Og jeg har en SVS CS20-39 Plus...
    Ikke at det er noe problem i praksis ettersom slike heseblesende lydnivåer kun er av akademisk interesse ettersom de fremprovoserer skader på både hørsel og inventar, men det viser poenget/problemet, hvilket er at RF-7(avhengig av tilført effekt såklart) må mest sannsynlig pares med et skikkelig fyrverkeri av en subwoofer. Og jeg snakker ikke bare om lydtrykk/volum, men også dynamikk/hurtighet som ihvertfall jeg mener er viktigst av alt.

Nå ble dette et lite bidrag til norgesmesterskapet i spekulasjon, og normalt ville jeg holdt kjeft, for jeg har også hørt intet annet enn godord om XTZ, men etter å ha hatt Klipsch i to uker er det åpenbart at om det skal pares med subwoofer bør det være kraftige og lynkjappe saker om det skal holde følge med den ekstreme dynamikken høyttalerne besitter.
    Men for all del, det er verdt å prøve ut, og mangler det bare litt volum kan du alltids kjøpe flere. Ellers lager jo Klipsch subwoofere også, svært få av dem som graver så dypt som f.eks. SVS, men kjedelige er de ihvertfall ikke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •