2 stk XTZ w12S. Hilken retning for elementene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 stk XTZ w12S. Hilken retning for elementene?

Har akkurat kjøpt to stk. av disse subbene. En høyre og en venstremodell. Elementene er sidemontert. Subbene er plassert på hver sin side av TV og senterhøyttaler. Jeg er imidltertid usikker på hvilken retning elementene bør være rettet mot. Inn mot tv-en eller ut til sidene. Er det noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest i et par innlegg at elementene sto innover mot hverandre.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde Audio Pro blue diamond med side monterte aktive basser så var anbefalingen fra Audio Pro at de skulle vende utover i rommet..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Har akkurat kjøpt to stk. av disse subbene. En høyre og en venstremodell. Elementene er sidemontert. Subbene er plassert på hver sin side av TV og senterhøyttaler. Jeg er imidltertid usikker på hvilken retning elementene bør være rettet mot. Inn mot tv-en eller ut til sidene. Er det noen som vet?
    Gratulerer med to meget bra subwoofere.
    Her tester du bare hva som låter best.
    Har disse selv og hos meg fikk jeg best resultater med elementene pekende mot senter, men right er jo ment til å stå på høyresiden...
    Har du en RadiodShack å måle med? I såfall anbefaler jeg deg å gå til anskaffelse av en slik.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Gratulerer med to meget bra subwoofere.
    Her tester du bare hva som låter best.
    Har disse selv og hos meg fikk jeg best resultater med elementene pekende mot senter, men right er jo ment til å stå på høyresiden...
    Har du en RadiodShack å måle med? I såfall anbefaler jeg deg å gå til anskaffelse av en slik.
    Takk for det. Ja disse subbene spiller virkelig bra, står nå med elementene vendt bort fra senter og jeg er veldig godt fornøyd så langt. Har ikke målt med Radiodshack, kun brukt romkorreksjonen til h/k avr435 og synes det funket bra.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Takk for det. Ja disse subbene spiller virkelig bra, står nå med elementene vendt bort fra senter og jeg er veldig godt fornøyd så langt. Har ikke målt med Radiodshack, kun brukt romkorreksjonen til h/k avr435 og synes det funket bra.
    Jeg kan si litt om mine erfaringer:
    Jeg har én XTZ i et hjørne av en lettvegg og betongvegg. Den andre XTZ'en står i relativt åpent rom ( http://avforum.no/minhjemmekino/show...reWerdenskrieg ). Begge spiller bra men den som står i hjørnet gir mindre bass under 30hz. Det kan altså virke som disse trenger litt luft rundt seg.
    Jeg fikk også best resultat med alle portene plugget. Det blir morsomt å lese litt om dine erfaringer rundt dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •