høytalerparing ved forskjellige merker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høytalerparing ved forskjellige merker

Nå er det jo slik at oppgraderinger ofte går gjennom flere prosesser og man ender opp med å sitte igjen med forskjellige merker i hjemmekinosystemet.
    Mener å ha lest noe om at for eksempel Yamaha (høytaler) og Klipsch ofte vil kunne fungere godt sammen i ett f.eks. 7.1 system.
    Ligger det noe i dette eller er det komplett umulig å sette forskjellige høytalerprodusenter som har muligheter for å inngå i ett naturlig "vennepar"

Med min Yamaha RX-V1400 driver jeg
    Høytalere

Yamaha NS-C300 Center
    Proson hfc10mk2 Front
    Philips Surround L/R
    Pioneer Surround bak L/R
    Velodyne CHT-10SE 10" Sub i front
    Energy XL-S10 10" Sub i sofa

Som dere ser er dette en salig blanding som jeg jo mener lager ett godt lydbilde.
    -men som den Olanordman jeg er går jeg jo alltid mot å få det enda bedre.
    -vurderer å bytte de 4 bakhøytalerene i og med at disse er eldst og billigst.
    -Har bakhøytalerene så liten rolle at det ikke spiller stor rolle hva jeg har her?
    -Hvis det er noe å hente her, ønsker jeg gjerne innspill på hvilke høtalere som ville kunne fungere bra for mitt oppsett.
    -se gjerne på min noe utdaterte "minhjemmekino" for hvordan dette er satt opp i dag.

takker for alle innspill..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring er i hvertfall at frontrekka bør være så like som mulig.
    Det at stemmer høres forskjellig ut utifra hvilke høytaler lyden kommer fra er jo svært uheldig. Jeg har også erfart at det er bedre å kjøre uten senter en med senter om ikke sentern er av skikkelig kaliber!

Hva yamaha høytalere har tilfelles til klipsch aner jeg ikke, tviler i grunn på at det har noe særlig til felles også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •