XTZ 99W12 eller Yamaha YST-SW1500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99W12 eller Yamaha YST-SW1500?

Det ligger og vipper mellom disse to, men det er såååå vanskelig å ta en avgjørelse!! (droppet SVS pga størrelse og dyr frakt)

Noen av dere som har argumenter/meninger/erfaringer som kan hjelpe meg til å ta den endelige beslutningen?

Pr i dag vil den kun bli brukt til musikk, men det kan forandres før man vet ordet av det, så sub'en må være god på begge deler.

Har høyttalere som allerede går relativt dypt (Patos Lyric 402, 34 hz på papiret), så jeg trenger en sub som går resten av veien ned..

Ut fra det jeg har lest om disse to, så skal de fungere bra til både musikk og film. Evt blåselyder på Yamahen kan visstnok enkelt løses ved å tette bassporten, så det ser jeg ikke på som noe problem.

Jeg har fått inntrykk av at Yamahaen går hakket dypere enn XTZ, men det merkes kanskje ikke i praksis?

Har begge sub'ene såpass bra/like spesifikasjoner at det til slutt bare blir et spørsmål om utseende og funksjonalitet?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke har hørt Yamahaen, kan jeg ikke si noe om denne. Men XTZ har jeg hørt og liker veldig, denne går dypt og spiller samtidig kjapt og veldig fint til musikk. Så den kan ialefall anbafales på det varmeste. Og leser du litt på forumet får du også se at den er veldig godt likt de fleste steder. Så den er et sikkert kjøp !! Den jo også veldig lekker ut i blank svart da !!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har XTZ'en og til den prisen så kan ingenting måle seg... (mener nå jeg da)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest alt jeg har klart å finne om begge to, og det virker som om de fleste som har disse sub'ene, stort sett er svært fornøyd med dem...

Fikk dessverre beskjed fra Surround.no at XTZ'en er utsolgt, og ikke på lager før i februar, så ventetiden blir en lang lidelse for en utålmodig sjel!

Å bestille fra Fyndbørsen er uaktuelt, pga frakt på 1400 SEK!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ventet vel 1mnd på XTZ'en fra surround, men hadde jo bestillt en drøss med andre ting også... men ventetiden var det vell verdt.. selv om jeg bor sammen med to veldig utålmodige personer som maste 24timer i døgnet. Men nå er alle glade og XTZ'en er helt klart verdt en ventetid til februar..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Ventet vel 1mnd på XTZ'en fra surround, men hadde jo bestillt en drøss med andre ting også... men ventetiden var det vell verdt.. selv om jeg bor sammen med to veldig utålmodige personer som maste 24timer i døgnet. Men nå er alle glade og XTZ'en er helt klart verdt en ventetid til februar..

Synes du sub'en blir veldig dominerende når du spiller musikk, eller bidrar den bare der den skal?
    Klarer du å gi en beskrivelse av hvordan du opplever musikken når du kobler til sub'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke lydekspert, men har jo ører... den kan bli dominerende på full styrke, serlig for naboer.. spørs jo hva man hører på.. Rap og trance dundrer jo som en drøm... når det gjelder annen musikk spiller den digg, men man burde skru ned litt Syns den er dritdigg både til musikk og hjemmekino... megafornøyd jeg hvertfall... (..kanskje ikke naboene da)

Føler hvertfall at lyden får det lille ekstra med denne suben hvertfall.
    Mer fyldig lyd... og det liker vi

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt yst-sw1500 og det er førstegang jeg har måttet degradere til modellen under, altså yst-sw800. Dette fordi 1500 lager et forferdelig spetakkel i bassrefleksen ved visse frekvenser. Jeg anbefaler ikke yst-sw1500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir en XTZ da!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt XTZ 99W12 og Yamaha YST-SW800. Jeg er faktisk usikker på hvilken jeg ville valgt. Synes å huske at Yamaha'n var ganske lettere å plassere enn XTZ.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg definitivt kjøpt XTZ.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du den er så mye bedre enn de omtalte Yamahasubwooferne?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er sikkert et utmerket valg, men jeg har YST-1500 og merker ikke noe til blåselyder når jeg spiller musikk. Har vært rundt i hus og hjem, messer og butikker, lånt med subwoofere hjem, å hørt på forskjellige subwoofere. Så litt erfaring har jeg. Yamahaen står absolutt ikke tilbake for andre subwoofere på musikk i samme prisklasse, inkl. de forgudede SVS. Personelig syns jeg det også er kjekt med fjernkontroll som styrer de viktigste funksjonene på subwooferen.

Til filmbruk kan jeg dessverre ikke uttale meg, men jeg registrerer jo at det er en del som har hatt problemer med blåselyder da. Så du som er interessert i å bruke subwooferen til begge deler burde nok gå for XTZ. Den skal visst fungere tilfredstillende på både film og musikk, og du kan kanskje fleske til med 2 stk?

Men har du musikksmak som "Orgel Roko Logan", så er nok ikke YST-1500 heller noe for deg. :-D

Over og ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt yamaha'en... men XTZ'en er bra nok for meg og mitt bruk, egentlig mer enn bra nok... men styrken kan jo stilles inn.. fikk forrestn klage fra huseier idag ... så det funker!!!!
    Bruker den sammen med Yamaha NS-777 front, NS-333 bak og NS-C444 som center... låter sexy....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Men har du musikksmak som "Orgel Roko Logan", så er nok ikke YST-1500 heller noe for deg. :-D
    Mulig jeg begynner å bli gammel, for jeg var ikke helt med her...?
    Men hvis det er kirkeorgelmusikk du sikter til, så er det langt utenfor mitt interesseområde.

Hos meg går det mer på f.eks Metallica, ZZ Top, Bjørn Berge, Kent, Lisa Ekdahl, Prodigy, The Corrs, Yello osv..

Musikk med tildels mye bass. Derfor trenger jeg en sub som går dypt og som passer til det meste (lett å integrere).

Kan som regel ikke spille avsindig høyt pga hønsa og kidsen, men når de f.eks drar bort på besøk eller handler, så er det bare å pøse på!! Da er jeg lykkelig da!

Newcomer Misano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreA
    Jeg har lest alt jeg har klart å finne om begge to, og det virker som om de fleste som har disse sub'ene, stort sett er svært fornøyd med dem...

Fikk dessverre beskjed fra Surround.no at XTZ'en er utsolgt, og ikke på lager før i februar, så ventetiden blir en lang lidelse for en utålmodig sjel!

Å bestille fra Fyndbørsen er uaktuelt, pga frakt på 1400 SEK!
    Utsolgt!? Jeg som skulle bestille nå rett etter helgen :???:
    Skulle fått til en samlebestilling til her på nett eller kanskje en bestilling som kom opp hit til Nord norge. Kanskje fått presset litt pris og, men er vel ikke så mye å hente når produktet er så populært og selger seg selv.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 1500 er knall.. eneste problemet er nå den VIRKELIG må jobbe, da puster og peser den endel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Yamaha 1500 er knall.. eneste problemet er nå den VIRKELIG må jobbe, da puster og peser den endel.
    Vet du om den mister mye effekt når bassporten blir tettet?
    Eller om den likevel yter såpass bra at det faktisk kan være en fordel å ha den lukket?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å tette bassporten for å prøve å fjerne eventuelle ulyder kan være dumt hvis det viser seg at den spiller best hos deg med åpen port om du skulle gå for Yamahaen, så det er faktisk noe du bør ta med i betraktningen. Tetting av bassporter vil jo forandre hvordan subben oppfører seg vanligvis. Når det gjelder hva du bør velge har jeg ikke hørt Yamaha ennå, selv om jeg registrerer mange fornøyde eiere av den. Jeg har dog hørt den minste fra XTZ, og om modellene over er like bra eller bedre kan jeg ikke annet enn å anbefale de varmt hvis design, hurtighet og plass er tema. Du får sannsynligvis ikke "dyyp"-bass, men jeg tror de fleste vil kunne slå seg til ro med en eller to 12" fra XTZ.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørdt XTZ,men har hatt 2 stk SW1500 og det er kun ved meget heftige pådrag det kom blåselyder hos meg ca 103-5 db (2stk). De hadde ikke noe særlig futt under 20HZ men leverte bra til ca 22HZ i min tidligere leilighet. Meget gode til musikk.

Har nå solgt de og kjøpt Energy S12.3 som ikke er på langt nær like gode på musikkk... men de går dypere med mer futt. Å ja jeg savner fjernkontollen...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •