er "misfornøyd" med patos senteren!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

er "misfornøyd" med patos senteren!?!

Etter litt kritisk lytting så "merker" jeg at min basic patos senter ikke klarer å holde følge med frontene som er b510!! frontene har embla 500W og senteren har den minste emblaen! hva gjør jeg?? er det bare meg eller??

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Etter litt kritisk lytting så "merker" jeg at min basic patos senter ikke klarer å holde følge med frontene som er b510!! frontene har embla 500W og senteren har den minste emblaen! hva gjør jeg?? er det bare meg eller??
    gain opp centeren din
    mvh

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, kanskje men da mener jeg at det er noe feil! kan vel være effekt+volum men er skeptisk,

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem som deg.Har jo også 510 fronter på embla 500w,men jeg kjører 210c rett på reciever da.
    Lyden i senter'n ble litt bedre etter att jeg satt embla på frontene,låt litt mere uanstrengt liksom,men syns fortsatt att den ikke henger med frontene.

Jeg tror faktisk ikke problemet har så veldig mye med effekt å gjøre,syns rett og slett 210c er dårlig.Har sett flere som mener at den ikke holder mål så det er tydeligvis ikke bare vi som "sliter".Husker jeg leste i en tråd ett eller annet sted at vedkommende mente at problemet lå i oppbyggningen av kassa..hva han nå enn mente med det.

Jeg for min del syns det låter litt "blikkboksaktig" og innestengt,mangler liksom dynamikk og liv.Merklig i grunn ettersom jeg syns alt annet fra patos låter nyydelig:-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg har samme problem som deg.Har jo også 510 fronter på embla 500w,men jeg kjører 210c rett på reciever da.
    Lyden i senter'n ble litt bedre etter att jeg satt embla på frontene,låt litt mere uanstrengt liksom,men syns fortsatt att den ikke henger med frontene.

Jeg tror faktisk ikke problemet har så veldig mye med effekt å gjøre,syns rett og slett 210c er dårlig.Har sett flere som mener at den ikke holder mål så det er tydeligvis ikke bare vi som "sliter".Husker jeg leste i en tråd ett eller annet sted at vedkommende mente at problemet lå i oppbyggningen av kassa..hva han nå enn mente med det.

Jeg for min del syns det låter litt "blikkboksaktig" og innestengt,mangler liksom dynamikk og liv.Merklig i grunn ettersom jeg syns alt annet fra patos låter nyydelig:-D
    ja liksom som en fis i en blikkboks,ja mulig den ikke henger med pga det.
    o mitt anlegg så hadde jeg samme problem måtte broe en effekt blokk å da ble det helt rått.kjører 3 stk broet nader i front på cv jeg.helt rått system.
    mvh

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel et kjent problem fra innstegs-seriene til de fleste leverandører. Kjøp deg en Lyric 202 isteden. Da vil du ikke savne noe som helst.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette er vel et kjent problem fra innstegs-seriene til de fleste leverandører. Kjøp deg en Lyric 202 isteden. Da vil di ikke savne noe som helst.......
    Så Lyric 202 vil passe fint sammen med Basic'ene mine altså?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo bare å prøve det, skal innom den lokaleforhandleren og låne et komplett lyric sett over nyttår

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    det er jo bare å prøve det, skal innom den lokaleforhandleren og låne et komplett lyric sett over nyttår
    Ække så enkelt når du er gift det se:-D ...Div.oppussingsprosjekter som må gjøres før nye ht kan prøves/kjøpes,ellers går W i taket her:cry:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke komme med noen spesielt glupe ideer, men kan vel bare bekrefte det som er sagt hittil i tråden; Senterkanalen er den høyttaleren i hjemmekino oppsettet det oftest der lydbildet oftest faller sammen.
    Det er jo ofte som resultat av underdimensjonert senterkanal i forhold til fronthøyttalerene. dette har vel egentlig bare tre årsaker: for lite penger lagt i senterkanal vs. fronthøyttalere, senterkanal fra annet merke eller annen bestykkning i forhold til fronthøyttalere eller underdimensjonering fra fra fabrikant. Senterhøyttaleren i Mi3 serien til Audiovector er et prakteksempel på dette.
    Første gangen man hører hva en skikkelig senterkanal gjør med lydbildet blir en aha opplevelse, mange her inne kan skrive under på det

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Lyric 202 vil passe fint sammen med Basic'ene mine altså?
    Jeg opplevde hvertfall ingenting annet en en klar forbedring med Lyric senter mot basic fronter. (Var riktignok i butikk) Endte selv på Lyric 502 fronter til 202 centern. Lydsignaturen til Patos går igjen i hele sortimentet. Blir bare kraftig forbedret for hver serie oppover.
    Om du bytter center i det stille er det ikke sikkert hun merker noe :wink: De har samme farge......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde hvertfall ingenting annet en en klar forbedring med Lyric senter mot basic fronter. (Var riktignok i butikk) Endte selv på Lyric 502 fronter til 202 centern. Lydsignaturen til Patos går igjen i hele sortimentet. Blir bare kraftig forbedret for hver serie oppover.
    Om du bytter center i det stille er det ikke sikkert hun merker noe :wink: De har samme farge......
    Hmm..da er jeg mer enn fristet til å bytte ja!Hun er ikke så lett å lure akkurat,er en racer på nettbanken så jeg får nok gå den vanlige veien å spørre pent

Er det forresten andre forhandlere av Patos i Østfold enn Solberg Hi-fi her i sarpsborg?Har ikke noe imot å handle der,kjempeservice og hyggelige folk,men det er så dårlige lyttemuligheter der.
    Vurderer å bytte til Lyric 402/502 etterhvert og da er det greit å høre på dem i ett litt bedre lokale.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..da er jeg mer enn fristet til å bytte ja!Hun er ikke så lett å lure akkurat,er en racer på nettbanken så jeg får nok gå den vanlige veien å spørre pent

Er det forresten andre forhandlere av Patos i Østfold enn Solberg Hi-fi her i sarpsborg?Har ikke noe imot å handle der,kjempeservice og hyggelige folk,men det er så dårlige lyttemuligheter der.
    Vurderer å bytte til Lyric 402/502 etterhvert og da er det greit å høre på dem i ett litt bedre lokale.
    Ta kontakt med cinema mort. Han bor på Knapstad utenfor Spydeberg og gir deg helt sikert en demo på Lyric serien. Han kan også bestille høyttalere rett fra Patos til en noe bedre pris enn Solberg. Det var gjennom han jeg fikk kjøpt mine, og sparte noen tusen på det :grin:
    Du kunne fått en demo hos meg også, men effekt-trinnet mitt har dessverre tatt kvelden. Venter og venter på at det skal komme tilbake fra service
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan står den gamle Basic senteren B-200c i forhold til nye 210? Regner med den nye er bedre, men er det noen som har sammenlignet dem? Er i hverfall fornøyd med B-200, de spiller sammen med B-400 fronter og synes det henger godt sammen.

Mvh

Kn.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knberget
    Hvordan står den gamle Basic senteren B-200c i forhold til nye 210? Regner med den nye er bedre, men er det noen som har sammenlignet dem? Er i hverfall fornøyd med B-200, de spiller sammen med B-400 fronter og synes det henger godt sammen.

Mvh

Kn.
    Jeg hadde B-200c før,ble brukt sammen med B-500.Har ikke sammenlignet dem direkte,men etter hva jeg kan huske så låter de temmelig likt.Vanskelig å ta det sånn på husken så du får ta det med en klype salt
    Det er iallfall kraftigere magneter på elementene,hadde ikke "regnbuer" på tv'n med 200,men det har jeg nå.

MEN B-500 og B-510 er det stoor forskjell på!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med cinema mort. Han bor på Knapstad utenfor Spydeberg og gir deg helt sikert en demo på Lyric serien. Han kan også bestille høyttalere rett fra Patos til en noe bedre pris enn Solberg. Det var gjennom han jeg fikk kjøpt mine, og sparte noen tusen på det :grin:
    Du kunne fått en demo hos meg også, men effekt-trinnet mitt har dessverre tatt kvelden. Venter og venter på at det skal komme tilbake fra service
    Takk for tipset:-D ...Har ikke dårlig tid så jeg kan vente til du får fikset effekt-trinnet ditt også jeg hvis du bor nærmere!

Unnskyld Svantekiller.Ikke meningen å kuppe tråden dinops:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at folk blir skuffet av center er ikke store mysteriet, den spiller alene mens frontene gir stereo!
    men viss det er dårligere dynamikk osv som det virker her så er vel feilen noe annet, f.eks kasse?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld Svantekiller.Ikke meningen å kuppe tråden dinops:
    Det går da bra! jeg har fått det svaret jeg søkte etter, det er flere som har merket det samme som meg :?

Som sagt skal teste Lyricen etter nyttår!

Finnes det bilde av lyricen?? vil gjerne se den.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dårlig med bilder på Patos sine nettsider, men Morten har noen på siden sin:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/cinema_mort
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset:-D ...Har ikke dårlig tid så jeg kan vente til du får fikset effekt-trinnet ditt også jeg hvis du bor nærmere!
    Selvfølgelig ike noe problem å ta en tur innom meg. Bor i Askim, så jeg vet ikke om det er nermere deg eller ikke. Sender deg en pm når jeg har fått igjen effekt-trinnet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •