Hei!

Ny her på forumet og etter mye interessant lesing legger jeg nå inn mitt første innlegg. Jeg har søkt etter dette emnet men ikke funnet svar på det jeg lurer på, så ikke slakt meg med å si: SØK!

Vil ha Samsung grunnet design, og valget står mellom XQ-100 og P1200.
Har sett på Samsungs XQ-100 hjemmekinosystem av den simple grunn at det er forholdsvis rimelig, ser bra ut kombinert med Samsung TVen min og at det har fått bra på tester.

Det jeg lurer på derimot er:
Jeg liker også å spille musikk. Hvordan vil dette låte på et surround anlegg? Går det an å stille på anlegget slik at det bare spiller stereo, og hvordan kvalitet vil jeg få? Husk at jeg ikke er en stor entusiast, og at et musikkanlegg til 20K er MYE penger å bruke på høyttalere for meg, men jeg vil ikke ha noe som høres helt crap ut heller.

Musikken går mest i punk og rock, men det hender jeg streifer innom dance og disco, særlig på fester. Volumet vil bli moderat ettersom jeg bor i blokk.

På film vil jeg at høytalerne skal gjøre slik at eksplosjoner høres ut som eksplosjoner og at biler skal høres ut som at kjører forbi meg.

Hva ville dere anbefalt av XQ-100 og P1200? Vil det holde med XQ-100 til mine behov?

Takk på forhånd!