Hvordan er System Audio? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har SA 1550 med en HK-avr 7000 som forsterker. Er veldig fornøyd med dem. Men ville nok som dei fleste andre her anbefale en ekstra sub til SA. Få litt mer trøkk å tyngde i lyden.

Men lykke til med ny kjøp =)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør høre disse før du evnt bestemmer deg, jeg vurderte disse til stue anlegget pga den slanke utførelse, desverre falt de ikke i min smak lydmesig, men jeg ble overrasket over at de ga relativt mye bass til og ha så små elementer, jeg syntes de ble for mørke i lydsignatur,men her vil jo matching spille en stor rolle.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere sagt at man bør være kritisk til de som uttaler seg om utstyr som står i deres eget oppsett, da man gjerne vil bekrefte sine egne valg, men uansett; her er min mening om SA1750. Det er en kjennsgjerning at de ikke går like dypt som mange andre høyttalere, men stort sett alle som hører dem blir overrasket over hvor dypt de tross alt går. Hvis du parrer dem med en god forsterker er bassgjengivelsen "tørr" "kontant" "rask" for å bruke noen beskrivelser. Anbefaler også sandfylling. Jeg må innrømme at jeg stort sett bruker dem sammen med sub, også til musikk. Paradegrenen til SA1750 er i mine øyne mellomtonen. Stemmer, akkustiske instrumenter mm blir gjengitt veldig bra. Diskanten er ikke pågående, og kan av noen oppfattes som litt mørk i klangen. Igjen er det opp til elektronikken de matches med. Alt i alt er dette etter mitt skjønn en svært god høyttaler som i tillegg til å låte bra, også har høy WAF, som er viktig for mange:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sa

hei.

har selv sa 1280mkII med hegel h1mk4 og med cary 306cd spiller.
    bruker wireworld hele vegen i kabel. har også sa 200 sub.
    er helt ening med det de fleste skriver her de er fantastisk raske og har mye dynamik veldig mye mere enn du skulle tro.
    men de krever bra med strøm, for og låte oppimalt.. men det er jo ikke noe nytt.. :-D
    med sa 200 sub blir dybden veldig mye bedre.
    tror nok primare passer best med sa de bruker også disse i sin utvikling av sa høytalere..
    synes hegel nok er litt vel lys i toppen . men ellers en fantastisk forsterker.
    har hørt sa 1550 med hk 970 låt veldig artig masse trøkk.
    hifi center kjeden sier at sa 1280mkII har mest trykk av 1750,1550....
    men så er det vel smaken da den er jo som kjent delt..
    hifi hilsen
    rune.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet SA 1750 med en HK 970.. Det låt knallbra! Jeg likte det jeg hørte.. Money for nothing og sultans of swing gikk så det suste. Samt litt Jean Michelle Jarre

Har nok bestemt meg for å gå for den sammensetningen. Nå må jeg bare finne en DVDspiller som er grei nok.. Ser på HK DVD37.. det så pent ut sammen med resten

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt komboen så vet du hva du får! Godt du har funnet noe du kan trives med!

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa 1750

Tar opp denne tråden da jeg vurderer sterkt å kjøpe SA1750 til front, SA Talent bak og Comet som senter.

Har en subwoofer fra før XTZ 10"....tror det bør holde.
    Men et spørsmål ang. forsterker, har fått et godt tilbud på Pioneer VSX1019, vil dette være en tilstrekkelig god nok forsterker?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Tar opp denne tråden da jeg vurderer sterkt å kjøpe SA1750 til front, SA Talent bak og Comet som senter.

Har en subwoofer fra før XTZ 10"....tror det bør holde.
    Men et spørsmål ang. forsterker, har fått et godt tilbud på Pioneer VSX1019, vil dette være en tilstrekkelig god nok forsterker?
    ja, dette er en elt klart god match..men ville nok heller gått for en av720 center..det er samme elementene som i 1750...og kanskje sa705 bak...evt 505.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de på Soundgarden anbefalte 720, men alt skal være hvitt og det fins ikke 720 i, da mente de at Comet ikke var noe dårligere som senter, men jeg har jo ikke lyttet på disse høyttalerne da ingen i nærheten har slike.

Mener du at SA Talent er for dårlige som bakhøyttalere i et hjemmekinooppsett?
    Vil ha noen som bygger ut minst mulig bak og egentlig i senter og.
    Kanskje 710 kontra Comet som senter? hva ville du valgt?

Vanskelig å finne et pent oppsett(WAF) som samtidig gir bra lyd....

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderete selv å kjøpe Comet for en bitteliten stund tilbake..men jeg gikk for 1750 i stede..som fronter vel og merke..Hadde tenkt på Comet som fronter.. Men som sagt, så blei det 1750 i stede..Men som bakhøytaler, så funker det utmerket det altså..selvfom det ikke er helt match..Men hva med å kjøre Comet hele veien rund.. Og heller montere stativ på frontene..Det er WAF så det holder.. Du må jo uansett ha en sub...eller 2??
    System audio - SA comet introduktion - kompakthøjttaler

Det oppsettet låter skikkelig knall..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd SA1750 med Denon avr 3806?
    Eller bør jeg gå i innkjøp av ny forsterker også ved evt kjøp av disse høytalerene?

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Avr3808 på mine SA1750 og dette funker helt greit det, men så har jeg ikke hørt dem på så mye annet da... Kunne nok til tider ønsket meg en effektforsterker for å ha litt ekstra kontroll på de.

Har også Talent i mitt oppsett, som bakhøyttalere funker dette utmerket... Vurderer også å skaffe meg noen for å ha på sidene også...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole

Men som et alternativ kan jo audiovector, k serie signature være et annet alternativ som, jeg syns ser spennende ut, og di har jo gjort det meget bra i ulike tester.

Lykke til.

Jeg gikk for Audiovector sin K-serie da jeg syns de ga mer for pengene enn SA 1750. Nå er det også tilbud på demobrukt fra Oslohificenter. Nummer 7 fra toppen (6 om du kun teller bilder)

Audiovector K3 Super til Veil. kr 12.200 nå kr 6995,-

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det mulig at det ligger langt utenfor budsjettet ditt, men jeg tror SA Ranger som nå går til en fantasipris (15K) gir veldig mye mer for pengene enn SA1750 (10K)! Min mening er at sistnevnte har noen sterkere konkurrenter selv på tilbud. (NB: Bare et inntrykk etter å ha hørt dem i butikk)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Nå er det mulig at det ligger langt utenfor budsjettet ditt, men jeg tror SA Ranger som nå går til en fantasipris (15K) gir veldig mye mer for pengene enn SA1750 (10K)! Min mening er at sistnevnte har noen sterkere konkurrenter selv på tilbud. (NB: Bare et inntrykk etter å ha hørt dem i butikk)
    Det er nok godt over budsjett, og dessuten fikk jeg et mye bedre tilbud på SA1750 i hvitt enn 9995.-, det i sammenheng med høy WAF-faktor gjorde at jeg bestemte meg for 1750 + SA Comet og Talent bak.
    Pioneer VSX-LX52 er bestilt
    Totalt blir oppsettet 25000.- med forsterker, akkurat på budsjett

Har ikke mulighet for å lytte på dette oppsettet, men tror det er en bra kombinasjon med min XTZ 10.16 sub.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok godt over budsjett, og dessuten fikk jeg et mye bedre tilbud på SA1750 i hvitt enn 9995.-, det i sammenheng med høy WAF-faktor gjorde at jeg bestemte meg for 1750 + SA Comet og Talent bak.

Har ikke mulighet for å lytte på dette oppsettet, men tror det er en bra kombinasjon med min XTZ 10.16 sub.
    Da må jeg gratulere med nytt utstyr. Oppsettet blir helt sikkert bra!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du blir nok fornøyd med dette oppsettet! Vil anbefale deg å bi-ampe frontene og det skulle det være mulighet for med VSX-LX52.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •