Hvilken høyttaler til 20 k - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Himmel og hav, tar det aldri slutt: I Danmark er det vanlig å oppgi høyttalerpriser per høyttaler, altså 17 x 2 = 34 tusen for paret. Jeg vil anta det er tilfellet her også.

Jeg tror du bør finne ut hva du liker av lyd. Er ikke vits å få et "SUPERTILBUD" på et par høyttalere som du ikke er fornøyd med. Veien mellom f.eks. Focal, VA, Klipsch, Sonus Faber, og VS er nokså lang rent lydmessig. Var jeg deg hadde jeg tatt med meg ørene og en CD jeg kjenner godt (ikke metal) og tatt en lytterunde. Ofte kan litt roligere musikk med mye stemme, konsonanter og bass avsløre mye i en høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensemann4
    Jeg liker varm god lyd, ikke skarp. Heller litt mørk enn lys. Men kan ikke fordra rumle bass. Vil gjerne ha dyp bass, men den må ikke dominere lyden. Mao. hater CV!

Hører på jazz; norah jones, diana krall osv. Også litt mer rocka sanger; av f.eks. Mark Knopfler, Eric Clapton Pink Floyd, Bob Dylan og andre sanger i den sjangeren.
    Men har senere også fattet interesse for R&B, Alicia Keys har falt i smak.
    Du skal ikke klage på engasjementet i alle fall :-D . Det er jo morsomme tråder selv om anbefalingene spriker mye. Ingen andre enn deg har jo "fasiten". Bruk tiden godt!
    Mange av Focal modellene låter motsatt av det du søker ja, men jeg har ikke hørt den nye serien. De som har hørt den sier at den ikke har helt samme signatur som de forrige derfor sa jeg ikke noe om det. Men der er fortsatt analystiske og lyse?

Ikke lett å kategorisere høyttalere men jeg tror de som treffer deg godt er Spendor,Patos, Sonus Faber, Vienna Acoustics (ikke mørk) og Dynaudio (nøytral men "snill"). Av disse synes jeg personlig at Dynaudio er "best". ProAc ligger også såvidt over på denne siden. Litt lengre den andre veien finnes B&W og Dali. Usher mere i retning Triangle, Klipsch og Focal. dette er mere engsjerende høyttalere. Jeg vet ikke hvor godt jeg treffer men det er noe av mine korte erfaringer. Men det er jo selvfølgelig avhengig av forsterker match..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få lov til å korrigere deg på Usher. De minner rimelig lite om Triangle og Focal, men mellombassen på de Usher-modellene som fikser dette området best er ikke het ulikt Klipsch på sitt beste. Dog er et par godt matchede Usher sjelden eller aldri lyse i klangen, mer fete over det hele. Da skal det tillegges at jeg ikke regner med modellene under 6311 da de ikke vil være aktuelle for trådstarter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Himmel og hav, tar det aldri slutt: I Danmark er det vanlig å oppgi høyttalerpriser per høyttaler, altså 17 x 2 = 34 tusen for paret. Jeg vil anta det er tilfellet her også.

Jeg tror du bør finne ut hva du liker av lyd. Er ikke vits å få et "SUPERTILBUD" på et par høyttalere som du ikke er fornøyd med. Veien mellom f.eks. Focal, VA, Klipsch, Sonus Faber, og VS er nokså lang rent lydmessig. Var jeg deg hadde jeg tatt med meg ørene og en CD jeg kjenner godt (ikke metal) og tatt en lytterunde. Ofte kan litt roligere musikk med mye stemme, konsonanter og bass avsløre mye i en høyttaler.
    Dette var brukt høyttaler bare så du er klar over det. Kontaktet personen også, han sa at prisen var for paret. Når det er sagt, så tror jeg du har helt rett i at det ikke er noen vits i å få et supertilbud på en høyttaler man ikke liker.

Nå har jeg også endelig insett at det ikke nytter å sitte i godstolen og plage dere med spørsmål, her må en lytterunde til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der kom det visst et innlegg for mye. beklager

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Må få lov til å korrigere deg på Usher. De minner rimelig lite om Triangle og Focal, men mellombassen på de Usher-modellene som fikser dette området best er ikke het ulikt Klipsch på sitt beste. Dog er et par godt matchede Usher sjelden eller aldri lyse i klangen, mer fete over det hele. Da skal det tillegges at jeg ikke regner med modellene under 6311 da de ikke vil være aktuelle for trådstarter.
    Nei, alle høyttalere har sin egen signatur ja. Jeg sammenlignet Usher en gang med Martin Logan Vantage som i mine ører låt forrykende bra :-D og nøytralt. Med samme elektronikk låt Usher klart lyst (og meget engasjerende, - morrohøytaler :-D ). Selgeren sa også at de er klart lysere i klangen (JFS). Men jeg har også hørt 6371 med annen elektronikk hvor de låt temmelig nøytralt. Jeg har bare hørt Usher i butikk så min efaring er tynn, men har har hørt mange som mener at Usher er litt lyse i klangen og må matches nøysommelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensemann4
    Dette var brukt høytaller bare så du er klar over det. Kontaktet personen også, han sa at prisen var for paret.

Nå har jeg også endelig insett at det ikke nytter å sitte i godstolen og plage dere med spørsmål, her må en lytterunde til!
    Flott! Du vil aldri få noe entydig svar uansett. Noen tips; ta med deg variert musikk og gjør deg godt kjent med sporene du vil teste. Be selgeren sette på ulike komponenter til dem da det blir mye enklere å si noe om dens signatur (noe som uansett er vanskelig siden du hører lyden via 3 komponenter). Prøv å forestille deg hvordan rommet spiller med og hvordan bassen oppfører seg i rommet (men ikke legg altfor mye vekt på bassgjengivelse da rommet har mye å si for dette.
    Vi følger spent med ....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva skjedde?

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Dali mentor 6! Veldig gode ht.:twisted:

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Var jeg deg hadde jeg tatt med meg ørene og en CD jeg kjenner godt (ikke metal) og tatt en lytterunde. Ofte kan litt roligere musikk med mye stemme, konsonanter og bass avsløre mye i en høyttaler.
    Hva om man hører omtrent kun på metall da? Lite vits i å finne frem Ane Brun eller denslags da.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik

Ta deg en tur til Sverige du. Jeg har disse høyttalerene, og sliter voldsomt med å finne noe bedre til prisen, etter diverse lytterunder rundtomkring i Trondheim.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •