Hvilken høyttaler til 20 k - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proac
    Usher
    Vienna Acoustics
    Audio Physic

er vertfall noen merker du bør vurdere i tillegg til de tre "vanlige" (jmlab, b&w og dali)

Bruktmarkedet flommer jo fortiden over av gode kjøp. Bla et par Von Schweikert VR4-Jr til 27.000 SEK

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg

Bruktmarkedet flommer jo fortiden over av gode kjøp. Bla et par Von Schweikert VR4-Jr til 27.000 SEK
    Dette er en ht som spiller helt fantastisk med riktig elektronikk. Bør absolutt sjekkes om prisen er overkommelig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Kanskje fordi han i emnet spør etter høyttaler til 20k?
    Høyttalere 20-30k blir nevnt av trådstarter tidligere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensemann4
    Usher ser jo knall ut, noen som vet hvor disse kan høres?
    DaCapo hifi i Moss, AudioAktøren i Horten, Emtech på Gjøvik, JFSoundSystems i Drammen.
    Kommer litt an på hvor du bor
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har muligens en sjanse til å få tak i Chorus 836 V for omtrent 10 store!! Mulig jeg heller gjør det, og sper på elektronikk budsjettet.

Eller hva sies det til dette?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverfall en svært pen høyttaler, har ikke hørt de.

Som sagt så er det mulig jeg får tak i Focal Chorus 836 V til 10 lapper, lurer nesten på om, jeg gjør det. Er jo tross alt nærmest halv pris. Jeg skal prøve å få meg en lytterunde til våren. Ja, jeg er ganske treg, men har måttet utsette høyttalerkjøp av økonomiske årsaker uansett.:cry: Skal få hørt litt av hvert, inkludert focal, hvis jeg så abolutt ikke liker lyden, så får jeg bare ta meg rå til en bedre.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6,2F modellen synes verdt pengene men jeg har ikke hørt de..
    Soundwave AS

http://www.mamut.com/homepages/Norwa...f_l%5b1%5d.jpg

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg vurderer også høytalere i det prisleiet.

Foreløpig står valget mellom Klipsch RF-83, Dali Mentor 6 og B&W 703.
    Jeg synes RF-83 virker klart mest spennende av disse. Her får du visstnok skikkelig high-end lyd på lik linje med de andre to, men med skikkelig trøkk og morrofaktor i tillegg.

Jeg har imidlertid ikke hørt noen av disse enda, så jeg er spent på hva du kommer frem til.
    Klispch RF-83 ser jeg går for ca 25000 her oppe i norden, mens i f.eks Tyskland har jeg finni den ned til 16000 uten å ha lett særlig lenge. I tillegg får man jo tax free kjøp så man kan trekke fra ytterligere kroner!

Når man så vet at en flybillett til Tyskland koster kun et par hundre kroner (Ryanair fra Sandefjord) så får man en finfin ferietur på kjøpet!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier du det ja. Det har jeg ikke tenkt på. Det er jo ganske genialt, men hva med avgifter moms osv. i Norge. Hvis man ikke betaler de er det jo smugling.

Edit: jeg også fant noen til 1600 euro, men det var stuckpreis.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg får vel hoppe på lasset med anbefalinger jeg også..

Jeg mener ProAc D25 holder helt klart høyest nivå av de som er nevnt, ikke minst slik du beskriver din smak. Men med din forsterker er det kanskje lurere å ta et mellomsteg med f.eks en rimelig Focal og heller oppgradere de andre komponentene med det samme?
    Usher synes jeg er meget gode (og svært pene..!) men de kan fort låte for lyst og pågående..Men matchet riktig har jeg tro på dem..
    Ellers vil jeg anbefale Dynaudio Focus 220 men trenger god og ikke for svak forsterker. Også ProAc Studio 140 og muligens Vienna Acoustics..

Men du må ta deg en lytterunde og være skeptisk til å kjøpe en billig HT uten å ha hørt den. Jeg dummet meg ut med det på HiFi huset!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch synes jeg er en lite raffinert HT..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker å kjøpe en god høyttaler nå, og etter hvert som pengene kommer, kjøpe bedre forsterker etc.
    Derfor tenkte jeg på focal 836 V, som jeg nå kan få av en fyr jeg kjenner for rundt ti lapper (sa han hvertfall). Så kan jeg spe på elektronikk budsjettet med 10000.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Har hatt 703, meget gode høytalere, har ikke hørt noen klage til prisen å være. Meget kritikerrost også, om det skulle bety noe for deg.
    804 rettferdiggjør ikke prisdiff, etter min mening.
    Skulle jeg hatt nye B&W høytalere etter 703 måtte det blitt 803D, men syntes som sagt prisen er noe drøy. (Disse har trossallt vært på markedet en stund og høytalere som alle andre ting i denne bransjen utvikler seg.) (det vil si mere lyd pr. kr.)
    Sistnevnte høytaler har jeg ikke hørt.
    803 (ikke d) låter også endel bedre enn 703. Uansett, Hadde ikke blitt BW på meg, syns det finnes bedre alterativer til over 30k som er bedre enn BW.. Patos f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker å kjøpe en god høyttaler nå, og etter hvert som pengene kommer, kjøpe bedre forsterker etc.
    Derfor tenkte jeg på focal 836 V, som jeg nå kan få av en fyr jeg kjenner for rundt ti lapper (sa han hvertfall). Så kan jeg spe på elektronikk budsjettet med 10000.
    Sikkert ikke dumt, uansett blir det en stor oppgradering fra dine HT. Det er jo fint å ha mere å gå på når neste oppgradering kommer (som hobby..!)
    HT og forsteker bør du helst kjøpe samtidig for å finne en best mulig synergi.
    Roksan Caspian kan du få til 10k ca på HiFi-huset. Passer veldig bra til Focal tror jeg. Eller så er Creek 5350SE knallgod!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel økonimisk sett kanskje ikke så dumt, men det slår meg at den høyttaleren (det merket) må være omtrent det motsatte av det du beskriver som din lydsmak.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør teste Audio Physic på en forsterker med muskler. Du bør også teste Usher 6371. Den vil også ha mye muskler bak seg, og det er typisk for høyttalere som kan gå dypt og allikevel låte stramt og stort at de trenger skikkelig med muskler bak.

Klipsch får så alt for mye pepper som er veldig ufortjent. En butikkdemo eller et tvilsomt matchet hjemmeoppsett er såvisst ikke noen bedre diagnose for en Klipsch enn det er for en annen dyrere høyttaler. Klipsch i rett match spiller svært ofte ringer rundt de aller fleste av sine konkurrenter, men de er kilne og har alltid vært det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er vel økonimisk sett kanskje ikke så dumt, men det slår meg at den høyttaleren (det merket) må være omtrent det motsatte av det du beskriver som din lydsmak.

Hehe, den er det ja, da har jeg gått på en liten smell der. Har nemlig ikke hørt den, godt jeg ikke kjøpte. Skal høre focal uansett, just in case.

Hvordan ligger 703 fra B&W ann. Var også inne på tanken med Dali Mentor 6. Jeg er ingen ekspert som dere sikkert har funnet ut, så ikke slakt meg hvis disse forslagene nærmest er sløsing av penger.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den er det ja, da har jeg gått på en liten smell der. Har nemlig ikke hørt den, godt jeg ikke kjøpte. Skal høre focal uansett, just in case.

Hvordan ligger 703 fra B&W ann. Var også inne på tanken med Dali Mentor 6. Jeg er ingen ekspert som dere sikkert har funnet ut, så ikke slakt meg hvis disse forslagene nærmest er sløsing av penger.
    Jeg føler at utvalget i denne tråden favner voldsomt vidt lydmessig hvis en skal gå etter smak.

836V til 10 lapper er ikke dumt, og Focal spiller oppløst med bra diskant og mellomtone. Er dog ikke halv pris. Ring Andrè på hifihuset i bærum for reèll pris på et nytt par.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er ny pris på disse?

uansett, nå etter å ha trålt gjennom nettet har jeg funnet VIENNA Beethoven Concert Grand til 17000, danske vel og merke. Blir vel oppmot 19-20 norske, hvis jeg ikke tar helt feil. Dette høres jo ut som et knalltilbud, med tanke på at disse nye koster rundt 40 svære!!

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •