Hvilken høyttaler til 20 k - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ett spørsmål:
    Hva slags lydbilde liker du?
    Masse bass? Dynamikk? Mørkt lydbilde? Lyst?
    Musikksmak?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker varm god lyd, ikke skarp. Heller litt mørk enn lys. Men kan ikke fordra rumle bass. Vil gjerne ha dyp bass, men den må ikke dominere lyden. Mao. hater CV!

Hører på jazz; norah jones, diana krall osv. Også litt mer rocka sanger; av f.eks. Mark Knopfler, Eric Clapton Pink Floyd, Bob Dylan og andre sanger i den sjangeren.
    Men har senere også fattet interesse for R&B, Alicia Keys har falt i smak.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sans for Audio Physic. AP Tempo er jo en modell som med en pris på 28k er noe du bør sjekke ut. Du kan også høre med OHFC om de har flere par med AP Padua igjen også.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Cm7

Sitat Opprinnelig postet av jensemann4
    Jeg liker varm god lyd, ikke skarp. Heller litt mørk enn lys. Men kan ikke fordra rumle bass. Vil gjerne ha dyp bass, men den må ikke dominere lyden. Mao. hater CV!

Hører på jazz; norah jones, diana krall osv. Også litt mer rocka sanger; av f.eks. Mark Knopfler, Eric Clapton Pink Floyd, Bob Dylan og andre sanger i den sjangeren.
    Men har senere også fattet interesse for R&B, Alicia Keys har falt i smak.
    Hva med B&W CM7(12.000,-) og feire kjøpet med en heftig bytur istedenfor!! Disse passer ihvertfall musikk-smaken din og den lyden du foretrekker hvis jeg forsto deg rett!!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hva med B&W CM7(12.000,-) og feire kjøpet med en heftig bytur istedenfor!! Disse passer ihvertfall musikk-smaken din og den lyden du foretrekker hvis jeg forsto deg rett!!
    ...men CM7 = rumlebass...:? ...imho...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vi hører på mye av den samme musikken vil jeg igjen på det sterkeste anbefale deg at du hører på Usher før en avgjørelse tas. 6371 eller 6381 er fantastiske høyttalere i denne sjangeren. Kraftig kontrollert bass, og fløyels diskant. God og behagelig, men likevel ekstermt detaljert mellomtone. Litt mørke i lydbildet, men det er jo det du foretrekker. Et godt alternativ er Sonus Faber, men de blir fort en litt høyere prisklasse.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer loande sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt så veldig mange forskjellige høytalere oppgjennom årene, men mentor 6 fikk meg virkelig til å dra på smilet:-D. det første jeg reagerte på var den utrolig oppløste transparente diskanten. det var heller ikke noen dominerende bass i de, med det var plenty med lydtrykk, de rokka ordentlig på blues og old scool. veldig inponerende på akkustisk musikk.... jeg har vanskelig for å forestille meg en høytaler som leverer mer for 20k.

men som sagt jeg har ikke noe spes stor erfaring med høytalere... dette er bare slik jeg opplevde denne høytaleren!! kommer nok til å kjøpe ett par av disse en dag!!

MVH

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Nei, nei, nei!!!

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...men CM7 = rumlebass...:? ...imho...
    Tull og tøys!! Snakket med ansatte på HFK og de mente at de var tom bedre enn 700 serien, både L&B samt Hjemmekino har gitt de svært gode omtaler. Jeg fikk en demonstrasjon med akustisk gitar og at noen så rimelige høyttalere kan skape så bra lyd med så mye varme og dynamikk må sies å være sensasjonelt:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har du fått somla kroppen din ut og hørt på noen høytalere? Spennende å høre om lytteinntrykk osv.

Mener fortsatt du bør høre Focal Chorus serien. Tror de vil passe svært godt.

Peace out!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Tull og tøys!! Snakket med ansatte på HFK og de mente at de var tom bedre enn 700 serien, både L&B samt Hjemmekino har gitt de svært gode omtaler. Jeg fikk en demonstrasjon med akustisk gitar og at noen så rimelige høyttalere kan skape så bra lyd med så mye varme og dynamikk må sies å være sensasjonelt:-P
    ...men rumlebass er det åkke som! Å påstå at bassen er strammere og mer definert i CM7 kontra 7xx er jo bare rent vissvass! Jeg har hørt både CM7, 704 og 703 i samme rom og det er milevis mellom dem når det gjelder stramhet og definisjon i bassen.
    Jeg sier dog ikke at CM7 ikke er bra, men at den kan måle seg med 700-serien er bare ikke sant. Mellomtonen på den er derimot meget bra!
    (og ja, CM7 spiller varmt, VELDIG varmt! Den spiller så "varm" bass at det går ut over kvaliteten; det er i alle fall min mening. For å prøve å si det på en annen måte så prøver den å spille større og dypere enn den klarer og det låter ikke bra i mine ører...)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW 805 burde sjekkes ut! En fantasktisk stativhøyttaler, som har "alt".

Audio vector Mi 3 Super burde også sjekkes ut. Har du forsterker ifra før, så må du prøve å få matcha det til den.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JENSEMANN..

Har du vært å hørt på noe høytalere?

Kan minne på at usher er gode høytalere, men har en tendens å være skarp, noe sss er. noe jeg ikke likte, hører på ganske lik musikk som deg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joiki
    JENSEMANN..

Har du vært å hørt på noe høytalere?

Kan minne på at usher er gode høytalere, men har en tendens å være skarp, noe sss er. noe jeg ikke likte, hører på ganske lik musikk som deg.
    Dette har jeg aldrig opplevd på Usher. Hadde derimot dette problemet med Electra-serien, så det var derfor Usher ble valgt isteden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    Du må selv sammenligne 804S med 703. I motsetning til Gøffo, opplevde jeg forskjellen som stor. Derfor ble 804S på meg.
    Hvorfor ikke brukt? Tror Gorm vurderer og selge sine N804.
    Hei. Jeg har selv snust i det siste med det å kjøpe nye HT. Har hørt litt rundt og hadde bestemt meg for 703. Hadde hørt disse mange ganger og ville ha de. Men så kom jeg over Gorm sine N804 som han vurderte å selge. Dro hjem til han og hørte på de. Og nå står de hos meg. Vil si at de er hakket bedre enn 703. Både lyd og design messig. Så har du pengene så hadde jeg gått for 804S.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette har jeg aldrig opplevd på Usher. Hadde derimot dette problemet med Electra-serien, så det var derfor Usher ble valgt isteden
    Electraen er vel litt sær på forsterkeri. Vet 926 fungerer meget godt med Vincent hybrid forsterkere

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...men rumlebass er det åkke som! Å påstå at bassen er strammere og mer definert i CM7 kontra 7xx er jo bare rent vissvass! Jeg har hørt både CM7, 704 og 703 i samme rom og det er milevis mellom dem når det gjelder stramhet og definisjon i bassen.
    Jeg sier dog ikke at CM7 ikke er bra, men at den kan måle seg med 700-serien er bare ikke sant. Mellomtonen på den er derimot meget bra!
    (og ja, CM7 spiller varmt, VELDIG varmt! Den spiller så "varm" bass at det går ut over kvaliteten; det er i alle fall min mening. For å prøve å si det på en annen måte så prøver den å spille større og dypere enn den klarer og det låter ikke bra i mine ører...)
    Jeg har planer om å ta en tur å høre på CM7.
    Vet du om det hjalp for bassen om en plasserte høyttalerne lengre ut fra vegg eller satt inn skumpluggene som følger med?
    Brukte de en forsterker som hadde god kontroll på høyttalerne?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spilte både på Thule-elektronikk og Denon. Denon var hakket bedre når det gjelder bassen, mens thule gav en bedre mellomtone. En kamerat av meg likte CM7 veldig godt så det kan godt hende du vil like den, men som sagt så var ikke kvaliteten på bassen slik jeg liker den...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merklig

Merklig at ingen har nevnt proac respons 25d, selges nå for kun 28900,- på lyric.( veilpris: ca 40.000,-) noe av det bedre jeg har hørt i prisklassen.

men,men dette er vel ikke et mainstreet produkt så dere som har sett dere blinde på hfk vet vel ikke bedre. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager, jeg har ikke fått hørt noen enda. Mye stress og mas.

Usher ser jo knall ut, noen som vet hvor disse kan høres?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grensevokteren
    Merklig at ingen har nevnt proac respons 25d, selges nå for kun 28900,- på lyric.( veilpris: ca 40.000,-) noe av det bedre jeg har hørt i prisklassen.
    Kanskje fordi han i emnet spør etter høyttaler til 20k?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •