Kan man bruke XTZ 99W12 som mellomledd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan man bruke XTZ 99W12 som mellomledd

...mellom effektforsterker og hovedhøyttalerne ved å bruke 'speaker-in'-kontaktene på sub'en i et stereooppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teoretisk går det nok, men vet ikke hvor bra resultat du vil få. Finn en annen sub heller....som har høyttaler inn og ut... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det en ulempe å kjøre både sub'en og høyttalerne fra effektforsterkeren, siden de vil spille deler av frekvensregisteret sammen? (f.eks 35-80hz)

Eller bør man da sette sub'en lavere, til f.eks 40 hz, dersom høyttalerne går ned til 34 hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delefrekvensen må være som vanlig, subben vil ta de signalene den skal. Jeg er ikke så teknisk, men jeg vil tro at du vil få problemer med diverse motstander i og med du går gjennom sub-en..Ikke gjør noe før du har funnet ut hva som fysisk skjer når du gjør dette, og om både effektforsterkerne og høyttalerne dine tåler dette.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener å koble fra effektforsterkeren med høyttalerkabler til speaker in på subben, og så videre med høyttalere kabler til høyttalerne, så ja, det vil fungere fint det. Er jo derfor de speaker in kontaktene sitter på subben.

Regner med du vil koble det slik siden du ikke har noe egen sub utgang på forforsterkeren din?

Er vel likså greit å koble inn delefilteret i subben, og prøve deg litt frem med delefrekvensen. Kommer jo an på størrelsen på front høyttalerne dine bl.a.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TomH...sikker på at du forteller rett nå. I flg. de bildene jeg har sett av terminalene er det kun speaker INN terminering i sub-en. Vil da dette ikke skape problemer dersom du viderekobler ? Det du nå sier er at du kan koble så mange høyttalere du vil i en rekke via inn termineringene, men det er vel ikke korrekt ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk beskjed fra en hos Electrocompaniet at sub'en ikke skal kobles mellom effektforsterker og høyttalere, men mellom effekt- og forforsterker.

Jeg fikk også vite at jeg kan bruke både balanserte og ubalanserte utganger på forforsterkeren samtidig, så når jeg får sub'en, kobler jeg den bare fra 'Line in' på sub'en, til phono 'out' på min ECI-3.

Man kan også koble til med XLR-link fra effektforsterker.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quiksilver : Jeg gikk bare ut fra, uten å sjekke det ut nærmere, at subben hadde både speaker in og speaker out. My bad. ops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •